Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن سپهرفر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه موزه‌ها تخصصی شده و هر موزه‌ای مخاطب خاص خود را دارد و از این رو لزوم راه‌اندازی موزه کودک با توجه به فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ضروری بود.
وی راه‌اندازی این موزه را برای کودکان و نوجوانان امر مهمی عنوان کرد و افزود: با توجه به وجود ظرفیت‌های گردشگری در استان باید فضاهای این چنینی را برای کودکان فراهم کنیم تا نسل جدید را به هویت و تاریخ خود آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سپهرفر با بیان اینکه این موزه توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احداث شده است، ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمادگی کامل دارد تا از نظر محتوایی، صدور مجوزهای لازم، بهره مندی از تجارب موزه داری از طریق استان و سازمان متبوع همکاری های لازم را نسبت به راه اندازی آن با کانون پرورش فکری داشته باشد.
وی از آغاز عملیات اجرای 2 موزه دیگر در شهرهای بوکان و میاندوآب در دهه فجر امسال نیز خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: موزه بوکان در زمینی به مساحت یکهزار و ۵۰۰ متر مربع در بلوار ساحلی این شهر احداث می‌شود که برای اجرای آن مبلغ 12 میلیارد ریال اختصاص یافته و برای موزه میاندوآب نیز مبلغی بالغ بر هشت میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا، موزه کودک ارومیه در زیربنایی به مساحت حدود 500 متر مربع در قالب سالن های تاریخ، نجوم، پیش از تاریخ و مردم شناسی در محل پارک شهرچایی این شهرستان احداث شده است که در مجاورت آن سالن آمفی تئاتر، کتابخانه و غرفه نمایشگاه و فروش محصولات کانون نیز برای کودکان و نوجوانان دایر خواهد شد.
این موزه شامل بخش‌هایی همچون سالن مخصوص آثار باستانی، گالری مردم‌شناسی، آزمایشگاه مرمت، کتابخانه، مخزن نگهداری اشیا، سالن برگزاری نمایشگاه موقت، سالن اجتماعات، بخش فروش محصولات فرهنگی و بخش اداری خواهد بود.
7510/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها آذربایجان غربی تئاتر سالن اجتماعات گردشگری موزه جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی رحماندوست اظهار داشت: از مدت‌ها پیش قطعه شعرهایی تهیه کرده‌ام و به دنبال نشر یک مجموعه از این اشعار هستم، در این مجموعه به ویژه روی انبیا در کربلا کار می‌کنم؛ تقریبا پیامبری نیست که رد پایی در کربلا نداشته باشد.

نویسنده کتاب «رای حلال» گفت: اکنون اثری برای کودک و نوجوان در دست تالیف و نگارش ندارم، اما همچنان در این زمینه علاقه‌مند به نوشتن هستم؛ پس از اتمام مجموعه جدید شعرم به سراغ ادبیات کودک و نوجوان هم خواهم رفت.

رحماندوست در پاسخ به این سوال که آیا ایده جدیدی برای نوشتن درباره و برای کودکان و نوجوانان در زمان حاضر دارید، گفت: برای ارتباط با کودکان باید آنها را به خوبی تحویل گرفت و این که خودمان را به عالم کودکان درآوریم تا احساس نکنند تافته جدابافته‌ای هستند.

وی اظهار داشت: اگر ما کودکان را به گونه‌ای تحویل بگیریم و همبازی آنها شویم، آنقدر صمیمی می‌شوند که ما را در فضاهای فکری، خیالی و بازی خودشان راه می‌دهند. فکر می‌کنم همانند بچه بودن، حرف زدن و رفتار کردن در ارتباط با آنها سخت و نیازمند خلاقیت است.

نویسنده لنگه کفش تصریح کرد: تلاش می‌کنم خلاقیت‌هایی را در آثارم برای کودکان بگنجانم تا با گرفتن ارتباطی درست با کودکان و نوجوانان بتوانم آثاری بی‌نظیر و مطابق با ذائقه و مخاطبان خلق کنم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مجتبی رحماندوست: اشعاری برای ردپای انبیا در کربلا نوشتم
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • فعالیت های کانون مرزهای یادگیری را گسترش می دهد
  • بنای موزه تاریخ کانون پرورش فکری در سازمان میراث فرهنگی ثبت شد
  • ثبت ملی محتوا و بنای موزه تاریخ کانون در سازمان میراث فرهنگی
  • موزه تاریخ کانون پرورش فکری کودکان ثبت ملی شد
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر نقده
  • برنامه «سخن روح افزا» برای کودکان و نوجوانان استان بوشهر اجرا شد
  • حضور ۳ فیلم کانون در جشنواره بین‌المللی کودکان لکنوی هند