Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتاق اصناف تهران از آمادگی برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و گفت‌: برای این که کسبه آسیب دیده ساختمان پلاسکو بتوانند تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده را دریافت کنند، اقدامات لازم انجام شده و آنها در حال گرفتن وام‌های خود هستند، اما برای پیگیری مصوبات دیگر ابلاغی به اتاق نشده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، قاسم نوده فراهانی شب گذشته (دوشنبه) در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پاسخ به این سوال ایسنا، مبنی بر این که اتاق اصناف چه کاری برای پیگیری مطالبات کسبه آسیب دیده پلاسکو انجام داده است؟ اظهار کرد: گر چه آنهایی که مصوبات پلاسکویی‌ها را دو سال پیش تصویب کرده‌اند باید پاسخگو باشند، اما در حال‌ حاضر برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده کار خوبی انجام شده است و کسبه می‌توانند  با تشکیل پرونده در اتحادیه‌های تخصصی خود و دریافت تاییدیه از اتاق اصناف تهران وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شان را بگیرند  که البته هم اکنون این کار در حال‌ انجام است و پلاسکویی‌ها در حال‌ دریافت تسهیلات بانکی‌ شان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که پیش از این اتاق اصناف ایران در حال پیگیری وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی پلاسکوی‌ ها بود که اخیرا به اتاق اصناف ایران واگذار شده است، افزود: دیگر مصوباتی که برای پلاسکویی‌ها ابلاغ کرده‌اند به اتاق اصناف تهران ارتباطی ندارد. به عنوان مثال کسبه آسیب دیده پلاسکو مقرر شده بود تا مالیات‌های آنها بخشوده شود و گفته می‌شد که اتاق اصناف باید نسبت به شناسایی و معرفی آنها برای برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام کند، اما هنوز چیزی در این زمینه  به اتاق اصناف تهران ابلاغ نشده است و اگر این ابلاغ صورت بگیرد کار را انجام خواهیم داد.

آمادگی برای تنظیم بازار شب عید

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه صحبت‌های خود درباره چگونگی تنظیم بازار شب عید و این که اتاق اصناف می‌تواند چه کاری در این زمینه  انجام دهد، توضیح داد: اگر تامین کنندگان کالا برای بازار شب عید از وزارت جهاد کشاورزی تا وزارت صنعت، معدن و تجارت  و دیگر دستگاه‌های متولی کالا را به موقع و به اندازه تامین کنند، به اتاق اصناف وظیفه ای در این زمینه  محول شود آمادگی کامل برای تنظیم بازار شب عید را داریم.

وی خاطرنشان کرد: گرانی به اصناف ارتباطی ندارد، اما با گران فروشی قطعا برخورد خواهد شد و همه فروشندگان و عرضه کنندگان باید بر اساس فاکتور و ضرایب سودی که برای آنها در نظر گرفته شده است، کالای مورد نیاز مردم را عرضه کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران در ادامه و در پاسخ به این سوال مبنی بر این که بسیاری از عرضه کنندگان به دلیل این که گفته می‌شود به آنها فاکتوری ارائه نمی‌شود، از ارائه فاکتور به مردم خودداری می‌کنند، تصریح کرد: همه فروشندگان باید به مردم فاکتور بدهند و مردم باید این مساله را از آنها درخواست کنند حالا ممکن است یک نفر برای خرید چند کیلو میوه فاکتوری از فروشنده نخواهد، اما کالای دیگری مانند لوازم خانگی و یا فرش یا کالاهای دیگری که خریداری کنند باید فاکتور از فروشندگان بخواهند تا از خدمات پس از فروش آن بهره مند شوند.

