Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-29@13:13:00 GMT

کشف دو نوع ماهی که بدون اکسیژن زنده هستند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۷۵۹

کشف دو نوع ماهی که بدون اکسیژن زنده هستند

گروهی از زیست شناسان در جریان پژوهش‌های خود در خلیج کالیفرنیا دو گونه ماهی کوچک را شناسایی کرده اند که در محیطی زندگی می‌کنند که تقریبا اکسیژنی در آن وجود ندارد.

این محققان می‌گویند اکسیژنی که در این بخش از خلیج کلیفرنیا وجود دارد آن قدر کم و ناچیز است که هیچ موجود دیگری نمی‌تواند در آن زنده بماند.

بررسی‌ها برای شناسایی موجودات زنده احتمالی در این بخش از جهان از سال ۲۰۱۵ و با استفاده از یک دستگاه اقیانوس نورد کنترل از راه دور آغاز شد تا سرانجام این دستگاه توانست ماهی‌های یادشده را در عمق یک کیلومتری آب‌های اقیانوس شناسایی کرده و دانشمندان را حیرت زده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دو گونه ماهی کوچک به ترتیب Cephalurus cephalus و Cherublemma emmelas نام دارند و میزان اکسیژن موجود در محیط زندگی آن‌ها یک چهلم میزان اکسیژنی است که ماهی‌های عادی برای زنده ماندن به آن نیاز دارند.

ظاهرا ماهی‌های یادشده زندگی در این محیط بسیار دشوار را ترجیح می‌دهد و علت این مساله فرار از دست موجودات دیگری است که ممکن است به خوردن ان‌ها علاقمند باشند.

هنوز دقیقا مشخص نیست این ماهی‌ها چگونه در چنین شرایطی زنده می‌مانند، اما به نظر می‌رسد ابعاد کوچک آن‌ها که از ۳۰ سانتیمتر فراتر نمی‌رود و بزرگی سر آن‌ها به جذب اکسیژن توسط ماهی‌های مذکور کمک کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: علم و فناوری زیست شناسی ماهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در تریلی خفه شد

 

به گزارش خبرآـنلاین ،دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون از مرگ چوپان و ۱۰۰ رأس دام پشت تریلر به دلیل خفگی خبر داد.

مهر در خبری نوشت: وی با بیان اینکه این تریلر حامل ۱۲۰ رأس گوسفند از خوزستان به سمت اصفهان در حرکت بود، اضافه کرد: به دلیل گاز شدید و نبود اکسیژن این گوسفندها دچار خفگی شدند و بیش از ۱۰۰ رأس این حیوانات تلف و تعداد اندک باقی مانده گوسفندان نیز ذبح شدند.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون ادامه داد: یک چوپان نیز در بین گوسفند در محل کابین باربری حضور داشت که این فرد نیز به دلیل نبود اکسیژن و گاز شدید دچار خفگی شد و جان خود را از دست داد.

وی با بیان اینکه راننده تریلر در محدوده شهر عسگران برای بررسی وضعیت جان چوپان و گوسفندان از کابین بازدید کرده بود، اضافه کرد: در بازدید صورت گرفته راننده شاهد صحنه خفگی می‌شود و موضوع را به اورژانس اطلاع می‌دهد، اما تلاش‌های تیم پزشکی کارگشا نبوده و فرد جان خود را از دست داده بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه میزان خسارت به دام‌ها یک میلیارد تومان برآورد شده است، ابراز کرد: خسارت چنین بی‌احتیاطی غیرقابل جبران است چرا که چوپان نیز جان خود را در این حادثه از دست داد.

دیگر خبرها

  • نحوه عملکرد قلب چگونه است؟ + فیلم
  • این باتری با اکسیژن بدن کار می‌کند!
  • راز‌های عجیب و غیرقابل باورِ تاریخی؛ از زنده بودن هیتلر تا رابین هود واقعی!
  • فیلم‌ های سینمایی نوروز ۱۴۰۳ + جدول فیلم‌ های امروز، جمعه ۱۰ فروردین
  • (ویدئو) حیوان عجیبی که تنها چهار دقیقه خارج از آب زنده می‌ماند
  • متولدین این ماه‌ها خیلی راحت به موفقیت می‌رسند!
  • تا کی بدون بیمه از مشاوره ازدواج استفاده کنیم؟
  • هشدارهای بدون تعارف مجید انصاری /در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم /در گزینش‌های اداری و استخدام زندگی را بر خیلی‌ها دشوار کرده‌اند
  • یک چوپان همراه با ۱۰۰ گوسفندش در تریلی خفه شد
  • تامین آرد خبازیهای خراسان جنوبی بدون هیچ محدودیتی