Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@09:57:00 GMT

فیلم‌های کوتاه در جامعه امروز مخاطب پذیرترند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۰۴۱۲

فیلم‌های کوتاه در جامعه امروز مخاطب پذیرترند

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم 100؛ محمدرضا شفاه تهیه کننده سینما به انگیزه برگزاری جشنواره فیلم 100 با بیان این مطلب افزود: فرصت محدود مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک را یکی از دلایل استقبال مخاطبان از این فیلم‌ها عنوان کرد.

وی ادامه داد: وجود این گونه موضوعات در فیلم‌ها می‌تواند به گسترش فرهنگ سازی و شناساندن آنها به مخاطبان تأثیرگذار باشد و به شکل گیری یک جریان اخلاقی در سینمای کوتاه ما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهیه کننده فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» استفاده از ایده‌های تکراری در ساخت فیلم‌ها را یکی از آفت‌های فیلمسازان دانست و خاطرنشان کرد: فیلمسازان باید سعی کنند تا به دور از هر گونه کپی کاری و تقلید از سایر فیلمسازان به سراغ ایده‌های جذابی بروند که کمتر در سایر فیلم‌ها مشاهده شده است و سعی کنند تا اولین موضوعاتی که به ذهنشان خطور می‌کند را به عنوان موضوع ساخت فیلم مورد تمسک قرار ندهند.

وی با بیان اینکه امروزه زمان فیلمساز برای جذب مخاطب کاهش یافته است، عنوان کرد: فیلم‌ها باید در مدت چند ثانیه مخاطب را جذب کنند و با توجه به اینکه امروزه در مقایسه با گذشته، گسترش ابزارهای فناوری و رسانه‌های جدید تسلط مخاطبان را بر رسانه‌ها بوجود آورده است باید گفت کار فیلمساز سخت شده است.

شفاه یکی از موارد استقبال مخاطبان از جشنواره فیلم‌های 100 ثانیه‌ای را مدیریت زمان آن دانست و اظهار داشت: یازده دوره برگزاری این جشنواره و استقبال با شکوهتر از آن در هر دوره نشان می‌دهد که جایگاه فیلم‌های کوتاه کوتاه در زندگی مخاطبان اهمیت پیدا کرده است و این موضوع به خاطر کمبود زمان مخاطب و میل به شنیدن یک پیام در زمان اندک است.

وی گفت: فیلم‌های صد ثانیه‌ای بر خلاف فیلم‌های گروه هنر و تجربه از مخاطب عام بیشتری برخوردار است و قصه این فیلم‌ها و زمان اندک این فیلم‌ها به گونه‌ای است که مخاطب عام هم جزو مخاطبان بیشمار آن به حساب می‌آید.

شایان ذکر است دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 به همت حوزه هنری و به دبیری علی قربانی اسفندماه سالجاری در تهران برگزار می‌شود.

156 / 156 جشنواره بین‌المللی فیلم 100

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: جشنواره بین المللی فیلم 100

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای، فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» به کارگردانی محمدرضا مرادی، نویسندگی محمدرضا مرادی و گلسا غفاری و تهیه کنندگی آتنا نعمتیان و محمدرضا مرادی، در اولین حضور بین‌المللی خود به دوازدهمین دوره جشنواره فیلم Ferfilm festival ۱۲th Edition کوزوو راه پیدا کرد.

این جشنواره در سال ۲۰۱۲ توسط گروهی از هنرمندان به عنوان ابتکاری برای ترویج فرهنگ‌ها و ارزش‌های جهانی از طریق فیلم به عنوان روشی چند بعدی و جذاب تأسیس شد.

کوزوو با در نظر گرفتن ظرفیت‌های گردشگری علاوه بر این رویدادهای سینمایی، بازدیدها و رویدادهای دیگری را ترتیب می‌دهد تا تنوع فرهنگی در این کشور تازه شکل گرفته را نشان دهد.

دوازدهمین دوره این جشنواره در تاریخ ۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار می شود.

فیلم‌نامه «افسانه کوه ننوک» براساس افسانه ژاپنی (اوباسوته -رهاسازی یک پیرزن)، نوشته شده و در خلاصه داستان آن آمده است: «شهاب سنگی بزرگ به دریای هرمز برخورد می‌کند و به همین دلیل، ماهی‌های آن منطقه تغییر ژنتیک پیدا می‌کنند و دیگر قابل خوردن نیستند و از طرف دولت گروهی مامور می‌شوند که دریا را ببندد. اهالی از فرط گرسنگی مجبور می‌شوند که به صورت پنهانی از دریا ماهی صید کنند. ناآگاه از اینکه خوردن این ماهی‌ها ممکن است چه بلایی سرشان بیاورد.»

میلاد اشکالی، تیما تقی‌زاده و زینب گلزاری، بازیگرانی هستند که در این فیلم کوتاه فانتزی و علمی‌-تخیلی به عنوان بازیگران اصلی نقش آفرینی کرده‌اند.

دیگر عوامل فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران عبارتند از تهیه کنندگان: آتنا نعمتیان و محمدرضا مرادی، مجری طرح: گلسا غفاری، کارگردان: محمدرضا مرادی، نویسندگان: محمدرضا مرادی و گلسا غفاری، دستیاران کارگردان: ندا منفرد و حسن کوه‌پیکر، مدیر فیلمبرداری: مهدی رضایی، دستیاران تصویر و نور: عباس شیرمحمدی، حمیدرضا حسن‌پور، جلال حسنی، مهدی افشاری و حسین دباغ طهماسبی، مدیر صدابرداری: امیر نخجوان، دستیار صدا: سید زاهد رئیسی، طراح صحنه و لباس: محمدرضا مرادی، طراحی صدا و موسیقی: احسان افشاریان، خواننده: مسعود شریف، نوازندگان: آرین بهاری و سینا براهویی، تدوین: محمدرضا مرادی، جلوه‌های ویژه: اردشیر عزیزی، اصلاح رنگ‌ونور: مهران دوستی، طراحی و اجرای گریم: آتنا نعمتیان، مشاور رسانه‌ای: محمد کفیلی، طراح لوگو و پوستر: حامد کاظمی و مدیرتولید: آتنا نعمتیان.

محمدرضا مرادی کارگردان فیلم کوتاه «افسانه کوه ننوک» در گذشته نیز با ۲ فیلم کوتاه «دوآل‌پا» و «رنگارنگ» در دوره‌های سی‌وهشتم، سی‌ونهم و چهلم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت.

کد خبر 6084529

دیگر خبرها

  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید؛ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • رادیو صدای لحظه‌هاست
  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • طنز نقشی حیاتی در ترویج دموکراسی و عدالت اجتماعی دارد
  • ۱۰ دقیقه‌ای دوش بگیرید/ مضرات حمام طولانی چیست؟
  • زمان طولانی ترین و کوتاه ترین پرواز تهران استانبول
  • ارزش‌های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • ورزش های ناب انسانی و اسلامی در جامعه ایرانی
  • جشنواره «نقالان سوره» بر روی مهم‌ترین مخاطب هنر دست گذاشته است
  • «افسانه کوه ننوک» به کوزوو می‌رود