Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی درباره مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز گفت: مقررشده بود که ۴۰۰ حلقه از چاه‌هایی که بعد از ۸۵ حفاری‌شده است مسدود شوند که تا این لحظه از ابتدای سال ۲۵۰ حلقه از این چاه‌ها مسدود شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آمره ای مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی روز سه‌شنبه در جلسه حفاظت از منابع آب استان گفت: خوشبختانه بارندگی‌های استان در سال جاری وضعیت مطلوبی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرکزی جزو ۵ استان پر بارش کشور

وی با اشاره به اینکه جز ۵استان برتر کشور در حوزه بارندگی هستیم، افزود: بارندگی استان تا این لحظه به ۲۱۶ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته و درازمدت ۹۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه با توجه به جریانات مطلوب رودخانه‌ها ورودی و حجم سدهای ساوه و کمال صالح نسبت به سال گذشته رشد قابل قبولی داشته است.

وی عنوان کرد: در سد کمال صالح ۶۵ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده است که نسبت به سال گذشته ورودی این سد ۳۰۰ درصد افزایش داشته است همچنین ورودی سد ساوه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته است

آمره ای درباره ذخایر منابع زیرزمینی بیان کرد: ۴۵درصد از سطح استان مرکزی پوشش برف داریم که این ذخیره‌ای برای منابع آب زیرزمینی و رودخانه‌ها است.

مسدود کردن ۲۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مرکزی

وی درباره مسدود شدن چاه‌های غیرمجاز اظهار کرد: مقررشده بود که ۴۰۰ حلقه از چاه‌هایی که بعد از ۸۵ حفاری‌شده است مسدود شوند که تا این لحظه از ابتدای سال ۲۵۰ حلقه از این چاه‌ها مسدود شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه تعداد چاه‌های فاقد پروانه زیاد است، عنوان کرد:  در خصوص تجمیع چاه‌هایی که فاقد پروانه هستند در روستا تجمیع صورت بگیرد و اگر کشاورزان آمادگی داشته باشند که طرح تجمیع و ساماندهی اتفاق بیفتد تا هم معیشت مردم حفظ شود و همین‌که قانون در خصوص این چاه‌های فاقد پروانه به اجرا درآید.

فرونشست در دشت اراک

آمره ای از تشکیل فرونشست و فرو چاله‌های شیاری در دشت اراک و منطقه هزاوه و مهرآباد خبر داد و بیان کرد: اگر این اتفاقات  کنترل نشود به‌جاهای دیگر می‌رسد، در همین راستا برای بررسی در این حوزه به اعتبارات نیاز داریم.

وی در ادامه به تهیه و تدوین برنامه سازگاری با کم‌آبی اشاره کرد و مدیریت آب‌های سطحی، زیرزمینی، آب‌های نامتعارف، مدیریت مصرف کشاورزی، مدیریت تقاضا و مصرف در بخش شرب و برنامه اضطراری تأمین آب شرب در شهرها و روستاها را از محورهای این برنامه دانست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی

حامد فضلالله تبار، مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم در گفتگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره تاثیر علوم مهندسی در توسعه کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختار توسعه و ارکان آن به‌صورت کاملا متقابل با علوم مهندسی عجین است، لذا توجه و تقویت آموزش و پژوهش علوم مهندسی که منجر به رشد فناوری و از آن طریق توسعه زیست بوم و در نهایت توسعه کشور می‌گردد، ضروری است.

وی در پاسخ به این که برای کاربردی سازی علوم مهندسی در کشور باید چه اقداماتی صورت گیرد؟ بیان کرد: علوم مهندسی بخودی خود کاربردی هستند، اما آنچه در کشور مغفول مانده بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی به‌صورت یکپارچه با هدف گذاری مطلوب است؛ از سوی دیگر توسعه صنعت از طریق انتقال فناوری و مدرن سازی یک گام مهم جهت مطالبه کاربرد‌های مهندسی از سمت تقاضا می‌باشد.
 
مهندس برتر منتخب فرهنگستان علوم درباره نقش فرهنگستان علوم در ترویج علم مهندسی اضافه کرد: فرهنگستان علوم بعنوان یک رکن ممتاز در سیاست گذاری علم و فناوری می‌تواند نقش محوری و تسریع گر در هم افزایی و هماهنگ سازی سایر ارکان ایفا نماید و در یک ساختار برنامه محور با همگرایی فعالیت‌های بعضا جزیره ای، منجر به حصول توسعه و رشد در علوم مهندسی شود.

فصلالله تبار درباره به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور در حوزه مهندسی گفت: با توجه به توسعه شگرف علوم مهندسی در دنیا و عقب ماندگی‌های تاریخی کشور در برهه‌های زمانی مختلف به دلایل گوناگون از یک سو، و نیز پدیدار شدن هوش مصنوعی بعنوان یک ابزار توانمند در علوم مهندسی به نظر علاوه بر بهنگام سازی نقشه علوم مهندسی نیاز به یک جهش در تدوین نقشه در حوزه علوم مهندسی است. علاوه براین، با توجه شناوری علوم مهندسی در دنیا و همگرایی آن‌ها در حل مساله در حوزه‌های کلیدی مانند زیرساخت، انرژی، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و امنیت غذایی، مطلوبست چنین الویت‌هایی با رویکرد ترکیبی تخصص‌های مهندسی در نقشه در نظر گرفته شود. بدیهی است نیروی انسانی کارامد که بازیگر اصلی حصول اهداف نقشه هستند در کشور وجود دارد و نیاز به تغییر نگرش در لایه سیاست گذاری احساس می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علت آتش‌سوزی منابع طبیعی راین چه بود؟
  • مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می شود
  • مسیر جنوب به شمال محور چالوس به تهران مسدود می‌شود
  • آزادراه شیراز - اصفهان؛ حلقه ای از زنجیره کریدور شمال - جنوب
  • در جدال ارزها با همراهی وکیل متخصص
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • هوای اردبیل وزش باد همراه با باران پراکنده خواهد بود
  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر مرکزی تبریز
  • بهنگام سازی متناسب با پیشرفت‌های جهانی حلقه مفقوده کاربردی سازی علوم مهندسی
  • بیشترین بارش نوروزی در این شهر ایران اتفاق افتاد