Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با تاکید لزوم مقابله با گرانفروشی و اهمیت رعایت حقوق مردم از تشکیل کمیته‌ای متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان صمت، اداره کل تعزیزات حکومتی و ادارات مرتبط با نظارت و عرضه کالا‌های اساسی به ریاست دادستان و دبیری اداره کل تعزیزات حکومتی تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید یونس حسینی عالمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در جلسه نظارت بر فرایند مایحتاج عمومی و کالا‌های اساسی و چگونگی اقدام و مقابله با تخلفات و جرائم مرتبط، اظهار کرد: پیرو بخشنامه دادستان کل کشور به دادستان‌های سراسر کشور مقرر شد کمیته‌ای متشکل از نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات، اطلاعات سپاه، سازمان صمت، اداره کل تعزیزات حکومتی و ادارات مرتبط با نظارت و عرضه کالا‌های اساسی به ریاست دادستان و دبیری اداره کل تعزیزات حکومتی تشکیل شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران با بیان اینکه تمام مراکز عرضه کننده عمده کالا‌های اساسی باید به دادستانی معرفی شوند، افزود: ادارات تعزیزات حکومتی، صمت و دادستانی نظارت ویژه‌ای بر نحوه عرضه قیمت گذاری و فروش اقلام مذکور خواهند داشت.

وی با یادآوری این مطلب که ملاک عمل در برخورد با گرانفروشی، نرخ‌های مصوب و منطقی خواهد بود، ادامه داد: مقرر شد سپاه پاسداران، اطلاعات و نیروی انتظامی، اطلاعات مرتبط با نحوه عرضه کالا و هرگونه گرانفروشی را به سازمان صمت، اداره تعزیزات و دادستانی ارائه کنند تا برخورد مناسب قانونی در این خصوص صورت گیرد.

حسینی عالمی با تصریح این مطلب که کسی حق ندارد اقلام را بالاتر از قیمت مصوب به فروش برساند، اظهار کرد: ورود ستاد فعلاً در خصوص کالا‌های اساسی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج وارداتی، روغن نباتی، شیر، پنیر، ماست و سایر لبنیات پرمصرف است؛ ولی اگر صلاح باشد در خصوص دیگر اقلام موثر در بازار هم ورود خواهیم کرد تا به موقع و بجا نظارت دقیق در این مورد صورت گرفته و حقوق مصرف کننده و البته فروشنده رعایت شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران همچنین با اشاره به این مطلب که اطلاعات انبار‌های بزرگ کالا‌های اساسی باید با میزان موجودی، مشخص و در اختیار کمیته قرار گیرد، ادامه داد: جابجایی کالا در انبار‌های بزرگ باید با هماهنگی کمیته باشد و هیچ انبارداری حق ندارد بدون هماهنگی کمتیه نسبت به جابجایی اقلام اساسی از انبار اقدام کند.

حسینی عالمی در خاتمه با اعلام مجدد شماره تماس ۰۹۱۱۲۲۹۳۲۴۰ خاطرنشان کرد: مردم شریف استان می‌توانند هرگونه اطلاعات در حوزه گرانفروشی و سایر جرائم را به صورت مستقیم به دادستان مرکز استان ارائه کنند تا پیگیری لازم در این خصوص صورت گیرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان قضایی مازندران تعزیرات حکومتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر

علیرضا پیمان پاک اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به واردکنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم.

به گزارش تسنیم، وی اظهار داشت: پرداخت ارز امسال به وارد کنندگان کالا‌های اساسی از یک تا دو روز آینده آغاز می‌شود و نگرانی بابت تامین ارز کالا‌های اساسی نداریم و تمام منابع ارزی در دسترس است.

وی افزود: سال ۱۴۰۲ از بابت تامین ارز مورد نیاز کالا‌های سال بسیار خوبی بود و به شکل مرتب و مناسبی انجام می‌شد، اما همواره تاخیری در پرداخت ارز کالا‌های اساسی وارداتی وجود دارد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: در برخی از کالا‌ها در حال حرکت به این سمت هستم که ارز آن‌ها به موقع تامین شود و در برخی از کالا‌ها تامین ارز با فاصله انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: در سال جاری نیز روند تامین ارز به طور مستمر و با هماهنگی بانک مرکزی در حال جریان است و تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکایت دادستان سیرجان از افشین پیروانی 
  • شکایت دادستان سیرجان از پیروانی به دلیل انتخاب یک رستوران!
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • آغاز پرداخت ارز کالاهای اساسی از دو روز دیگر
  • محکومیت یک واحد عرضه کننده لاستیک خودرو به دلیل گرانفروشی
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • با ارز ۲۸۵۰۰ چه می‌کنید؟ /فقط خودمان بودیم! / ایران؛ بازدارندگی منطقی
  • دادستان اردبیل: پوشیدن لباس‌های خلاف شرع، جرم است
  • مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست