Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با برگزاری اولین المپیاد علمی جغرافیا، شاهد اولین حضور دانش آموزان ایرانی در مسابقات بین المللی در این رشته خواهیم بود.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش در بازدید از محل برگزاری آزمون المپیاد علمی جغرافیا در مدارس موفقیان بابیان اینکه امسال المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی با استقبال بسیار خوبی همراه بوده است، تصریح کرد: حدود چهار و نیم درصد از دانش آموزان پایه‌های دهم و یازدهم و حدود ۸۴ هزار نفر در این آزمون‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهاجرانی با اشاره به برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین بار افزود: امروز شاهد برگزاری المپیاد جغرافیا برای اولین بار در کشور هستیم و با اعزام دانش آموزان به کشور هنگ‌کنگ، اولین حضور دانش آموزان ایرانی در این مسابقات را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: المپیاد‌های ادبی، ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، نجوم، اخترفیزیک و سلول‌های بنیادی ۹ المپیادی هستند که به‌صورت معمول اجرا می‌شوند و به‌جز، المپیاد ادبی و المپیاد سلول‌های بنیادی که به‌صورت ملی برگزار می‌شود، بقیه در سطح جهانی می‌باشند و دانش آموزان به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند.

رییس مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان برگزاری المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی را به‌عنوان یکی از دستاورد‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: مفتخریم بگوییم حضور دانش آموزان در المپیاد‌ها به‌طور کل فرآیندی است که بعد از انقلاب اسلامی آغازشده و این فرآیند در قبل از انقلاب به‌هیچ‌عنوان سابقه نداشته و ما این را مدیون انقلاب اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مهاجرانی استعدادهای درخشان المپیاد آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی عملی دانش آموزان

اردوی عملی میدان تیر دانش آموزان سطح شهرستان اراک صبح امروز در میدان تیر شهدای بسیج اراک برگزار شد.

 فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: در این اردوی عملی حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از دانش آموزان سطح شهرستان اراک از یکم تا سی ام اردیبهشت در این دوره شرکت می‌کنند.

سرهنگ مهجوری افزود: این رزمایش با عنوان رزمایش «به سوی قله» و با حضور دانش آموزان نسل حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است. 

او گفت: طرح درس این دوره، جهاد امیدآفرینی و اجرای تمرینات تاکتیکی، مهارت‌های تیراندازی، کافه گفتگو و بازی‌های گروهی است. 

این طرح برای دختران و پسران در مراکز آموزش و دهکده مقاومت برگزار می‌شود. این دوره سومین دوره عنوان است و حدود ۲۴ هزار دانش آموز در سطح استان این آموزش را فرا خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • راهیابی چهارده دانش آموز کیش به مرحله اول المپیاد کشور
  • تکامل فرهنگی در بستر جغرافیا شکل می‌گیرد/ اهمیت توریسم در ابعاد محلی، ملی و جهانی
  • برگزاری اردوی عملی دانش آموزان
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل اوگاندا در اولین گام
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم