Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-23@18:58:12 GMT

حریف ایران تیم فوق العاده‌ای نیست

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۹۳۶۲

حریف ایران تیم فوق العاده‌ای نیست

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با تاکید بر اینکه ملی پوشان در دیدار برابر چین حق اشتباه ندارند، گفت: با اینکه در همه پست‌ها بازیکنان خوبی داریم اما یک نقطه ضعف بزرگ هم وجود دارد.

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، رضا ترابیان بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران در خصوص پیروزی دو بر صفر ایران برابر عمان اظهار داشت: خوشحالم که توانستیم از اولین مرحله حذفی سربلند بیرون بیاییم البته در ابتدای بازی، یک پنالتی به سود عمان گرفته شد اما عملکرد دیدنی بیرانوند باعث شد تا ورق بازی برگردد و بازیکنان ما شرایط روحی خوبی پیدا کنند و درست برعکس این عمانی‌ها بودند که به دلیل از دست دادن پنالتی، از لحاظ روحی و روانی دچار افت شدند و این بهترین فرصت برای تیم ما بود که توانست با ارائه یک بازی هجومی و پرس از جلو، عرصه را بر این تیم تنگ کرده و مقابل ما شکست را پذیرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازیکن پیشین تیم ملی تصریح کرد: در مرحله حذفی باید با آرامش و منطقی بازی کرد زیرا یک اشتباه همه چیز را از بین خواهد برد و شانس بعدی برای موفقیت وجود ندارد. بازیکنان ما فشار زیادی بر روی دروازه عمان آوردند و همین مسئله باعث شد که موقعیت‌های زیادی خلق شود و بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

ترابیان در خصوص دیدار تیم ملی ایران برابر چین که پنجشنبه هفته جاری برگزار خواهد شد، گفت: پیروزی مقابل چین دور از دسترس نیست، آنها تیم فوق‌العاده‌ای نیستند ولی بازیکنان خوبی در اختیار دارند. با توجه به اینکه آسیای شرقی همیشه سرعتی است، بازیکنان چین هم از این حربه استفاده خواهند کرد تا بتوانند به تیم ایران ضربه بزنند و ما را از گردونه رقابت‌ها حذف کنند، بنابراین نباید پیروزی عمان باعث غرور ما شود و فکر کنیم که می‌توانیم چین را به راحتی شکست دهیم.

وی تأکید کرد: در مرحله حذفی، اشتباه یعنی کنار رفتن و بازگشتن به کشور و یک اشتباه کوچک می‌تواند ما را از رسیدن به قهرمانی در جام ملت‌ها دور کند و باید دوباره چهار سال دیگر به انتظار بنشینیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به قهرمانی دست پیدا کنیم یا خیر. بنابراین باید مقابل چین، اول سرعت آنها را خنثی کرده و بعد با جنگندگی و دوندگی زیاد، خط هافبک این تیم را از کار انداخته تا بتوانیم به پیروزی دست پیدا کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی گفت: ویتنام مقابل چین بازی خوبی از خود ارائه داد، چندین موقعیت داشت و ما باید دیدار این دو تیم را به خوبی آنالیز کرده تا کاملاً با نقاط قوت و ضعف چین آشنا شویم.

ترابیان در پاسخ به این سؤال که بعد از چهار دیداری که ایران انجام داده، نقاط ضعف تیم ملی چیست؟ گفت: در خط هافبک و حمله عملکرد خوبی داشتی و وقتی توانسته‌ایم در چهار بازی، ۹ گل بزنیم، نشان‌دهنده آن است که مهاجمان فوق‌العاده‌ای داریم که می‌توانند برای هر تیمی خطرساز باشند البته در ساختار دفاعی هم خوب بودیم که گل نخوردیم اما اشتباهات فاحشی داشتیم که شانس هم به ما کمک کرد تا مقابل حریفانمان شکست را پذیرا نشویم. خط دفاع ما به دلیل تغییرات زیادی که داشته، هماهنگی لازم را ندارد و نمونه اشتباهات زیادی از آن را در دیدار برابر عراق و عمان شاهد بودیم. به اعتقاد من، این عدم هماهنگی اگر در بازی‌های بعد هم ادامه پیدا کند، به تیم ملی کشورمان ضربه خواهد زد و شاید به راحتی رسیدن به قهرمانی را از دست بدهیم.

وی تأکید کرد: خوشبختانه این روزها بیرانوند از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و توانسته عملکرد بسیار قابل قبولی درون دروازه تیم ملی داشته باشد که امیدوارم این روند خوب خود را تا رسیدن به قهرمانی ادامه دهد.

بازیکن پیشین تیم ملی در پاسخ به این سؤال که آیا شانسی به ایران برای قهرمانی در این دوره از جام ملت‌های آسیا می‌دهید یا خیر؟ گفت: برای قهرمانی چیزی کم نداریم، ۴۳ سال است که قهرمان نشده‌ایم اما امیدوارم با این کادر فنی که سال‌ها در ایران است، بازیکنانی که در اختیار داریم و با توجه به اینکه چندین سال است در رنکینگ آسیا رتبه اول را در اختیار داریم، قهرمانی دور از دسترس نیست و این لیاقت را داریم که در پایان جام را بالای سر ببریم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام ملت های آسیا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا فرشاد پیوس، درباره دیدار پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اظهار داشت: پرسپولیس این هفته نمایش جالب توجهی داشت و به یک تیم با انگیزه و با شور و اشتیاق تبدیل شده که تشنه پیروزی است. با تغییراتی که اعمال شده، تیم نفس تازه‌ای گرفته و همین موضوع نیز باعث نتیجه‌گیری شده است. هرچه به پایان فصل نزدیک‌تر می‌شویم انگیزه بازیکنان بیشتر می‌شود و در پرسپولیس این موضوع بیشتر از بقیه تیم‌ها مشهود است.

