Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدباقر محمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان امروز، دوم بهمن ماه در بازدید از خبرگزاری های ایسنا و ایکنای کردستان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب جمعیت هلال احمر با نشانه شیر و خورشید و فقط در خدمت خاندان سلطنتی قرار داشت، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی خدمات بسیار زیادی در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است که با قبل از پیروزی انقلاب قابل مقایسه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جمعیت هلال احمر کشور قبل از پیروزی انقلاب، در کارهای اجرایی و امدادرسانی در حوادث و سوانح عملکردی آنچنانی نداشت و بیشتر کارهای تشریفاتی و تبلیغاتی را انجام می‌داد.
محمدی عنوان کرد: اما پس از پیروزی انقلاب به دلیل حادثه خیزی کشورمان، هلال احمر کارهای بسیار زیادی را در کشور انجام داد که از جمله آن امدادرسانی در جنگ هشت سال تحمیلی بود و در همین راستا نیز شهدای زیادی را هلال احمر تقدیم انقلاب کرد.
وی ادامه داد: پس از اتمام هشت سال جنگ، با توجه به قوانین و مقررات فدراسیون بین المللی صلیب سرخ، هلال احمر وظیفه خطیری را در بحث اسرا و مفقودان برعهده داشت و تنها سازمان رابطی بود که در زمان جنگ و بعد از آن نامه‌ها و مکتوبات اسرا را به دست خانواده‌هایشان می‌رساند.
مدیرعامل هلال احمر استان کردستان افزود: همچنین هلال احمر در بحث تبادل اسرا و کمک به اسرای مجروح و جانباز و حتی تبادل شهدا هم نقش بی‌بدیلی را برعهده داشت.
وی بیان کرد: پس از آن زلزله بم را در دی ماه سال 82 داشتیم که در آن زمان به دلیل مشکلاتی که در سیستم امدادرسانی تحت عنوان ستاد حوادث غیرمترقبه کشور وجود داشت و در جهت رفع این نواقص سازمان مدیریت بحران تشکیل شد و 14 دستگاه از جمله هلال احمر در زیر مجموعه آن قرار گرفتند و مسئولیت امداد و نجات و آموزش همگانی به هلال احمر واگذار شد.
آموزش 15 هزار خانوار کردستانی در طرح خادم
محمدی در ادامه سخنان خود با عنوان اینکه شعار ما «هر خانواده، یک امدادگر» است، اعلام کرد: برنامه‌های آموزشی زیادی را هلال احمر در سطح کشور دارد که طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) یکی از آنهاست و تاکنون در استان کردستان بالغ بر 15 هزار و 500 خانوار در این زمینه آموزش دیده‌اند.
وی به فعالیت 10 شعبه و 9 انبار امدادی در شهرستان‌های استان هم اشاره و اعلام کرد: باید به ازای دو درصد جمعیت هر منطقه، اجناس دپو شده را در انبار داشته باشیم که شامل 16 قلم کالای موردنیاز است. استان کردستان از این نظر وضعیت خوبی را دارد، هرچند کالاها و امکانات و تجهیزات هلال احمر شناور هستند و استان‌ها در اختیار یکدیگر قرار می‌دهند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان همچنین به وجود 11 پایگاه ثابت امداد و نجات و شش پایگاه موقت در کردستان اشاره و ادامه داد: با توجه به وجود هشت هزار و 80 کیلومتر راه‌ در استان، این تعداد پایگاه کافی نیست و در حال تلاش هستیم که حداقل شش پایگاه ثابت امداد و نجات دیگر نیز به جاده‌های استان اضافه شود.
وی با اشاره به فعالیت جمعیت هلال احمر استان در بحث امداد هوایی، گفت: یک فروند بالگرد نیز در استان کردستان وجود دارد که اکنون در آشیانه مستقر است و در مواقع نیاز، امدادرسانی می‌کند.
محمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب، انبار و شعب هلال احمر در شهرستان‌های استان وجود نداشت، عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب، انبارهای امدادی و شعب شهرستانی متعددی در استان ایجاد شده است و از حیث تجهیزات، ناوگان و نیروی انسانی هم قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.
افتتاح سه پروژه هلال احمر در دهه فجر
وی همچنین به کارهای عمرانی در دست اقدام جمعیت هلال احمر استان در آینده نزدیک اشاره و ذکر کرد: ساخت شعبه هلال احمر و انبار امدادی در شهرستان دهگلان، کلنگ زنی پایگاه امدادی باقرآباد در مسیر سنندج به دیواندره و پایگاه وینسار قروه از جمله اقدامات پیش روی ماست.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان اعلام کرد: در دهه مبارک فجر نیز انبار امدادی شهرستان بیجار، امدادسرای شهرستان دیواندره و ساختمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهر سنندج را افتتاح خواهیم کرد.
وی اعلام کرد: همچنین در ایام دهه مبارک فجر در هر شهرستان استان یک کاروان سلامت شامل یک پزشک و پرستار تشکیل شده و به مناطق محروم و روستاها اعزام خواهند شد.
ضرورت خوداتکایی دستگاه‌ها در مواقع بحرانی
محمدی در بخشی دیگر از سخنان خود به ضرورت خوداتکایی دستگاه‌ها در مواقع بحرانی تاکید کرد و یادآور شد: یکی از مشکلات ما این است که در مواقع بحران دستگاه‌ها خوداتکاء نیستند در صورتی که لازم است در این مواقع با تمام توان اجرایی خود بیایند و به همدیگر وابسته نباشند.
لازم به ذکر است؛ جمعیت هلال احمر سال 1328 در استان کردستان تشکیل شده است و هم اکنون بالغ بر 1600 عضو داوطلب و 600 نفر امدادگر فعال در قالب 120 تیم امدادی سازماندهی شده دارد که مشغول به خدمات رسانی هستند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کردستان اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از امدادرسانی به یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل در ۵۳ شهر و روستای متاثر از سیل در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو رضا فلاح اعلام کرد: در پی وقوع باران‌های شدید، سیل آسا و آبگرفتگی در نقاط مختلف استان کرمان نیرو‌های امدادی هلال احمر از روز‌های اخیر تا کنون یک هزار و ۵۱۷ نفر متاثر از سیل امدادرسانی کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به خدمات رسانی جمعیت هلال احمر در ۵۵ شهر و روستا افزود: ۱۱۱ نفر توسط هلال احمر نیز اسکان داده شدند.

وی به حضور ١۳۳ نیروی امدادی در قالب ٢۹ تیم در مناطق سیل زده اشاره کرد و گفت: تا کنون بسته‌های غذایی، پتو، چادر و موکت به مقدار لازم در مناطق متاثر از سیل توسط هلال احمر توزیع شده است.

لازم به ذکر است تا کنون شهرستان‌های رودبارجنوب، منوجان، قلعه گنج، جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، سیرجان، رابر، ریگان و بافت تحت تاثیر حوادث جوی قرار گرفته اند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال احمر به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل کرمان
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر در جریان سیل اخیر
  • اعزام ۱۰ تیم هلال احمر یزد به سیستان و بلوچستان
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی ها به مردم غزه
  • کمک بیش از یک میلیارد ریالی زنجانی‌ها به مردم غزه
  • تشریح آخرین خدمات هلال احمر در سیل هرمزگان/ برپایی ۵ کمپ اسکان اضطراری
  • خدمت‌رسانی۳۵پایگاه هلال احمر کردستان به مسافران نوروزی
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی به ۱۳۵ حادثه دیده سیل جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل و آبگرفتگی در این ۷ استان