Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه مجلس گزارشی از نقاط ضعف و قوت لایحه بودجه ۹۸ مجلس را در جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی بیان کرد.

به گزارش شریان نیوز،  به نقل از روابط عمومی جمعیت جانبازان بیست و هشتمین جلسه شورای مرکزی جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی روز یکشنبه( ۳۰ دی ) با حضور ۲۲ نفر از اعضا و بازرسان در دفتر مرکزی جمعیت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جمعیت جانبازان گزارشی از کاستی‌ها و نقاط قوت لایحه بودجه ۹۸ کشور ارائه کرد. در جریان ارائه این گزارش، ضمن پرداختن به اهمیت توجه ویژه به وضعیت معیشت مردم، درباره برقراری نسبی عدالت اقتصادی از طریق اعمال سهمیه‌بندی بنزین برای یکایک ایرانیان نیز بحث و تبادل نظر شد.

جبران نشدن خسارت‌های ناشی از کاهش ارزش پول ملی و سازو کار مهار افزایش چند برابری قیمت کالاها و نیز دغدغه اعضای جمعیت برای کوتاهی دستگاه اجرایی در اعمال نظارت و نقشی که مجلس باید در متعادل کردن لایحه بودجه اعمال کند از فرازهای گفتگویی در این جلسه بود.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان با اشاره به تلاش سنگین سازماندهی شده آمریکا و اروپا برای تصویب لوایح «FATF» توسط مجلس، خاطرنشان کردند که این لوایح ساز و کاری برای جلوگیری از هرگونه دور زدن تحریم‌ها است.

این جمعیت در عین حال با یادآوری همکاری مشترک آمریکا و اروپا، رژیم صهیونیستی، منافقین و آل‌سعود برای بستن تمام روزنه‌های خنثی کننده تحریم‌های نفتی و تجاری، از دقت نظر هوشمندانه مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی و کارشناسان مباحث اقتصادی در این رابطه تقدیر کرد.

از دیگر دستور جلساتی که در نشست ماهانه شورای مرکزی جمعیت جانبازان به آن پرداخته شد، ارائه گزارش کارگروه ترویج گفتمان انقلاب اسلامی جمعیت بود. طی این گزارش به ابعاد گوناگون گفتمان راهبردی اسلام و غرب پرداخته و درباره اتکای اندیشه و علوم انسانی غرب به مادیت در مقابل اندیشه متعالی اسلام پرداخته شد. در این گزارش همچنین به بخشی از ابعاد رویارویی این دو گفتمان در حوزه‌های حکومت، سیاست، فرهنگ، اقتصاد، روابط بین‌الملل و نظام آموزشی اشاره شد.

در جلسه اخیر جمعیت جانبازان همچنین گزارش مباحث ۱۴ گانه انتخابات پیش رو برای دستیابی به مدل‌های عملیاتی و برنامه‌های اجرایی در این حوزه ارائه شد.

اعضای شورای مرکزی جمعیت جانبازان با انتقاد شدید از دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس تی‌وی توسط پلیس واشنگتن بدون تفهیم اتهام مشخص وی، متن بیانیه اعتراضی جمعیت را تصویب رساندند.

از دیگر برنامه‌های آتی جمعیت که در جلسه اخیر به تصویب رسید، نمایش سه مستند «هاشمی زنده است» با موضوع سیر زندگی و تفکر آیت‌الله هاشمی، «قائم مقام» با موضوع سیر زندگی و تفکر آیت‌الله منتظری و «نردبان فریب» با موضوع واکاوی ابعاد قرارداد آب و هوایی پاریس در دفتر مرکزی جمعیت با فراخوان کارگروه جوانان خواهد بود.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع

دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی آغاز شد و بررسی طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع در دستورکار قرار گرفت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

- گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی (طرح تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) وزارت دفاع)

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (اعاده شده از شورای نگهبان)

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

- گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند به داوری

- گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح یک فوریتی استفساریه ماده ۴۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات دولتی ۱

- گزارش کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست درباره طرح استفساریه بند الف ماده ۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس درباره رسیدگی به طرح نظام قانونگذاری، تعیین حدود اختیارت و صلاحیت مراجع وضع قوانین و مقررات طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

- بررسی تقاضای دو فوریت درباره طرح اجماع برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم

دیگر خبرها

  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • هفته بعد گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن مطرح می‌شود
  • گزارش جلسه ارزی مجلس و دولت هفته آینده در صحن ارائه می‌شود
  • افزایش تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی جزئیات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • طرح تقویت نوآوری دفاعی در دستورکار مجلس/اسامی متاخران امروز