Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بین المللی پول رشد عربستان را برای ۲۰۱۹ ، ۱.۸ درصد در مقابل پیش بینی ۲.۴ درصدی ماه اکتبر، پیش بینی کرده است. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود را از رشد اقتصاد عربستان در سال جاری 1.8 درصد اعلام کرد، 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد کمتر از دورنمای قبلی اقتصاد در ماه اکتبر.دلیل آن هم قیمت پایین تر و رشد کمتر تولید نفت است .
صندوق بین المللی پول رشد عربستان را برای 2019 ، 1.8 درصد در مقابل پیش بینی 2.4 درصدی ماه اکتبر، تخمین زده است. در حالی که دورنمای رشد اقتصادی 2020 را 0.2 درصد نسبت به ماه اکتبر بالا برده و 2.1 درصد اعلام کرده است .
صندوق بین المللی پول در آخرین دورنمای اقتصاد جهان که در روز دوشنبه منتشر شد انتظار دارد رشد اقتصادی در خاورمیانه ،آفریقای شمالی، افغانستان و پاکستان در سال جاری 2.4 درصد باقی بماند و در 2020 حدود 3 درصد رشد کند .
صندوق بین‌المللی پول با اشاره به ضعیف شدن توسعه جهانی اعلام کرد عوامل بسیاری بر دورنمای منطقه تاثیر می گذارد مثل رشد ضعیف تولید نفت (عربستان)، کسادی شرایط مالی (پاکستان)، تحریم های آمریکا (ایران) و درگیری های ژئوپولیتیکی.
طبق پیش بینی های صندوق بین المللی پول اقتصاد جهان 3.5 درصد در 2019 و 3.6 درصد در 2020 رشد می کند یعنی 0.2 و 0.1 درصد کمتر از تخمین های ماه اکتبر .
صندوق بین المللی پول در مورد قیمت نفت اعلام کرد:« قیمت نفت خام از ماه اوت بی ثبات بوده که نشان دهنده تاثیرات عرضه نفت است، مثل سیاست آمریکا در برابر صادرات نفت ایران و ترس از کم شدن تقاضای جهانی. از اول ژانویه قیمت نفت حدود 55 دلار در هر بشکه بوده است و بازار انتظار دارد که 4 تا 5 سال آینده قیمت نفت در همین محدوده باقی بماند .
صندوق بین‌المللی پول در دورنمای منطقه ای خود اعلام کرد:« قیمت بالای نفت شاید به اقتصادهای عرب خلیج فارس امکان رشد دوباره داده باشد، ولی همچنان خطر وجود دارد چون اقتصادها هنوز هم در برابر نوسانات شدید قیمت نفت آسیب پذیر هستند» .

پیش بینی کاهش 2 میلیون بشکه ای مصرف روزانه نفت عربستان تا 2030تلاش عربستان برای ورود به بازار اقتصادی پاکستان

انتهای پیام/98

R7586/P/S77,79,7,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اقتصاد بین‌الملل

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد بین الملل اقتصاد بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن اراکی ظهر چهارشنبه در همایش «اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران» اظهار کرد: چرخه اقتصادی متشکل از تولید اولیه و ثانویه و عرضه می‌باشد که اقتصاد جامعه نیز وابسته به آن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: نظر به اینکه واسطه معامله موجب تثبیت بازار می‌شود، یک مسئه فقهی است و مبنای معامله نیز می‌بایست از ارزش حقیقی برخوردار باشد.

آیت الله اراکی ابراز کرد: پول با شمایل کاغذی آنچنان ارزش حقیقی ندارد ولی آمریکا با چاپ دلار و عرضه آن به کل دنیا در ازای دریافت کالا بزرگترین سرقت بشری را مرتکب می‌شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: در جوامع امروز پول یک ارزش سیاسی دارد چراکه هر قدرتی بنابه مواضع قدرتش این کاغذ را ارزش گذاری می‌کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: انبار سکه‌های طلا در خانه خیانتی به سرمایه‌های کشور است، زیرا پول و این سکه‌ها می‌تواند بسیاری از مشکلات اقتصادی مملکت را رفع کند و خلق پول نیز در بازار اقتصادی اسلامی ممنوع می‌باشد.

وی ادامه داد: تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند چراکه آنان پول‌های بی ارزش و اعتباری را برای منفعت خودشان جمع می‌کنند و تورم نیز با کاهش پول اعتباری افزایش پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گرانی با افزایش تولید کاهش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پولی ارزش حقیقی خود را دارای باشد موجب می‌شود تا قدرت خرید افزایش پیدا کند و امروز عدم عرضه و افزایش تقاضا نشان دهنده این اسن که پول ارزشی حقیقی خود را حفظ نکرده است.

کد خبر 6081475

دیگر خبرها

  • پیش بینی چشم انداز منفی اقتصادی تل آویو بدلیل تنش با ایران
  • پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی ایران
  • رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال ۳۰ درصدی می‌شود
  • پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان
  • قرار نیست تغییری در تیم اقتصادی دولت رخ دهد
  • خلجی: تغییر در تیم اقتصادی دولت صحت ندارد