Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-24@17:14:44 GMT

طرح نظارت بسیج بر توزیع ارزاق عمومی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۹۸۵۸

طرح نظارت بسیج بر توزیع ارزاق عمومی

رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور گفت: طرح نظارت بسیج بر توزیع ارزاق عمومی به‌تصویب شورای تخصصی بسیج اصناف کشور رسیده و با امضای رئیس سازمان بسیج کشور به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارسال شده است.

به گزارش مشرق، غلامرضا حسن‌پور رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور، اظهار کرد: شورای مرکزی بسیج تخصصی اتاق اصناف ایران تشکیل شد و براساس هماهنگی اتاق اصناف ایران اقدامات محکمی برای نظارت بر بازار انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح نظارت بر توزیع ارزاق عمومی و کالاهای اساسی مردم در دستور کار است، گفت: دولت هزینه لازم برای تأمین مایحتاج عمومی مردم را پرداخت می‌کند اما این محصولات به‌درستی به دست مردم نمی‌رسد. در این طرح نظارتی، روند توزیع کالاهای اساسی نظارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: دستور دادستانی در خصوص بررسی نحوه توزیع گوشت

دبیر قرارگاه حمایت از کالای ایرانی سازمان بسیج کشور بیان کرد: این طرح به تصویب شورای تخصصی بسیج اصناف کشور رسیده و اتاق بازرگانی ایران نیز آن را تأیید کرده است و با امضای رئیس سازمان بسیج کشور به شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه ارسال شده است و در صورت تصویب آن به مرحله اجرا می‌رسد.

حسن‌پور گفت: در این طرح دست واسطه‌ها در بازار حذف می‌شود و ما در سطح توزیع نظارت می‌کنیم تا مثلاً گوشت‌های گرمی که دولت به‌قیمت مناسبی در بازار توزیع می‌کند به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در ارتباط با این طرح مسائلی را مطرح کرد که ما آن را برطرف کردیم و امیدواریم که به‌تصویب شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه برسد.

رئیس مرکز بسیج اصناف و بازاریان کشور یادآور شد: در این طرح از طریق کد ملی و تلفن همراه کالا توزیع می‌شود و دیگر لازم نیست مردم در صف‌های طولانی بایستند و از ابزار روز بهره گرفتیم که در واقع در این طرح به‌نوعی به‌دنبال کرامت‌افزایی مصرف‌کنندگان هستیم.

حسن‌پور گفت: بسیج اصناف کشور طرح دیگری نیز با عنوان «خدا روزی‌دهنده است» در دستور کار دارد که براساس آن با همراهی اصناف کشور کالاهایی که به‌روی آنها قیمت مصرف‌کننده درج نشده است با حداقل قیمت به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

وی افزود: در این طرح اصنافی که همراهی لازم را انجام می‌دهند مورد تشویق قرار می‌گیرند که این امر می‌تواند منجر به تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار سکه و ارز بودجه 98 جام ملت های آسیا مرضیه هاشمی ارزاق عمومی بسیج سازندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد

تین نیوز

رئیس شورای عالی استان ها گفت: دولت باید یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام دبیری، رئیس شورای عالی استان ها امروز در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: برگزاری این جلسه گام بلندی در جهت ارتقای تعاملات شورا ها و سازمان محیط زیست است.

وی افزود: دنیا در حال توسعه است که اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد. از این رو، توسعه پایدار باید مدنظر باشد. ضمن تلاش برای رفع نیاز های جامعه، مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسل های آینده نرسد.

رئیس شورای عالی استان ها بیان کرد: امروزه تعریف باسواد نسبت به چند سال گذشته تغییر کرده است، زمانی فردی خواندن و نوشتن بلد بود باسواد بود، اما امروزه اینطور نیست. چند سال پیش در تعریف سواد ١٢ مهارت تعریف شده بود که یکی از مهمترین آنها محیط زیست است چند سال بعد پا را فراتر گذاشتند و بحث عملیاتی شدن به تعریف باسواد اضافه شد یعنی هر کسی باید از آموخته های خود استفاده کرده تا تغییری ایجاد کند حالا آیا سیستم آموزشی ما با این تعریف همخوانی دارد؟

دبیری تأکید کرد: مجموعه شورا های کشور و شورای عالی استان ها با بیش از ۱۲۶ هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارد. شوراها، نارسایی های جامعه را شناسایی می کنند و در ارتباط مستقیم با مردم هستند.

وی اضافه کرد: باید تغییرات اساسی اتفاق بیفتد به ویژه در زمینه محیط زیست، باید مسایل محیط زیستی از کودکی آموزش داده شود، چون در سن بزرگسالی تاثیری ندارد. فرهنگ سازی باید در رفتار نمود پیدا کند تا تاثیرگذار باشد. آموزش و پرورش، شورا ها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استان ها اظهار داشت: کار ها و اقدامات باید به گونه ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کار های اجرایی صورت گیرد، در بسیاری از کشور ها مردم باید برای کیسه های پلاستیکی پول بدهند، چون هدفشان کاهش مصرف پلاستیک است در کشور ما هم باید همین گونه باشد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودرو ها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهر ها تعداد خودرو ها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهر ها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم، همچنین می توانیم از شرکت های دانش بنیان کمک بگیریم.

وی درباره اهمیت ملموس بودن اقدامات گفت: دریاچه ارومیه یکی از مطالبات مردم است که می خواهند بدانند چه اقداماتی در آنجا انجام شده است بنابراین مسئولان سازمان محیط زیست باید در این زمینه اطلاع رسانی کنند تا مردم در جریان امور قرار گیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • عذرخواهی «نماوا» پذیرفته نشد!
  • دولت یارانه حمل‌ و نقل عمومی را افزایش دهد
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت‌های اصناف در قم
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود