Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد یوسفی در گفتگو با مهر با بیان اینکه فشار تعزیرات برای کنترل قیمت مرغ، باعث بدتر شدن اوضاع و افزایش قیمت خواهد شد،گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی اموردام مقدار تا حدود زیادی نهاده مورد نیاز  مرغداران را تامین می کند و به همین دلیل تولیدکنندگان به جوجه ریزی تشویق می شوند. 

وی با تاکید بر اینکه نیازی به ورود تعزیرات به این حوزه نیست،افزود: با شرایطی که ایجاد شده به تدریج مرغ قیمت واقعی و منطقی خود را پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: ما از مسئولان شورای اقتصاد و سیاستگذاران درخواست داریم در جلسات قیمت گذاری تشکل ها را نیز دعوت کنند و نقطه نظرات ما را نیز در این زمینه اعمال نمایند تا دیگر شاهد بروز مشکلات این چنینی نباشیم. 

یوسفی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون کار خود را به خوبی انجام می دهد، اضافه کرد: البته مرغداران با مقداری کمبود مواجه هستند که این کمبود باید از طریق واردات برطرف شود و این واردات نیز باید با برنامه ریزی منظم و دقیق صورت بگیرد. 

وی قیمت منطقی هرکیلوگرم مرغ را در شرایط کنونی بین ۱۱.۵ تا ۱۲ هزارتومان اعلام و اضافه کرد: از ۲۲ بهمن ماه تا شب عید تقاضا برای مرغ در بازار افزایش خواهد یافت و همین که ما بتوانیم قیمت مرغ را در همین حدود (۱۱.۵ تا ۱۲ هزارتومان) نگه داریم، اتفاق خوبی است. 

یوسفی گفت: بعد باید ببینیم در اوایل سال آینده وضعیت اقتصادی و واردات مواد اولیه (خوراک، ویتامین ها و ...) به چه صورت خواهد بود. 

وی تاکید کرد: شورای اقتصاد و بانک مرکزی باید به شرکت پشتیبانی امور دام و سایر واردکنندگان کمک کنند تا  ارز را به موقع انتقال بدهند و کالا در زمان مناسب وارد کشور شود که مرغداران از جوجه ریزی مایوس نشده و ما برای شب عید دچار مشکل نشویم. 

کد خبر 4520186 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تعرفه واردات گمرک قیمت مرغ محمد یوسفی مرغ نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: «واردات روزانه گوشت گرم به ۶۰۰ تن افزایش می‌یابد.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران، به گفته او، بنابر سیاست تنظیم بازار مبنی بر افزایش واردات، جمعیت دام رشد زیادی داشته است که واردات و توزیع مناسب منجر به اشباع بازار شده است.

پوریان ادامه داد: با توجه به مازاد دام روی دست دامدار، صادرات دام در راستای تنظیم بازار باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام افزود: بنابر اعلام سازمان دامپزشکی جمعیت دام سبک بیش از ۷۱ میلیون راش و دام سنگین ۷.۵ میلیون راس است که امسال ۱۸ میلیون دام سبک آماده کشتار است.

او از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم خبر داد و گفت: بنابر سیاست تنظیم بازار، واردات گوشت به ۶۰۰ تن در روز می‌رسد.

پوریان متوسط قیمت هرکیلو دام در کشور را ۲۱۰ هزارتومان اعلام کرد و گفت: قیمت کنونی هرکیلو لاشه ۳۷۰ تا ۳۷۵ هزارتومان است.

دیگر خبرها

  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • ثبت رکورد ۱۷ میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور
  • قیمت جدید دام زنده؛ منتظر این تغییر در بازار گوشت باشید
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • ماهانه ۴۰ هزار تن مرغ مازاد باید از سطح بازار جمع آوری شود
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان
  • بازار لاستیک ترمز برید
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش