Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@16:04:28 GMT

قاچاق دام زنده از مرزهای خوزستان نداریم

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۲۹۵

قاچاق دام زنده از مرزهای خوزستان نداریم

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان با بیان اینکه از مرزهای استان دام زنده قاچاق نمی‌شود، گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود تا دامدار، دام زنده خود را به دلال بفروشد آن است که از دامدار حمایت نمی‌شود.

جواد ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بحث قاچاق دام زنده عنوان کرد: خوشبختانه با رصد انجام‌گرفته از مرزهای استان شاهد قاچاق دام زنده نیستیم اما این کار از دیگر مرزهای کشور که به نوعی مرزهای کوهستانی هستند، انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرزهای استان خوزستان به صورت دشت هستند و امکان اینکه به توان به راحتی دام زنده را از آن قاچاق کرد وجود ندارد اما قاچاق دام زنده از مرزهای مجاور استان خوزستان انجام می‌شود.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: براساس آنچه که ما می‌دانیم، دلالان دام سبک را از دامداران به صورت زنده قپان، کیلویی 45 هزار تومان خریداری می‌کنند و در مرزها آن را به دیگر دلال کیلویی 70 هزار تومان واگذار می‌کنند و دلالی که دام قاچاق را در کشور مقصد حمل می‌کند، دام زنده را کیلویی حدود 300 هزار تومان عرضه می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه قاچاق دام زنده تیشه به ریشه صنعت دامداری کشور و استان است، ادامه داد: با توجه به این شرایطی که در بحث قیمت دام زنده وجود دارد، باعث می‌شود که عده بسیاری طمع کنند و با این شرایط دام زنده خود را به صورت قاچاق به آنسوی مرزها بفرستند.

وی عنوان کرد: اگر چنین شرایطی در کشور ادامه پیدا کند، به زودی شاهد نابودی صنعت دامداری در استان خوزستان و کشور خواهیم بود و در این زمینه همچنین باید در جست و جوی دام اصیل باشیم تا بتوانیم نژاد برخی از دام‌ها را حفظ و نسبت به تولید دام اقدام کنیم.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود دامدار، دام زنده خود را به دلال بفروشد آن است که از دامدار حمایت نمی‌شود. دامداران نمی‌توانند با هزینه‌های بالای تامین نهاده‌ها، دام خود را نگهداری کنند و این موضوع باعث می‌شود تا دام‌ها را به دلالان بفروشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر شرایط برای دامداران فراهم شود تا نهاده مورد نیاز دامداران با قیمت مناسب تامین شود، قطعا شرایطی به وجود خواهد آمد تا دامدار، دام خود را پرورش دهد و آن را به دلال واگذار نکند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دامداران قاچاق دام زنده منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مهدی طیبی گفت: پرونده قاچاق ۲ هزار و ۵۰۰ لیتر نفت‌گاز به ارزش ۵۶۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان بندر ماهشهر رسیدگی شد.

وی افزود: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت کشف شده، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و وصول کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران پایگاه دریابانی بندر ماهشهر این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند

مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان اضافه کرد: همچنین پرونده قاچاق مواد غذایی شامل؛ انواع کنسروجات، نوشیدنی و مواد خوراکی به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی شهرستان باغملک رسیدگی شد.


وی گفت: شعبه با تحقیقات لازم، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالای کشف شده متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال محکوم کرد.

طیبی ادامه داد: ماموران نیروی انتظامی باغملک این محموله را کشف و گزارش آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان این استان را به واسطه داشتن مرز‌های خاکی و آبی یکی از گذرگاه‌های قاچاق کالا عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • هشدار دامپزشکی تربت‌حیدریه به دامداران در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی
  • تخریب آغل گوسفندان در زیستگاه یوزپلنگ ایرانی
  • فروش گوسفند با کارت ملی
  • کشف محموله پوشاک قاچاق در اندیمشک
  • قاچاقچی دام زنده ۱۶ میلیارد ریال جریمه شد
  • محکومیت قاچاقچیان سوخت و مواد خوراکی در خوزستان
  • کشف کالای قاچاق به ارزش ۱۱ میلیارد ریال در مرزهای آذربایجان غربی
  • ضبط 18 هزار لیتر سوخت قاچاق در خوزستان
  • متولیان میدان عرضه دام در حذف واسطه‌گران همکاری کنند