Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات ارایه تسهیلات به علاقه‌مندان برای سفر به مناطق آزاد، اظهار داشت: طبق تفاهمی که بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و دبیرخانه مناطق آزاد انجام گرفته است قرار بر این شده که 20 میلیون تومان با سود 4 درصد در اختیار علاقه‌مندان سفر به مناطق آزاد گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره مخاطبان این طرح گفت: مخاطب این طرح می‌تواند تمام مردم و علاقه‌مندان باشد اما در مرحله اول کارکنان دستگاه‌های دولتی از این تسهیلات می‌توانند استفاده کنند.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه کارت تسهیلات در چارچوب مقررات و تضامین بانکی به افراد ارایه می‌شود، گفت: امکان پرداخت هزینه‌های مراکز اقامتی، حمل و نقل، مراکز پذیرایی،‌ مراکز تفریحی و حتی مراکز خرید با این کارت وجود دارد.

رضوی با بیان اینک فرایند اجرایی کارت تسهیلات سفر به مناطق آزاد در مراحل پایانی قرار دارد، ادامه داد: در حال رایزنی‌ برای جذب پذیرنده‌ها هستیم. مذاکرات با چند دفاتر خدمات مسافری، شرکت هواپیمایی، سایر شقوق حمل‌ونقل، مراکز تفریحی و گردشگری و تجاری برای پیوستن به این طرح انجام شده است و به تدریج مراکز پذیرنده این کارت افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: مزیت این طرح، برای فعالان صنعت گردشگری افزایش مسافر در این مراکز عضو خواهد بود و با توجه به رکود اقتصادی که معمولا در این شرایط از حجم سفر کاسته می‌شود، این طرح می‌تواند منجر به رونق این مراکز شود.

مدیر گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد با تاکید بر اینکه این طرح مناسب گروهی است که برنامه سفر دارند، گفت: تا زمانی که اعتبار در این کارت باقی مانده باشد، امکان استفاده از آن وجود دارد و به لحاظ زمانی تاریخ انقضا نخواهد داشت.

رضوی درباره جزییات پرداخت تسهیلات اظهار داشت: از زمانی که این کارت صادر می‌شود اقساط تسهیلات باید پرداخت شود و مدت زمان بازپرداخت ها هم 12 تا 18 ماهه خواهد بود که علاقه مندان می‌توانند دوره بازپرداخت را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات این کارت امکان نقدشوندگی ندارد، گفت: به احتمال قوی امکان استفاده از این کارت تسهیلات برای سفرهای نوروز 98 فراهم می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند سفرهای نوروزی خود را به مناطق آزاد با استفاده از این تسهیلات انجام دهند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مناطق آزاد تجاری و صنعتی کارت سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ورزشی‌های ششم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در اصفهان
  • اجرای نمایش تشریفات ساده در تماشاخانه ماه در عمارت سعدی اصفهان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • ورزشی‌های پنجم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ورزشی‌های چهارم اردیبهشت ماه در استان سمنان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد