Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-19@14:49:36 GMT

صادرات نفت عراق بالا ماند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۶۲۰

به گزارش اکوفارس به نقل از ایسنا، آمار نفتکش‌ها در رفینیتیو آیکان نشان داد صادرات نفت از جنوب عراق در ۲۱ روز نخست ژانویه، به ۳.۶ میلیون بشکه در روز بالغ شد که نزدیک به رکورد ۳.۶۳ میلیون بشکه در روز دسامبر بود.

این آمار سیگنال قوی از عرضه کمتر عراق با وجود آغاز اجرای توافق اوپک و غیراوپک برای کاهش تولید به میزان ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ میلیون بشکه در روز از اول ژانویه، نشان نمی‌دهد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: تاکنون هیچ کاهشی در نرخ صادرات عراق صورت نگرفته است.

عمده صادرات نفت عراق از جنوب این کشور انجام می‌گیرد. مدیر شرکت دولتی "نفت بصره" در ۱۱ ژانویه آمار مشابهی برای صادرات ژانویه ارایه کرده بود.

عراق که سرگرم توسعه ظرفیت صادرات نفت خود است، تمایلی برای پیوستن به اقدامات اوپک برای تنظیم عرضه نفت در سال ۲۰۱۷ نداشت و در آن زمان پایینترین نرخ پایبندی را به این پیمان نشان داد.

البته توافق اوپک مربوط به محدودیت تولید و نه صادرات است و ممکن است که عراق تولید خود را کاهش داده باشد اما از ذخایرش نفت برداشت می‌کند یا این که نفت کمتری به پالایشگاههای داخلی اختصاص می‌دهد.

با این حال معامله‌گران و تحلیلگران نفت سرگرم بررسی صادرات نفت برای ارزیابی تاثیر توافق اوپک و غیراوپک روی بازار جهانی هستند و تاکنون صادرات عراق از شمال این کشور نیز تغییر قابل توجهی نداشته است.

طبق آمار نفتکشها که توسط رویترز گردآوری شده است، صادرات نفت از شمال عراق در ژانویه ثابت بود و حدود ۴۰۰ هزار بشکه در روز ماند که همچنان کمتر از ۵۰۰ هزار بشکه در روز در برخی از ماههای سال ۲۰۱۷ است.

بغداد اعلام کرده که به توافق کاهش تولید پایبند است و ثامر غضبان، وزیر نفت عراق چهارم ژانویه اظهار کرد: عراق در نیمه اول سال ۲۰۱۹، تولید نفت خود را نزدیک به هدف اوپک نگه خواهد داشت.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان

 جواد آخندزاده، سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان گفت صادرات زعفران افغانستان طی سال ۱۴۰۲ حدود ۶۷ تُن با ارزش ۴۹ میلیون دلار می‌باشد.

به گفته او، بیشترین صادرات زعفران افغانستان به کشورهای هندوستان، عربستان سعودی، اسپانیا، امارات متحده عربی، آلمان، آمریکا اندونزی، ترکیه و انگلستان صورت گرفته است‌.

سخنگوی وزارت صنعت و تجارت طالبان‌ افزود زعفران افغانستان دارای کیفیت عالی و در جهان مقام نخست را دارد.

از زمانی که کشت زعفران به عنوان جایگزین کوکنار از سوی نهادهای کمک‌کننده مطرح شد و کارزارهایی برای رشد تولید آن راه‌اندازی شد.

در افغانستان در سال‌های گذشته ولایت‌های هرات در غرب، بلخ، فاریاب و سرپل در شمال، قندهار و ارزگان در جنوب و دایکندی در مرکز افغانستان به ترتیب بیش‌ترین میزان تولید زعفران را داشته‌اند.

گفتنی است حدود ۹۰ درصد مجموع زعفران در افغانستان در ولایت هرات، تولید می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ حکومت پیشین واردات زعفران و پیاز را با هدف حفظ جایگاه جهانی، پایداری کیفیت، ارزش‌افزایی و گسترش تولید زعفران افغانستان ممنوع کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چرا مونتاژکاران هر شش ماه قیمت را بالا میبرند، اما خودروسازان داخلی نه
  • بالا بردن مشارکت مردم در حوزه‌های امور اراضی ضروری است
  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • صادرات ۷۵ تن خوراک آبزیان از لرستان به عراق
  • بخش کشاورزی به سمت صنایع تبدیلی گام بردارد
  • کدام استانهای کشور پر بارش تر بودند؟/ ایران پیشتاز تولید نفت اوپک
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه