Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابراهیم بوعذار، مسئول کتابخانه عمومی بوستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب و صنایع دستی و نمایش آثار مسابقه خلاصه نویسی با حضور مسئولان محلی در سالن مطالعه کتابخانه بوستان شیبان شهرستان باوی افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ و پاسداری از فرهنگ بومی، انس هرچه بیش‌تر کودکان و بزرگسالان با کتاب و کتابخوانی و نهادینه کردن آن در زندگی و همچنین تقویت هوش و خلاقیت آن‌ها عنوان کرد و افزود: در این جشنواره که در ۳ سطح نمایشگاه کتاب و صنایع دستی، بازی‌های فکری و هوشی و همچنین نمایش بیش از ۵۰۰ اثر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی که ماه قبل برگزار شده بود در این جشنواره به نمایش گذاشته شده است.

بوعذار اظهار داشت: در این جشنواره هنرمندان و خطاطان بومی حضور دارند.

مسئول کتابخانه عمومی بوستان تصریح کرد: در این جشنواره به ۳۷۰ نفر از برگزیدگان مسابقه خلاصه نویسی جوایز اهدا می‌شود

گفتنی است؛ این جشنواره تا ۴ بهمن ماه از ساعت ۸ تا ساعت ۱۸ برای بازدید علاقمندان دائر است.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره علمی، فرهنگی و هنری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فرهنگی معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند

به گزارش  گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حبیب احمدزاده، حسین تراب‌نژاد، فرهاد توحیدی، فریدون جیرانی و داریوش یاری از سینماگران باسابقه در زمینه نگارش فیلمنامه، آثار رسیده  به بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی را داوری خواهند کرد.

در مرحله نخست پس از گزینش فیلمنامه‌ها از میان ۱۲۰ اثر رسیده، ۴۰ فیلمنامه انتخاب شد و داوران درنهایت به بررسی این آثار می‌پردازند.

آشنایی با پیشینه داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی:

حبیب احمدزاده متولد آبادان است و در زمینه رمان‌نویسی، مستندسازی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و تحقیق فعالیت می‌کند. «شطرنج با ماشین قیامت» از کتاب‌های پرمخاطب اوست. او سابقه همکاری با سینماگرانی، چون ابراهیم حاتمی‌کیا، خسرو سینایی و کیومرث پوراحمد را در کارنامه دارد.

حسین تراب‌نژاد، فیلمنامه‌نویس سابقه حضور در پروژه‌هایی همچون «آبادان یازده ۶۰»، «خانه امن»، «ماجرای نیمروز ۲: رد خون»، «دارکوب»، «گیله‌وا»، «فوق سری»، «دختر گمشده»، «خسوف»، «بیدارباش» و «شوق پرواز» را دارد.

فرهاد توحیدی از سینماگران فعال در حوزه فیلمنامه‌نویسی است که سال‌های فعالیت سینمایی خود را با نگارش آثار متعدد پشت سر گذاشته است؛ از «مرد عوضی» و «گاهی به آسمان نگاه کن» تا «پاداش سکوت» و «پرونده هاوانا» و همچنین فیلمنامه‌های دیگری ازجمله «امکان مینا» و «بدون قرار قبلی». توحیدی مدرس فیلمنامه نیز هست.

فریدون جیرانی کارگردان و فیلمنامه‌نویس حدود ۲۴ فیلمنامه نوشته و ۱۵ فیلم کارگردانی کرده است. ازجمله فیلمنامه‌هایی که با قلم جیرانی نوشته شده‌اند می‌توان به «آفتاب‌نشین‌ها»، «قرمز»، «آب و آتش»، «شام آخر»، «سالاد فصل»، «ستاره‌ها ۱، ۲ و ۳»، «پارک‌وی»، «آشفته‌گی» و آثاری دیگر اشاره کرد.

داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردان، فیلم‌های «پناه آخر»، «لیلاج»، «حرف مردم»، «حبیب»، «مسافر باران» و سریال‌های «در کنار پروانه‌ها»، «هاتف»، «خانه‌ای روی تپه»، «مدرسه ما» و ... را در کارنامه دارد.

نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری فصل هنر و بنیاد ایران‌شناسی با شعار «اقوام، ریشه ایران‌زمین»، ۲۶ تا ۳۰ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.

بخش اصلی شامل فیلم‌های داستانی (بلند و کوتاه)، مستند، انیمیشن و نماهنگ منطبق با موضوع جشنواره است که گستره زیست‌بوم، آیین‌های فرهنگی و مذهبی، سبک زندگی، آداب و رسوم و سنن اقوام ایرانی، تاریخ اقوام، میراث فرهنگی ملموس و ناملموس و ظرفیت‌های گردشگری را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح اولین کتابخانه تخصصی مستقل کودک در خراسان جنوبی
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می شود
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • استقبال ۵هزار نفر از جشنواره فرهنگی و هنری ورزشی سلماس
  • برپایی نمایشگاه «معلم من یک هیولاست!» در کانون پرورش فکری
  • افتتاح نمایشگاه «سفر آخر» در حوزه هنری