Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران سرمدیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر اظهار داشت: باغ فین کاشان با وسعت ۲۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سال ۱۳۱۴ شمسی در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است به نحوی که ساخت ساختمانهای آن از دوره صفوی آغاز شد.

وی با بیان اینکه تکمیل ساختمان های آن به دوران های زندیه و قاجاریه برمی گردد، افزود: آب همیشه در باغ فین کاشان جاری و حیات این باغ نیز از چشمه ای به نام سلمانیه است که قدمت آن به سه هزار سال قبل بر می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم بازدید ۴۰ ساله گردشگران از چشمه سلیمانیه باغ فین کاشان

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان با بیان اینکه قدمت ساختمان های حوض خانه چشمه سلمانیه به دوران صفوی باز می گردد، ابراز داشت: گردشگران داخلی و خارجی چهار دهه از بازدید این چشمه محروم بودند اما مرمت و بازسازی آن در دستور کار این اداره قرار گرفت به نحوی که کار مرمت از شهریور سال جاری آغاز شد.

تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان ویژه مرمت چشمه سلیمانیه

سرمدیان از اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیون تومانی ویژه پروژه مرمت چشمه سلیمانیه باغ فین کاشان خبر داد و افزود: امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته این بنای تاریخی برای بهار ۹۸ پس از اتمام مرمت پذیرای گردشگران داخلی و خارجی از سراسر کشور و جهان باشد.

وی ضمن اشاره به ویژگی های باغ تاریخی فین کاشان ابراز داشت: این باغ تاریخی دارای قسمت هایی همچون حمام، موزه، شاه نشین و حوض خانه است و همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است.

کد خبر 4520296

منبع: مهر

کلیدواژه: باغ فین کاشان میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، «شب سعدی در کاشان» نام محفلی است که در آستانۀ روز بزرگ‌داشت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار می‌شود.

در این آئین مهدی نوریان، عبدالرضا مدرس‌زاده، سعید شفیعیون، مجید زهتاب، مهرداد چترایی و علی میرانصاری سخنرانی می‌کنند و علی‌اصغر شاه‌زیدی به اجرای موسیقی خواهد پرداخت.

این برنامه، جمعه، ٣١ فروردین، ساعت ١٩ در سرای عامری‌های کاشان برپا می‌شود.

کد خبر 6081753

دیگر خبرها

  • پالنگان؛ زیبایی‌هایی در دل صخره و سنگ
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • شب سعدی فردا در کاشان
  • شب سعدی در کاشان
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • «شب سعدی» در کاشان برگزار می‌شود
  • آبشار بیشه لرستان، گنجینه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های بلوط
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • رونق صنعت کشاورزی و گردشگری روستای کرد علیا
  • داستان شغل ۵۰۰ ساله با ۳۳ چشمه مهارت