فرشاد پیوس

وی افزود: پرسپولیس در خط دفاع و حمله به انسجام رسیده و بازیکنان دستورات تاکتیکی کادر فنی را به خوبی اجرا می‌کنند. از طرفی هم، تیم بعد از اینکه توپ را از دست می‌دهد با پرس بالا آن را پس می‌گیرد و بعد به سمت دروازه حریف یورش می‌برد. نکته جالب توجه در خصوص پرسپولیس در این هفته‌ها این است که این تیم به شدت تشنه گلزنی‌ است و بر خلاف تیم‌های که گل می‌زنند و دفاع می‌کنند، بعد از رسیدن به گل باز هم تلاش می‌کند تا گل‌های بیشتری را به ثمر برساند

پیشکسوت پرسپولیس درباره اینکه تیم اوسمار ویرا چه تفاوتی با زمان گل‌محمدی دارد، گفت: شوکی که با عوض شدن سرمربی در پرسپولیس ایجاد شد خوشبختانه مثبت بود و معمولا این اتفاق همیشه رخ می‌دهد. اگر به فوتبال اروپا هم نگاه کنیم، می‌بینیم که آ.اس رم هم با اخراج خوزه مورینیو و حضور دنیله دِروسی، نتایج خوب و جالب توجهی می‌گیرد.

وی ادامه داد: به نظرم یحیی از شرایط موجود خسته شده بود و خواسته‌هایش انجام نمی‌شد و باید می‌رفت. بعد از جدایی او پرسپولیس در پست‌های که ضعف داشت به خوبی تقویت شد. مهره‌های خوبی همچون عبدالکریم حسن،‌ اوستون اورنوف، عیسی‌ آل‌کثیر و محمد خدابنده‌لو جذب شدند و به خوبی نقاط ضعف و قوت تیم برطرف شده است. تیم، نیمکت خوب و قوی دارد که این موضوع یکی از امتیازات مهم در مسیر قهرمانی‌ است.

پیوس در پاسخ به این پرسش که «آیا پرسپولیس به عنوان قهرمانی بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ دست خواهد یافت یا خیر؟» عنوان کرد: تیم در شرایط خوب و ایده‌آلی قرار دارد و بدون اغراق پرسپولیس بهترین تیم حال حاضر ایران است. بازیکنان انگیزه خوبی دارند و تیم از نظر ساختار دفاعی و تهاجمی در فرم ایده‌آلی قرار دارد. با توجه به شرایطی که من می‌بینم مسلما استقلال امتیاز از دست خواهد داد و پرسپولیس باز هم قهرمان می‌شود.

وی در خصوص حواشی ایجادشده و بیانیه‌نویسی استقلال در هفته‌های اخیر علیه پرسپولیس نیز عنوان کرد: این رفتارها دیگر منسوخ و زننده شده و حمله به پرسپولیس دیگر یه پروژه نخ‌نما است. مردم فوتبال را بیشتر از من و سایر دوستان می‌فهمند و آنالیز می‌کنند و فریب این جریانات را نمی‌خورند. هر تیمی که آرامش داشته باشد، مسلما به قهرمانی خواهد رسید. بیانیه نوشتن و این قبیل کارها در گذشته اثر داشت! اکنون فوتبال به‌روز شده است و دیگر مثل سابق نیست که با لشکرکشی قهرمان شوید!

پیشکسوت پرسپولیس همچنین درباره دیدار حساس این هفته سرخ‌ها با سپاهان نیز افزود: سپاهان تیم شایسته و خوبی است. در این سال‌ها هزینه زیادی کرده و بازیکنان خوبی گرفته است اما متاسفانه مربیان این تیم کارآمد نبودند و فقط جیب‌های خود را پر کردند و رفتند. اگر نگاه کنید تیم‌های که مربی خارجی آوردند نتوانستند نتایج مطلوبی بگیرند اما در آن‌سو می‌بینم مربیان جوانی مثل محرم نویدکیا و سعید دقیقی نتایج خوبی گرفته‌اند. بهتر است به مربیان ایرانی اعتماد شود زیرا آنها به شرایط آشنا و از همه مهم‌تر سرمایه فوتبال ما هستند. قطعا این بازی نقش مهمی در معرفی قهرمان لیگ دارد و کار برای پرسپولیس در این دیدار سخت خواهد بود. بازی با سپاهان فینال زودرس برای پرسپولیس است. اما مطمئنم با توجه به شرایط، پرسپولیس برنده خواهد شد.

کد خبر 846308 برچسب‌ها یحیی گل محمدی ویژه ورزشی لیگ برتر فوتبال ایران اوسمار ویرا باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • مدافع سابق سرخ‌ها: شانس قهرمانی پرسپولیس و استقلال برابر است
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • دلیل غیبت رییس اینتر در قهرمانی: ترس از بازداشت!
  • زانتی: اینزاگی خودش هم خبر ندارد چه کرده است!
  • استقلالی‌ها دیگر با لشگرکشی قهرمان نمی‌شوند | جدایی یحیی به نفع پرسپولیس شد | پرسپولیس بهترین تیم ایران است | استقلال امتیاز از دست می‌دهد و...
  • سلام رئال مادرید به قهرمانی با شکست بارسلونا
  • بازیکنانم مانند بطری‌جادویی هستند / اتمسفر ورزشگاه خانگی ملوان فوق‌العاده است
  • پیوس: پرسپولیس همچنان شانس اول قهرمانی است
  • گل‌محمدی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم | خیلی ها به انتخاب من فحش دادند اما الان... | ما صددرصد قهرمانیم