Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@23:47:30 GMT

۵میلیون می‌گیرند، تراکتور از مرز رد می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۰۸۲

۵میلیون می‌گیرند، تراکتور از مرز رد می‌کنند

به گزارش جهان نيوز، افزایش نرخ و چند نرخی شدن آن از دلایلی است که کارشناسان برای افزایش قاچاق مطرح می کنند.
  فرقی نمی کند کالا چه باشد محصول کشاورزی یا تراکتور کافیست آن سوی مرزها مشتری داشته باشد تا دلالان در تکاپوی خرید آن بیفتند و کسانی را برای رد کردن آن از مرز استخدام کنند.

قاچاق در کشاورزی اتفاق تازه ای نیست، افزایش نرخ دلار بازار آن را داغ کرده است، اما فروش ماشین آلات کشاورزی به ویژه تراکتور اتفاق تازه ای است که سودجویان به سراغ آن رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امری که به شدت فعالان بخش کشاورزی را نگران کرده است. به گفته آن ها برای سودجویان فرقی نمی کند تراکتور نو باشد یا دست دوم یا حتی اسقاطی و از رده خارج، قاچاق آن برایشان خوب می صرفد.

یکی از فعالان بخش خصوصی حوزه کشاورزی که نخواست نامش فاش شود در این باره به اقتصاد آنلاین گفت: سودجویان دلالانی را در استان ها استخدام کرده اند که اقدام به مراجعه به مزارع و خرید تراکتور دست دوم یا نو می کنند.
وی ادامه داد: همچنین برخی از کشاورزان را تشویق به خرید تراکتور با تسهیلات بانکی می کنند و با پرداخت مبالغ قابل توجه آن را از کشاورزان خریداری و اقدام به قاچاق می کنند.

این فعال حوزه کشاورزی با اشاره به تسهیلات پرداختی قابل توجه با سود بانکی پایین برای خرید تراکتور، اظهار کرد: هم اکنون به کشاورزان تسهیلات خرید تراکتور با سود 15 درصد و در مناطق مرزی با سود 4 تا 8 درصد می دهند که مدت بازپرداخت آن بیش از 7 سال است.

به گفته وی؛ قیمت تراکتور برای کشاورزان حدود 135 میلیون تومان تمام می شود که در آن سوی مرزها بیش از 220 میلیون تومان فروخته می شود.

این فعال حوزه کشاورزی افزود: سوجویان با پرداخت 5 میلیون تومان به راه بلدهای حاضر در مرز تراکتورها را به اربیل عراق قاچاق  و سودهای کلان بی زحمت را نصیب خود می کنند.

بر اساس این گزارش؛ نوسازی ناوگان کشاورزی قدم مهم حرکت از کشاورزی سنتی به صنعتی است، امری که موجب افزایش بهره وری و کاهش ضایعات تولید محصولات کشاورزی می شود و تضمین کننده تداوم امنیت غذایی در شرایط خشکسالی کشور است.
  منبع: اقتصاد آنلاین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: در سال زراعی جاری بالغ بر۳ هزار و ۲۷۶هکتار از اراضی زراعی شهرستان به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

علیرضا رضایی افزود: میانگین عملکرد کلزا در شهرستان ۱/۷ تن در هکتار برآورد شده است و پیش بینی می‌شود که درحدودبیش از۵۵۰۰تن کلزا از این مزارع استحصال شود.
وی ادامه داد: تمام برنامه ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای برداشت، خرید و انتقال محصول کلزا انجام گرفته است و   دو مرکز خرید تعاونی روستایی اتحاد روستای عبدالخان پاییند و  دهخدا در روستای خویس بخش شاوور درحال تحویل محصول کلزای کشاورزان هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرخه اظهار کرد: کلزا یکی از محصولات استراتژیک است که روغن این محصول به دلیل داشتن اسید‌های چرب اشباع نشده از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و علاوه بر این کاشت دانه روغنی کلزا به دلیل تناوب زراعی با غلات باعث حاصلخیزی و بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌های گندم و افزایش عملکرد می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بانک‌ها باید ۱۵ درصد از منابع خود را در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • خوزستانی‌ها از چه کولر گازی‌هایی استفاده نکنند
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز | ستاره های پرسپولیس در لیست خرید