Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،جعفرصادق اسکندری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و واحد‌های نمونه کیفی استاندارد گفت: رونق تولید، ایجاد اشتغال و رونق صادرات غیرنفتی در چارچوب اقتصاد مقاومتی از جمله وظایف سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در سال گذشته ۱۷ هزار و ۵۴۱ میلیارد دلار صادرات جهانی بوده که در این راستا ایران با ۱۰۶ میلیارد دلار رتبه ۳۶ دنیا را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایران پنج درصد از صادرات غیرنفتی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است و روند ۱۰ ساله صادرات استان نشان می‌دهد که در این مدت روند ثابتی را طی کرده و امسال ۸۱۸ میلیون دلار صادرات آذربایجان‌غربی از مرز‌های استان بوده که ۷۸ درصد رشد داشته است.   انتهای پیام/م   افزایش صادرات از مرزهای آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴

گمرک چین اعلام کرد این کشور در ۳ ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با رشد یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 4 میلیارد و 20 میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر 3 میلیارد و 990 میلیون دلار اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی یک میلیارد و 260 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده که این رقم نسبت به سه ماهه سال قبل 10 درصد رشد داشته است. چین در ماه‌های ژانویه تا مارس 2023 بالغ بر یک میلیارد و 145 میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

اما صادرات چین به ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس 2024 کاهش 3 درصدی داشته و به 2 میلیارد و 760 میلیون دلار رسیده است. چین در مدت مشابه سال قبل 2 میلیارد و 845 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون دلار گذشت
  • تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار گذشت
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد ۱۰ درصدی صادرات ایران به چین از ابتدای ۲۰۲۴
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری