Web Analytics Made Easy - Statcounter

مفتح گفت: ضمن ورود به بررسی بخش های هزینه ای لایحه بودجه ۹۸ به شهرداریهای کشور اجازه داده شد به میزان ۸۰هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی منتشر کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمد مهدی مفتح» در نشست خبری امروز سه شنبه (۲بهمن )با اشاره به آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق گفت: با توجه به ضرورت پايان يافتن هرچه سريعتر بررسي بودجه در كميسيون تلفيق و ايجاد امكان براي طرح آن در صحن علني مقرر شد مواردي مانند هدفمندي يارانه ها و حامل هاي انرژي با تامل بيشتري در كميته اي كه به همين منظور تشكيل شده است مورد بررسي قرار گيرد براين اساس كميسيون تلفيق پيش از به نتيجه رسيدن موارد درآمدي براي صرفه جويي در وقت وارد بخش هزينه اي شد تا اين چند مورد در اين كميسيون جمع بندي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ با اشاره به  مصوبه كميسيون تلفيق در بند د تبصره يك اظهار داشت:  وزارت نفت مكلف شد از محل سهم شركت ملي گاز نسبت به گازرساني به روستاها و اتمام پروژه هاي گازرساني به روستاها با اولويت سيستان و بلوچستان،‌هرمزگان،‌جنوب كرمان و خراسان جنوبي اقدام كنند. همچنين 1500 ميلياردتومان براي گازرساني به مدارس روستايي تخصيص پيدا كرد.

 

مفتح ادامه داد:  همچنین مقرر شد  از 6 هزار ميلياردتوماني كه از منابع شركت نفت براي تامين قير تخصيص يافته بود ،48 درصد براي روكش آسفالت شبكه راه هاي اصلي و فرعي ، راه هاي روستايي و معابر محلات هدف بازآفريني شهري و پروژه هاي مسكن مهرو فرودگاه در اختيار وزارت راه، 11 درصد  برای  آسفالت معابر شهرهاي باجمعيت كمتر از 50 هزار نفر در اختيار سازمان شهرداري ها و دهداري ها،17 درصد به  سازمان جنگل ها براي مالچ پاشي و خاك پوشي مناطقي كه تحت تاثير ريزگردها  هستند،19 درصد از  براي آسفالت معابر و بهسازي روستاها در اختيار بنياد مسكن  و 5 درصد براي آسفالت كف حياط مدارس و ايزولاسيون پشت بام مدارس در اختيار سازمان نوسازي مدارس قرار خواهد گرفت.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق با اشاره به تبصره سه لایحه بودجه گفت: در این تبصره به دولت اجازه داده بودیم که ۳۰ میلیارد دلار فاینانس کند و  در تبصره های هزینه ای اعلام کردیم که یک میلیارد دلار از این فاینانس به تجهیز آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه ها و مدارس فنی و حرفه ای اختصاص یابد.

 

وی با بیان اینکه  مقرر شد دو میلیارد دلار از این منبع برای توسعه متروی شهری در اختیار شهرداریها قرار گیرد ،گفت:  بانک های عامل اجازه یافتند تسهیلات ارزی برای طرح های نفت و گاز با اولویت میادین مشترک و جمع آوری گاز به وزارت نفت تسهیلات ارزی دهند.

 

مفتح  ادامه داد: علاوه بر این بانک های عامل اجازه یافتند به طرح های توسعه ای سازمان های زیربنایی وزارت صنعت تسهیلات ارزی دهند. به شرط اینکه ۵۱ درصد این طرح ها از طرف بخش خصوصی و تعاونی تأمین شود و مناطق محروم در اولویت اجرای این طرح ها باشند.علاوه بر این مقرر شد بانک های عامل بتوانند به سرمایه تبدیلی چغندر قند وام ارزی دهند.

 

وی با بیان اینکه در مصوبه ای دیگر مقرر شد سهم ۱۵ درصدی آورده فاینانس برای طرح های راه آهن ملی از محل صندوق توسعه ملی تأمین شودگفت:  در بحث اوراق مشارکت به شرکت های دولتی اجازه داده شد به میزان ۴۵ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت منتشر کنند و باید این اوراق برای طرح هایی اختصاص یابد که شورای اقتصاد تأیید کرده باشد و دارای توجیه اقتصادی، فنی و محیط زیست باشد،همچنین مشخص شد  بازپرداخت این اوراق از طریق شرکت های دولتی تضمین خواهد شد.

 

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد:  در مصوبه دیگری دولت مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی برای طرح های عمرانی نیمه تمام، طرح های ساماندهی دانشگاه ها و طرح های عمرانی استانی شد که دولت دراین بخش اجازه دارد تا ۲۹ هزار میلیارد تومان ایجاد بدهی کند.

 

وی بیان کرد: در ادامه به شهرداری ها اجازه داده شد  تا میزان ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق اسلامی را با تضمین خود منتشر کنند که ۶۰ درصد این اوراق برای طرح های متروی شهری و حمل و نقل شهری، طرح بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، شاه عبدالعظیم اختصاص یافت.

 

مفتح ادامه داد: همچنین  مقرر شد برای ساماندهی اوراق مشارکت و سیاستگذاری یکسان در این زمینه کمیته ای مرکب از رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل شود تا بر انتشار اوراق نظارت و نرخ سود اسمی این اوراق را تعیین کند.

 

وی با بیان اینکه  وزارت اقتصاد مسئول انتشار اوراق مشارکتی است که دولت مجاز به انتشار آن شده است.خاطرنشان کرد:  بانک مرکزی مجاز به انتشار اوراق اسلامی توسط دولت در بازار ثانویه با قیمت کشف شده در بازار ثانویه است./

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی مراسم ترحیم کانون های فرهنگی هنری مساجد حضرت زهرا س هرمزگان چهل سالگی انقلاب بندرعباس استان بوشهر آسیب های اجتماعی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های لرستان، گیلان، چهارمحال و بختیاری و خراسان جنوبی به ترتیب بیشترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا را انجام دادند. در لرستان ۲۱ هزار و ۹۵۷ مجوز، گیلان ۳۱ هزار و ۳۹۰ مجوز، چهارمحال و بختیاری ۹ هزار و ۷۷۶ مجوز و خراسان جنوبی ۶ هزار و ۵۰۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده است.

در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان کمترین میزان تبدیل مجوز کاغذی به شناسه یکتا انجام شده است.

گفتنی است؛ بررسی آمار تبدیل مجوزهای کاغذی در دستگاه‌ها نشان می‌دهد چهار دستگاه برتر در این رتبه بندی به ترتیب سازمان ملی استاندارد، اصناف، وزارت ورزش و سازمان نظام پزشکی هستند. در هر یک از این دستگاه‌ها به ترتیب ۲۳.۹ درصد، ۱۴.۴ درصد، ۸.۳ درصد و ۲.۸ درصد از مجموع مجوزهای کاغذی صادره به مجوز الکترونیکی تبدیل شده است.

لازم به ذکر است؛ از (۲۵ اردیبهشت) مجوزهای کاغذی بی اعتبار هستند و سامانه‌های دولتی و بانکی به فعالان اقتصادی فاقد مجوز الکترونیک (شناسه یکتا) خدمت نمی‌دهند.آن دسته از فعالان اقتصادی که هنوز شناسه یکتا ندارند یعنی نام شأن در ( qr.mojavez.ir) نیست می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد (شماره سریال کارت ملی، شناسه / کد صنفی و کد پستی محل کسب) در درگاه ملی مجوزها ( mojavez.ir)، به سرعت، رایگان و غیرحضوری مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

کد خبر 6087925 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • فقط ۳ درصد از پسماندهای خانگی یزد تفکیک می‌شوند
  • کدام استان‌ها و دستگاه‌ها در تبدیل مجوز‌های کاغذی صدرنشین هستند؟
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • لرستان صدر جدول؛ تعداد مجوزهای تبدیل شده از ۴۲۷ هزار گذشت
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبحگاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت
  • رشد ۳۹۰۰ واحدی صبح گاهی شاخص کل با انتشار یک خبر مثبت