Web Analytics Made Easy - Statcounter


فرارو- یک روزنامه اسرائیلی از قول یک وبگاه نظامی تصریح کرد که ایران سیزدهمین قدرت نظامی جهان است، این در حالی است که اسرائیل رتبه شانزدهم را از آن خود کرده است.
به گزارش فرارو به نقل از جروزالم‌پست، در رتبه‌بندی قدرت‌های نظامی، ارتش اسرائیل از نیروی نظامی ایران رتبه پایین‌تری کسب کرده و از میان ۱۳۷ قدرت نظامی، رتبه ۱۶ را بدست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه‌بندی که توسط وبگاه گلوبال فایرپاور گزارش شده، نشان می‌دهد که ارتش اسرائیل برای سومین سال متوالی ضعیف‌تر شده است. ارتش اسرائیل در سال ۲۰۱۶، رتبه یازدهم را کسب کرده بود، اما اکنون به رتبه شانزدهم سقوط کرده است.
این در حالی است که قدرت نظامی ایران از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ حداقل هفت رتبه ترقی داشته و از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۳ در سال ۲۰۱۸ صعود کرده است.
وبگاه گلوبال فایرپاور، در رتبه‌بندی خود حداقل از ۵۵ معیار استفاده می‌کند و مواردی از قبیل: تعداد کلی نیروی انسانی آماده خدمت، پرسنل فعال، تعداد کلی نیروی ذخیره، تعداد کلی پرسنل نظامی، برد تسلیحات، تعداد جنگنده‌ها، تانک‌ها، تجهیزات نیروی دریایی و سایر موارد را در نظر می‌گیرد.
در حوزه نیروی دریایی، ایران به مراتب از اسرائیل قوی‌تر است. ایران حدود ۳۹۸ نوع تجهیزات دریایی دارد، اما این رقم برای اسرائیل، حدود ۶۵ است. علاوه بر این، ایران ۲۴۴۰ هزار کیلومتر ساحل دارد، اما سواحل اسرائیل فقط ۲۷۳ کیلومتر است.
پرسنل نظامی ایران هم از اسرائیل بسیار بیشتر است. در حالی که ایران ۹۳۴ هزار نفر پرسنل نظامی دارد، تعداد پرسنل نظامی اسرائیل ۶۱۰ هزار است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: توانمندی نظامی ایران ارتش اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد

یک رسانه صهیونیستی از استعفای رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل به دلیل شکست در طوفان الاقصی خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک روزنامه اسرائیلی امروز دوشنبه از استعفای آهارون حالیوا، رئیس اداره اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت دلیل استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی رژیم اسرائیل را شکست در 7 اکتبر و حمله این رژیم به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق عنوان کرده است.

این اولین مقام ارشد نظامی اسرائیلی است که بعد از آغاز جنگ در غزه استعفا می‌دهد.

در تاریخ 7 اکتبر (15 مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی 1948 نفوذ کند. این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضد اسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود.

 رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و این جنگ پس از 199 روز همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی که مدعی بود کار را در مدت زمان کوتاهی یکسره خواهد کرد، حالا نه تنها به پیروزی دست نیافته بلکه در رسیدن به اهداف خود (نابودی حماس و آزادی اسیران) شکست خورده است.

صهیونیست‌ها که در جنایت علیه مردم نوار غزه تمامی مرزها را پشت سر گذاشتند با نشان دادن حجم تخریب‌ها و ورود به برخی مناطق تلاش کردند به افکار عمومی القا کنند که کار تمام شده و در آستانه برگزاری جشن پیروزی هستند.

وزارت بهداشت غزه دیروز در جدیدترین آمار خود اعلام کرد که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 34 هزار و 097 نفر و تعداد مجروحان هم به 76 هزار و 980 نفر رسیده است.

روز 199 طوفان‌الاقصی| اولین قربانی مقام اسرائیلی از جنگ غزهجنایات اسرائیل اعتبار قوانین بین‌المللی را نابود می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • تداوم موقعیت جنگی تنها راه بقای نتانیاهو در قدرت / کابینه اسرائیل در حال از هم پاشیدن است
  •  دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات | حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم
  • عراقچی: میدان، دیپلماسی و رسانه سه ضلعِ مهم در هر واقعه نظامی یا سیاسی هستند
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • پوشش رسانه‌ای که قدرت «وعده صادق» را به رخ جهانیان کشید
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد