Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در آستانه ایام الله دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، اظهار کرد: به دلیل تقارن این روزهای باشکوه با ایام فاطمیه اول و دوم ویژه برنامه های بزرگداشت چله انقلاب رویکرد فاطمی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اعزام 500 روحانی و مبلغ به مساجد سراسر استان در ایام فاطمیه اول و دوم خبر داد و تصریح کرد: همچنین این روحانیون در 350 مدرسه گیلان حضور پیدا خواهند کرد و نوجوانان را با سبک زندگی فاطمی آشنا می سازند.

این کارشناس دینی تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را فرصت مغتنمی برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی توسط روحانیون و مبلغین در مساجد دانست و گفت: فاطمیه نخستین حرکت ولایتمدارانه بعد از قیام رسول گرامی اسلام(ص) است.

گلمیرزاده حماسه عاشورا را نشات گرفته از فاطمیه دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز به تاسی از نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حرکت خود را آغاز کرد و به پیروزی رسید و امروز در آستانه چهل سالگی خودش قرار دارد لذا ایام فاطمیه نقطه عطف و فصل مشترک انقلاب های ائمه معصومین(ع) با انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به صبغه دینی و اسلامی و شیعی انقلاب اسلامی و علاقمندی مردم برای مقایسه انقلاب ما با حکومت های الهی، یادآور شد: هنر یک مبلغ این است که با استفاده از ظرفیت ایام فاطمیه و سایر مناسبت های مذهبی آرمان های بلند انقلاب را که در راستای آرمان های انبیا و اولیای الهی است، تشریح و تبیین کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه های فاطمی دهه فجر در بیش از 500 مسجد استان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 40 مسجد شاخص استان به مناسبت 40 سالگی انقلاب اسلامی برنامه های ویژه تری خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن دهه فجر فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند

صدها شهرک‌نشین صهیونیستی تحت حفاظت شدید نیروهای اشغالگر در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند.

به گزارش مشرق، اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی اعلام کرد شهرک‌نشینان صبح امروز چهارشنبه در گروه‌های ۳۵ نفره وارد این مسجد شدند و با حفاظت پلیس گشت‌های تحریک‌آمیزی در صحن‌های مسجد زدند.

براساس گزارش الجزیره، این نهاد تعداد شهرک‌نشینانی را که در دومین روز از ایام عید یهودی «پسح» به مسجدالاقصی یورش بردند، ۴۵۰ نفر اعلام کرد.

تعدادی از شهرک‌نشینان پیش از خروج از مسجدالاقصی، آیین تلمودی را به جای آوردند.

همزمان با یورش شهرک‌نشینان، نیروهای اشغالگر محدودیت‌هایی برای حضور فلسطینی‌ها در ورودی‌های شهرک قدیم و مسجدالاقصی اعمال کردند.

این در حالی است که مقامات صهیونیست مسجد ابراهیمی در مرکز شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری اشغالی را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و به مدت ۲ روز در آن را به روی شهرک نشینان باز کردند.

رژیم صهیونیستی در چارچوب تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی، هر ساله ۱۰ روز این مسجد را در ایام عید یهودی به روی فلسطینی‌ها می‌بندد و تنها صهیونیست‌ها اجازه ورود دارند.

مسجد ابراهیمی در شهرک قدیم در الخلیل واقع شده است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد و حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیستی در آن ساکن هستند و توسط ۱۵۰۰ نظامی صهیونیستی حفاظت می‌شوند.

قدس با حضور بیش از ۳۰۰۰ نیروی پلیس رژیم صهیونیستی به یک پادگان تبدیل شده است. نیروهای اشغالگر در خیابان‌ها و مسیرهای منتهی به شهرک قدیم و مسجدالاقصی ایست بازرسی ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را بازرسی می‌کنند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • اشغالگران به مناسبت عید یهودیان حرم ابراهیمی را بستند
  • سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • نسل رویش‌های انقلاب اسرائیل را نابود خواهد کرد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • برگزاری نخستین المپیاد ملی هنر در گیلان
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • مسجد الاقصی به آغوش امت اسلامی بازخواهد گشت/ عمل به سنت رسول خدا(ص)؛ راهکار نجات مسلمانان
  • برگزاری پویش طراحی و نقاشی «زندگی با آیه ها» با موضوع «وعده صادق»
  • برگزاری نخستین شورای اداری ۱۴۰۳ خرمشهر