Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@19:39:22 GMT

شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۰۱۹

شگفت انگیز ترین رفتار انسان از نظر افلاطون

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،  ﺍﺯ ﺍﻓﻼﻃﻮﻥ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ: «ﺷﮕﻔﺖﺍﻧﮕﯿﺰﺗﺮﯾﻦ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﭼﯿﺴﺖ؟»ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ: «ﺍﺯ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﺧﺴﺘﻪ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ، ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺰﺭﮒ ﺷﺪﻥ ﻋﺠﻠﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺩﻟﺘﻨﮓ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﮐﻮﺩﮐﯽ ﺧﻮﺩ ﻣﯽ‌ﺷﻮﺩ! ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺴﺐ ﻣﺎﻝ ﻭ ﺛﺮﻭﺕ ﺍﺯ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺧﻮﺩ ﻣﺎﯾﻪ ﻣﯽ‌ﮔﺬﺍﺭﺩ، ﺳﭙﺲ ﺑﺮﺍﯼ ﺑﺎﺯﭘﺲ‌ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺳﻼﻣﺘﯽ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻪ، ﭘﻮﻝ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺧﺮﺝ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ.

 

ﻃﻮﺭﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻃﻮﺭﯼ ﮐﻪ ﮔﻮﯾﯽ ﻫﺮﮔﺰ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻧﮑﺮﺩﻩ ﻣﯽﻣﯿﺮﺩ! ﺁﻧﭽﻨﺎﻥ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺮﻑ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺷﺪﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﻭﻗﺖ ﭘﯿﺪﺍ ﻧﻤﯽ‌ﮐﻨﺪ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ﺁﻧﻘﺪﺭ ﺑﻪ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻓﮑﺮ ﻣﯽ‌ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺘﻮﺟﻪ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺭﻓﺘﻦ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﺧﻮﺩ ﻧﯿﺴﺖ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﯾﺎ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﻧﯿﺴﺖ ﺑﻠﮑﻪ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻣﺎ ﺍﺯ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﺎﻝ ﺍﺳﺖ.»

 

بیتوته

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون کودکی جام نیوز افلاطون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک، در سطح بین المللی، لیونل مسی و خوان سباستین ورون دو نفر از بزرگترین افراد تاریخ فوتبال آرژانتین هستند. اولی، اسطوره بارسلونا و برنده هشت توپ طلا و دومی، با دوران موفق در پارما، لاتزیو، اینترمیلان، منچستر یونایتد و چلسی.

هر دو در تیم ملی آرژانتین در جام جهانی ۲۰۱۰ هم‌بازی بودند و در آن زمان لئو برای اولین بار کاپیتان تیم ملی شد. او پس از این دوره موفق توانست به یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان فوتبال جهان تبدیل شود.

ورون که خود در سال ۲۰۰۲ کاپیتان تیم ملی بود در مصاحبه‌ای در مورد هم‌بازی شدنش با مسی صحبت کرد. او گفت:«لئو در مقطعی به مشکل‌ خورد. این طبیعی است. دیه‌گو(مارادونا) لئو را برای کاپیتانی تیم انتخاب کرد، درحالی‌که گزینه‌های دیگری بودند که از او باتجربه‌تر بودند.

تغییر او مرا شگفت‌زده نمی‌کند. در زمانی که او برای بارسلونا می‌درخشید من با خوشحالی می‌دیدم که او به حقش رسیده است.
من او را بیشتر به‌عنوان یک قهرمان و رهبر می‌دیدم. در طول سال‌ها شما باید این نقش را بازی کنید و او این کار را به خوبی انجام داد.

بعد از اینکه توانست نقش خود را به‌عنوان کاپیتان پیدا کند علاوه‌بر زمین در رختکن هم درخشان بود. من به صحبت‌های او در رختکن گوش می‌دادم و محو نظراتش می‌شدم. برای همین در سال‌های آینده که کارهای شگفت‌انگیزتری انجام داد از شرایطش تعجب نکردم. می‌دانستم که به آنجا خواهد رسید.»

دیگر خبرها

  • ویدیو/ خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت
  • مرسدس جی کلاس برقی رونمایی شد؛ شاسی‌بلند چهار موتوره با گشتاور شگفت‌انگیز (+عکس)
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • در رختکن محو صحبت‌های مسی می‌شدم
  • (تصاویر) زمین شگفت انگیز را از بالا ببینید
  • فواید شگفت‌انگیز کرفس برای سلامتی: هر آنچه باید بدانید
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • هوش مصنوعی محل دفن افلاطون را کشف کرد
  • بازسازی یک عکس‌ خاطره‌انگیز‌ فوتبالی توسط فوتسالی‌ها