Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، صمد حمزه ئی اظهارداشت: به علت برخی تغییرات نامطلوب ناشی از عوامل انسانی، شرایط اکولوژیکی در ساحل بندرعباس به مرحله حساس و شکننده رسیده است.

وی ادامه داد: این شرایط نامطلوب به‌گونه ای است که سبب شده تغییرات شدیدی در تنوع زیستی موجودات زنده ساحلی و دریایی شکل گرفته و این تغییرات با سرعت زیادی درحال افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس تصریح کرد: تخریب اکوسیستم دریایی در ساحل شهر بندرعباس اثرات نامطلوبی بر روی زندگی و سلامت ساحل نشینان خواهد داشت و در آینده مشکلات عدیده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

حمزه ئی تاکید کرد: باید هرچه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات ساحل بندرعباس، پیش از آنکه معضلات این ساحل به مرحله بدون بازگشت برسد، اقدام شود.

وی اضافه کرد: ورود آلاینده‌ها به ساحل بندرعباس با منشا خشکی و دریا بیش از توان اکولوژیکی این ساحل برای خودپالایی است و در نتیجه مقدار زیادی از آلودگی‌ها در آب دریا و یا رسوبات ساحلی باقی می‌ماند که در نتیجه عملا استفاده از ساحل و دریا برای مقاصد تفریحی، توریستی، اقتصادی و شیلاتی را دچار مشکل می‌کند.

رئیس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس ابرازداشت: به منظور جلوگیری از این تغییرات مخرب نیاز است ابتدا مطالعات جامعی بر روی عوامل مخرب متعدد در ساحل شهر بندرعباس شکل بگیرد تا ابعاد دقیق مشکلات مشخص شود و سپس راه‌حل‌های پیشنهادی مورد ارزیابی و اقدام قرار گیرد.

کد خبر 4520237

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل محیط زیست هرمزگان ساحل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، موسی جسور گفت:  طی گشت و کنترل مشترک یگان حفاظت محیط زیست شهرستان میاندوآب و باروق  و در راستای رسیدگی به گزارشات مردمی ، دو رشته تور دام ماهیگیری به طول 500 متر از منطقه حفاظت شده تالاب سد نوروزلو کشف و جمع آوری گردید.

وی افزود : با توجه به اینکه پروانه صید و شکار توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست صادر نشده است لذا مامورین یگان حفاظت محیط زیست میاندوآب، در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با خاطیان طبق ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • نتیجه سرعت بالا و عدم کنترل سر پیچ (فیلم)
  • زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا
  • حلقه اتحاد مازندرانی‌ها در سواحل دریا
  • ثبت بیش از ۵۰۰ مورد آلودگی زیست محیطی در لرستان
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • وضعیت ساحل بندرعباس ساعاتی بعد از بارندگی
  • دستگیری ۷۰۳ شکارچی و صیاد متخلف در سال گذشته
  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • خراسان رضوی در پایش‌های زیست محیطی کشور دوم شد
  • افزایش شاخص‌های زیست محیطی در ارتفاعات شیراز