Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه با انتقاد از سیاست برخی از کشورهای غربی در قبال پرونده «جمال خاشقجی» گفت: برخی از کشورهای غربی نه تنها کمکی به روشن سازی این پرونده نکرده اند بلکه برای پنهان سازی ابعاد مختلف این پرونده و لاپوشانی آن نیز تلاش می کنند.

چاووش اغلو اعلام کرد: ترکیه برای روشن سازی این پرونده تمامی شواهد و مدارک را به اشتراک گذاشته است اما دولت عربستان حتی حاضر نبود مدارک و اطلاعاتی را که در اختیار داشت با ترکیه به اشتراک بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه ترکیه در ادامه افزود: در کنار این سیاست عربستان، برخی از کشورهای غربی نیز که از آزادی رسانه ها سخن می گویند و بر مسائل حقوق بشری تاکید دارند در این پرونده سکوت کرده اند معلوم نیست چه توافقی صورت گرفته است اما کشورهای غربی برای پنهان سازی این پرونده تلاش می کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترکیه پرونده قتل خاشقجی را تا آخر پیگیری خواهد کرد، گفت: ما برای برداشتن گام‌هایی در روز‌های آینده آماده شده‌ایم. در روز‌های آینده خواستار تحقیقات بین‌المللی خواهیم شد.

وزیر خارجه ترکیه در اظهارات خود به هیچ کشور غربی خاصی اشاره نکرد.

انتهای پیام/

183 / 156 ترکیه کشورهای غربی پرونده خاشقجی عربستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترکیه کشورهای غربی پرونده خاشقجی عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم

فروش نفت و گاز مانند هر تجارت دیگری نیاز به بازاریابی و تلاش برای حفظ بازارهای فعلی دارد. این امر در شرایط تحریم از پیچیدگی های بیشتری برخوردار می شود. طی سال های اخیر صنایع نفت و گاز کشور تحت تحریم های شدید قرار گرفت.

وزارت نفت به دنبال راهکارهایی برای خنثی سازی تحریم ها برآمد تا بتواند نفت و گاز کشور را بفروشد. در حوزه فروش نفت از سیاست هایی همچون استفاده حداکثری از توان دانش بنیانی کشور و افزایش تولید، صدور خدمات فنی و مهندسی، سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی و فروش نفت به مینی ریفاینفری ها در شرق آسیا استفاده کردیم.

از آنجائیکه عمده فروش گاز کشور از طریق خط لوله و به همسایگان است، وزارت نفت سیاست به اجرا گذاشتن دیپلماسی فعال انرژی را مدنظر قرار داده است. در همین راستا شاهد هستیم که تلاش هایی در راستای احیای خط لوله صلح و احیای روابط با عراق صورت گرفته است. تمامی تلاش هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، در نهایت به ما کمک کرد که فروش نفت کشور را تا حد قابل قبولی افزایش دهیم و فروش گاز را هم فراتر از زمان غیرتحریمی پیش ببریم.

تاثیر سفر اخیر رئیس جمهور به پاکستان و رایزنی در مورد خط لوله صلح 

ایرج ندیمی، نماینده ادوار مجلس در خصوص دیپلماسی فعال انرژی کشورمان در منطقه و افزایش روابط با همسایگان از جمله سفر اخیر رئیس جمهور به پاکستان و رایزنی در مورد خط لوله صلح (ایران-پاکستان-هندوستان) تصریح کرد: هر اقدام دولت که در راستای ایجاد بازارهای جدید و افزایش روابط با همسایگان باشد، مثبت ارزیابی می شود. مسائل اقتصادی ایجاب می کند که در شرایط فعلی فعالیت بیشتری در حوزه اقتصاد انرژی داشته باشیم. از این منظر می توان گفت که دولت سیزدهم و وزارت نفت به درستی دیپلماسی فعال انرژی را به اجرا گذاشته اند.

وی ادامه داد: بهبود روابط با کشورهای همسایه و پیش بردن طرح های مربوط به مبادلات انرژی در منطقه می تواند به افزایش ارزآوری برای کشورمان منجر شود. از سوی دیگر، بر اثر دیپلماسی فعال انرژی که در منطقه به اجرا گذاشته ایم می توانیم از این موضوع جلوگیری کنیم که بازارهای فعلی از دست برود.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: در کنار افزایش مبادلات در حوزه انرژی با کشورهای منطقه باید به برقراری روابط حداکثری با کشورهای توسعه یافته، در حال توسعه و نوظهور مانند چین و هند نیز توجه داشته باشیم.

افزایش روابط با کشورهای بزرگ به ما کمک می کند که از  حمایت آنها بهره مند شویم

ندیمی گفت: افزایش روابط با کشورهای همسایه و دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرده است که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم و بر آن ها فائق آییم. افزایش روابط با کشورهای بزرگ مانند چین نیز به ما کمک می کند که از رأی و حمایت آن ها در عرصه بین المللی بهره مند شویم. به علاوه، افزایش روابط با دیگر کشورها در شرایط تحریمی به ما کمک می کند که در زمینه هایی مانند اکتشاف، استخراج و... نیز فرصت هایی برای همکاری با دیگران داشته باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به تمامی مسائلی که در بالا گفته شد، بنده موافق تلاش های دولت فعلی در زمینه انرژی در راستای افزایش روابط با همسایگان و کشورهای دیگر هستم.

 هوشمندی ایران در بازطراحی تجارت انرژی کشور زمینه ساز افزایش درآمدهای ارزی

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: عراق نیز از دیگر کشورهایی است که در همسایگی ما قرار دارد. ما با این کشور مراوداتی در حوزه انرژی داریم. حفظ این مراودات در وضعیت تحریمی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. در ارتباط با این کشور نیز به درستی وزارت نفت سیاست بهبود روابط را به اجرا گذاشته است.

ندیمی در پایان تأکید کرد: عملکرد خوبی در زمینه بازارسازی برای فروش نفت و بهبود روابط با کشورهای همسایه شاهد بودیم. همین تلاش ها بسترساز فروش نفت و گاز کشور در شرایط تحریمی شد. به نحوی که توانستیم فروش نفت خام کشور را به حد قابل قبولی برسانیم. در این ارتباط، سیاست هایی مانند سهامداری در پالایشگاه های فراسرزمینی به کمک مان آمد و هوشمندی ایران در بازطراحی تجارت انرژی کشور زمینه ساز افزایش درآمدهای ارزی خواهد شد

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • تأکید وزیر کشور برای زمینه سازی مشارکت مردم در سرمایه گذاری
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • سفر وزیر خارجه ایرلند به غرب آسیا با هدف رایزنی درباره آتش‌بس غزه
  • ندیمی در گفت و گو با قدس: دیپلماسی انرژی فعال در منطقه به ما کمک کرد که از گستردگی تحریم ها جلوگیری کنیم
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • نگاه کرامت‌مندانه ایران به کشورهای همسایه برای تشکیل یک منطقه قوی
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • واکنش مقامات ترکیه به توئیت وزیر امور خارجه اسرائیل
  • پاسخ ترکیه به گستاخی وزیر خارجه صهیونیستی درخصوص استقبال آنکارا از هنیه