Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سودانی اعلام کردند که این کشور مجوز فعالیت دو خبرنگار را که یکی از آن‌ها خبرنگار شبکه عربستانی العربیه است، به خاطر پوشش‌دهی اعتراضات ضددولتی لغو کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه رأی الیوم، مسئول وزارت اطلاع‌رسانی سودان گفت: شورای رسانه خارجی اعتراضاتی به فعالیت خبرنگار العربیه دارد و تصمیم مربوط به لغو مجوز دو خبرنگار مذکور بعد از بازنگری و بررسی وضعیت آن‌ها اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العربیه اعلام کرده که این خبرنگار "سعد الدین حسن" نام دارد و مقامات سودان، ژانویه برای دوره کوتاهی او را بازداشت و درباره پوشش‌دهی اعتراضات اخیر سودان از او بازجویی کرده‌اند.

سودان از دسامبر صحنه اعتراضات گسترده ضددولتی است و تظاهرکنندگان عمر البشیر، رئیس‌جمهور این کشور را مسئول بحران اقتصادی می‌دانند و خواهان برکناری او هستند.

مسئول وزارت اطلاع رسانی سودان هویت خبرنگار دوم را مشخص نکرد اما بهرام عبدالمنعم، خبرنگار خبرگزاری آناتولی ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته که شورای رسانه خارجی سودان کارت خبرنگاری او را گرفته است.

در همین راستا، حزب کنگره ملی حاکم سودان از ایجاد "طرح اتحاد" در سایه دودستگی‌های کنونی خبر داد.

در بیانیه این حزب آمده است: این طرح تمامی هم‌وطنان را در سایه دودستگی‌های کنونی مورد خطاب قرار می‌دهد. هدف این طرح حفظ همبستگی اجتماعی است.

محمد عبدالحی، از مسئولان کمیته اجرایی این طرح گفت: هدف این کمیته ارتباط با فعالان جامعه برای تبادل نظر درباره مسائل اجتماعی سودان است. مذاکره در تمامی مسائل ملی روش ما است.

از سوی دیگر هزاران سودانی دوشنبه در تشییع جنازه یکی از قربانیان اعتراضات اخیر در خارطوم شرکت کردند.

شاهدان عینی اعلام کردند که سودانی‌ها دوشنبه‌شب در تشییع جنازه عمر النمیر، دانشجوی دانشکده مهندسی دانشگاه سودان در ام درمان واقع در غرب خارطوم که پنجشنبه در جریان اعتراضات کشته شده بود، شرکت کردند.

آن‌ها بعد از تشییع جنازه این دانشجو تظاهراتی را برگزار کرده و شعار "نظام سرنگون شود" سر دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، محمد شعاعی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت -در همایش روز شوراها با بیان اینکه سه سال از عمر دولت مردمی سیزدهم سپری می‌شود که در این مدت پستی، بلندی و اتفاقات تلخ و شیرین زیادی رخ داده است، اظهار کرد: عزم جدی بر این است که در جهت توسعه و آبادانی کشور و رفع مشکلات مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این شعار، خاص و عمیق است و مدت‌هاست که از آن حرف زده می‌شود اما در عمل مشکلات زیادی وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق شعار سال همت مضاعف داشت.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مدیریت استان نیز از ابتدای سال و برای تحقق شعار اقداماتی را مورد توجه قرار داده است، افزود: تحقق شعار سال مختص به یک سال نیست، بلکه جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است که مردم را در تولید و توسعه مشارکت دهد و به دنبال آن عدالت اجتماعی و توازن نیز رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در توسعه اقتصادی می‌توان اعداد و ارقام اعلام کرد، اظهار داشت: نباید از توسعه اجتماعی فاصله گرفت چرا که این اصلی‌ترین شاخص، توانمندی و دارایی نظام مردم هستند.

شعاعی اقدام مهم استان را به سرانجام رساندن نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: این موضوع با تولید و معیشت در ارتباط است و بر این اساس تمام ارکان دولت و دستگاه‌های مختلف باید دست به دست هم دهند تا شعار امسال محقق شود.

این مسئول با بیان اینکه در استانداری زنجان دو روز در هفته طی جلساتی مباحث مربوط به شعار سال رصد می‌شود گفت: موضوع مربوط به ارتقای تولید با مشارکت مردم با جدیت پیگیری و تلاش می‌شود این مهم به نتیجه مطلوب برسد.

کد خبر 747878

دیگر خبرها

  • گسترش اعتراضات دانشجویی در پایتخت آمریکا
  • دستگاه قضا؛ نماد اعتمادمردم به نظام اسلامی
  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • دانشگاه‌های آمریکا در تسخیر معترضان
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • گرامیداشت یاد و خاطر سردار شهید حجازی در دلگان