نوده فراهانی در بخش پایانی از صحبت‌هایش با بیان این که هنوز برای برگزاری نمایشگاه‌های بهاره برنامه‌ریزی نشده است، درباره برخورد برندهای پوشاک قاچاق این گونه توضیح داد که اگر قرار است قانون اجرا شود باید با همه برندهای پوشاک قاچاق برخورد شود و اگر بخواهیم در این زمینه  موفق شویم همه نهادها و ارگان‌ها باید پای کار آیند و عزم ملی در این زمینه  شکل بگیرد، اما اگر تنها یک نهاد و یا دستگاه متولی بخواهد این کار را انجام دهد، قطعا موفق نخواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصناف بازار شب عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار

به گزارش قدس آنلاین، اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که به‌دنبال درخواست شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت و در حالی که این شرکت‌ها درخواست افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت را داشتند، با تصمیم ستاد تنظیم بازار، قیمت بلیت هواپیما برای پروازهای داخلی به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت. 

البته مناقشه درباره قیمت بلیت هواپیما به ماه‌های پیش از این تاریخ برمی‌گشت؛ زمانی‌که سازمان هواپیمایی از آذرماه از درخواست ایرلاین‌ها برای تغییر بلیت با توجه به افزایش نرخ ارز خبر داده بود و حتی در برهه‌ای هم ایرلاین‌ها با استناد به آزادسازی نرخ بلیت در قانون پنجم توسعه، قیمت‌ها را تغییر دادند؛ اما پس از آن اعلام شد که شرکت‌ها باید صبر کنند تا افزایش قیمت به تصویب ستاد تنظیم بازار برسد.

با گذشت نزدیک به یک سال از زمان آخرین تغییرات رسمی در قیمت بلیت هواپیما، این موضوع بار دیگر مطرح شده است و بار دیگر شرکت‌ها درخواست افزایش قیمت بلیت را دارند و در مواردی حتی به‌صورت غیررسمی هم افزایش نرخ بلیت از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی دیده می‌شود، با وجود این همچون سال گذشته، هرگونه تغییر قیمت بلیت به تصمیم ستاد تنظیم بازار موکول شده است.

در این خصوص محمد محمدی‌بخش - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - ۲۰ فروردین‌ماه درباره تصمیم گیری برای تعیین قیمت جدید بلیت هواپیما گفته بود: درباره قیمت بلیت رای دیوان عدالت اداری مبنای تصمیم گیری خواهد بود و منتظر تعیین تکلیف دیوان عدالت اداری هستیم و برای سال ١۴٠٣ قیمت‌ها تعیین شده که اگر تصویب شد اعلام خواهد شد.

البته پس از آن اخباری مبنی‌بر افزایش قیمت بلیت هواپیما در فاصله دو هفته‌ای و تا پایان فروردین منتشر شد، اما سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که این قید زمانی برای تغییر قیمت بلیت صحت ندارد و تصمیم‌گیری برای قیمت بلیت منوط به جلسه ستاد تنظیم بازار است.

تغییر قیمت بلیت هواپیما منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار

در این خصوص احسان خاندوزی -وزیر اقتصاد- به‌تازگی درباره قیمت بلیت هواپیما، گفت که هنوز رای دیوان عدالت اداری درباره قیمت‌گذاری‌های بلیت هواپیما نهایی نشده و تا زمانی که ابلاغ شود همچنان ستاد تنظیم بازار تصمیم‌گیرنده اصلی در این زمینه است.

به گفته او، قیمت بلیت هواپیما در شورای عالی بررسی و به ستاد تنظیم بازار ارسال شده است و باید منتظر ماند تا ستاد تنظیم بازار در این زمینه تصمیم‌گیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • سال گذشته؛ ۱۸ هزار زوج هرمزگانی تسهیلات فرزندآوری دریافت کردند
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • قیمت بلیت هواپیما افزایش می‌یابد؟!
  • کلید افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • شرط تحقق شعار سال نظارت و بازرسی بر بازار است
  • رضایی: نقش دولت باید از متصدی به سیاست‌گذار تغییر کند
  • واردات روزانه ۲۰۰ تن گوشت گرم از ابتدای سال
  • اجاره‏‏ بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