Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه روسیه و نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، بر اهمیت تشکیل هرچه سریع‌تر کمیته قانون اساسی سوریه، ایجاد ثبات در این کشور، بازسازی زیرساختارهای آن و ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت پناهجویان سوری تاکید کردند. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ بین الملل اروپا آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه روسیه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه این کشور و "گیر پدرسن" نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در نشستی که روز دوشنبه در مسکو انجام گرفت، بر اهمیت هر چه سریعتر تشکیل شدن کمیته قانون اساسی سوریه تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: «در این نشست دو طرف درباره وضعیت کنونی و دورنمای روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه، بر اساس قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل تبادل نظر کردند. در این رابطه بر اهمیت آغاز به کار هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه که از سوی همه طرفین مناقشه: مقامات دمشق و مخالفان آنها مورد حمایت قرار گرفته، تاکید شد. در این مذاکرات مسائل انسانی در سوریه، از جمله لزوم بازسازی هرچه سریعتر زیرساختارهای اساسی این کشور به منظور ایجاد شرایط مناسب برای بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان و استقرار دائم آنها و تامین امنیت مورد بررسی قرار گرفت.»

کمیته قانون اساسی سوریه؛ محور مذاکرات امروز لاوروف و پدرسوندیدار نماینده جدید سازمان ملل در امور سوریه با ولید المعلم

در وزارت خارجه روسیه یادآوری شده است که طرفین در این نشست، اوضاع کنونی در سوریه، وظایف مربوط به نابودی کامل تروریست‌ها و برقراری صلح و ثبات در این کشور با توجه به حفظ استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این اطلاعات، سرگئی لاوروف انتصاب "گیر پدرسون" به سمت جدید نمایندگی ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه را به وی تبریک گفته و ابراز امیدواری کرد که مشارکت سازنده بین روسیه و سازمان ملل در حل و فصل اوضاع سوریه، چه به صورت دوجانبه و چه در چارچوب مذاکرات آستانه همچنان ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89,90,1128,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "سوریه" سرگئی لاوروف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار سوریه سرگئی لاوروف اخبار سوریه سرگئی لاوروف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در پیامی با تبریک روز ملی جمهوری عربی سوریه به آقای بشار اسد رئیس جمهور و نیز مردم شریف و مقاوم سوریه، تصریح کرد: اطمینان دارم با استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور می‌توان در جهت توسعه همه‌جانبه روابط و همچنین پایه‌ریزی همکاری‌های منطقه‌ای و گسترش صلح، ثبات و توسعه در منطقه در تمامی زمینه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداشت.

رئیس جمهور در این پیام تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته در کنار دولت و ملت دوست و برادر سوریه خواهد بود و همواره از استقلال و حاکمیت سرزمینی سوریه حمایت و بر خروج اشغالگران از سوریه تاکید می‌کند.

 

دیگر خبرها

  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • رئیس جمهور روز ملی جمهوری عربی سوریه را تبریک گفت
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • تلاش ناکام تندروهای مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر
  • تاکید بر اهمیت تربیت نیروی کارآفرین
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود
  • امیرعبداللهیان: ایران برای روابط با صربستان اهمیت قائل است
  • کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شفاخانه های افغانستان را تجهیز کند