Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@18:31:16 GMT

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بهبهان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۹۰۷۵

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بهبهان

رسول عبدی پور، مدیر آموزش و پرورش بهبهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیان داشت: از آنجا که بحث آسیب‌های اجتماعی از مهمترین مباحث و دل نگرانی‌های موجود در کشور بوده و عزم مسئولین بر پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان است، وظایف همگان بویژه متولیان امر آموزش و پرورش را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش‌های تربیتی و اخلاقی دریافتی از محیط و اجزاء فیزیکی و انسانی مدرسه به دانش آموزان بیشترین تاثیر را در رفتار و کردار آنان داشته و توجه به همین تاثیر پذیری در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

عبدی پور عنوان کرد: تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و استفاده از مشاورین و دبیران توانمند، علاقمند و آگاه به مسائل و مشکلات جوانان و نوجوانان در این کمیته، از وظایف بسیار مهم مدیران مدارس است.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان گفت: مدیران به عنوان صحنه گردان اصلی فعالیت‌های مدارس با مطالعه و بررسی دقیق و شناخت کامل انواع و اشکال تهدیدات اجتماعی دانش آموزان، به شکل جدی و موثر در جلوگیری از رخداد حوادث آسیب زای روحی و جسمی برای دانش آموزان اقدام کنند.

وی بیان داشت: آگاهی و شناخت دقیق موقعیت و وضعیت موجود و حرکت به سمت هدف مشخص، مهمترین گام در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و تا زمانی که شناخت کامل و جامعی از آسیب‌ها و خطرات موجود در مدارس نداشته باشیم، هیچگونه تغییر و بهبودی امکان پذیر نخواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بهبهان در پایان بیان کرد: مدیران با تهیه نقشه خطرپذیری مدارس خود و تشکیل کمیته‌های تخصصی و جلسات ماهانه برای هر آسیب، از ظرفیت ها، امکانات و برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

انتهای پیام/م

برپایی جلسه پیشگیری از آسیب های اجتماعی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آسیب های اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با بیان اینکه پویش، ویژه تمام مقاطع تحصیلی است گفت: دانش آموزان از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین فرصت دارند آثار تولیدی خود را در خصوص موضوعات پویش به دبیرخانه ارسال کنند .

ایرانلو در گفت و گو با ایسنا درباره پویش ملی «در پناه خدا» گفت: این پویش ویژه دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی به سفارش اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و توسط دبیرخانه پویش در پناه خدا یعنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی طراحی شده که دانش آموزان می توانند از ابتدای ماه رمضان تا ۱۴ فروردین آثار تولیدی خود را به نام کاربری (آیدی) مقطع تحصیلی خود ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این آثار براساس مشاهده انیمیشن ها برای هر مقطع تحصیلی انتخاب شده که موضوعات آن توکل، ایمان به خدا و فضاهای معنوی است گفت: باتوجه به ساحت عبادی، اعتقادی و اخلاقی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ساحت هنری و زیبایی شناختی، بچه ها در بعد عبادی، اعتقادی و اخلاقی می توانند کلیپ هایی که محتوای معنوی و توکل به خدا دارد را مشاهده و اثر تولید کنند.

دبیر ستاد اجرایی پویش ملی در پناه خدا با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز بچه ها از درس و مدرسه فارغ شده و دوست دارند کارهای هنری انجام دهند، افزود: دانش آموزان می توانند با شرکت در پویشی که با نگاه متفاوت اجرا شده اثر خود را در حوزه هنری و رسانه ای خلق کنند تا هم خودشان مفهومی را دریافت و هم آن را به دیگران منتقل کنند که در نهایت اثر برتر در کانال پویش شاد بارگذاری و همه استفاده می کنند.

ایرانلو با بیان اینکه همه پویش ها و جشنواره ها در آموزش و پرورش اختیاری است، ادامه داد: پیش بینی می شود با توجه به اینکه مشارکت دانش آموزان در هر پویشی منوط به اطلاع رسانی گسترده است، در هر استان حداقل با توجه به جمعیت دانش آموزی یک تا دو درصد دانش آموزان شرکت کنند.

وی تفاوت این پویش با پویش های دیگر را صرف وقت برای دیدن انیمیشن ها دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار کتاب برگزیده رشد در سامانه دانش آموزان قرار گرفت
  • باید در حوزه آموزش‌های ناب تربیتی تمرکز شود
  • اعلام نتایج «پویش مهر» از اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • ساده‌زیستی در میان دانش‌آموزان استان قزوین ترویج شود
  • اجرای پویش ملی در پناه خدا ویژه دانش آموزان در ایام نوروز و ماه رمضان
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • سازمان دانش‌آموزی، بستری برای حضور اجتماعی ومسئولیت‌پذیری دانش آموزان
  • تمرین‌های تمرکزی باید جایگزین تمرین‌های عادی شود