Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@22:39:38 GMT

وخامت حال امنیت سایبری در جهان!

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۴۷۷

وخامت حال امنیت سایبری در جهان!

ایتنا - بعد از هشدار رئیس جدید سازمان امنیت داخلی آلمان درباره افزایش حملات سایبری و تلاش کشورهای دیگر برای جاسوسی از اطلاعات این کشور، تحلیلگران نیز برآورد کرده‌اند که وضعیت حملات سایبری در همه کشورهای جهان رو به وخامت است.

بعد از آن‌که توماس هالدنوانگ - رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان - نسبت به افزایش خطر جاسوسی‌های بدافزاری و حملات سایبری در این کشور و هم‌چنین سایر کشورهای جهان هشدار داد، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری بر این باورند که زنگ خطر و هشدار حملات سایبری و جاسوسی نهادهای مختلف و هکرها در جهان به صدا درآمده است چراکه به نظر می‌رسد اطلاعات محرمانه و فوق سری سازمان‌های مختلف امنیتی، نظامی و دولتی در بسیاری از کشورها تحت نظارت، کنترل و نفوذ هکرها قرار گرفته و از آن‌ها جاسوسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، هالدنوانگ در مراسم معرفی معاونان خود با حضور هورست زهوفر - وزیر کشور آلمان - در کلن، ضمن اشاره به افزایش خطر  فعالیت‌های جاسوسی سایبری در آلمان یا از سایر کشورهای جهان علیه آلمان اظهار کرده بود که این کشور ازسوی سرویس‌های اطلاعاتی سایر کشورها تحت نظارت شدیدی قرار دارد. بنابراین از لزوم همکاری‌های بیش‌تر و جدی‌تر نهادهای امنیتی و نظارتی در این آلمان سخن گفته که از اطلاعات محرمانه و فوق سری سازمان و نهاد و وزارت‌خانه‌های آلمان محافظت شود و امنیت سایبری زیرساخت‌های دولتی آلمان را افزایش دهد.

البته این اظهارات درحالیست که زهوفر، وزیر کشور آلمان خاطرنشان کرده است که امنیت سایبری و غیرسایبری کنونی در آلمان در تاریخ این کشور بی‌نظیر بوده و ادامه داده است که اداره حراست از قانون اساسی آلمان همچنان به وظیفه خطیر خود در حفظ این امنیت ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش فوربس، تحلیلگران فعال در حوزه امنیت سایبری با اشاره به آمار رو به رشد و گزارش‌هایی که هر روزه از گوشه و کنار جهان از افشا و سرقت حجم عظیمی از اطلاعات سازمان‌های مختلف و حساس به گوش می‌خورد،  برآورد کرده‌اند که هکرهای تحت حمایت دولت‌های گوناگون در تلاش خواهند بود که به اطلاعات موردنظر خود در سازمان‌های مربوطه دسترسی و نفوذ پیدا کنند و بدین ترتیب وضعیت حملات سایبری و جاسوسی اطلاعاتی در جهان رو به وخامت خواهد رفت.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: امنیت سایبری هکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته آلمان از دستگیری «ژیان گو» به ظن جاسوسی برای دولت چین خبر داده بود.

دادستان‌های آلمان ادعا کرده‌اند «گو» که فعالیت خود را به عنوان دستیار برای «ماکسیمیلیان کراه»، عضو راست‌گرای آلمانی‌تبار پارلمان اروپا ثبت کرده از کارکنان «یکی از سرویس‌های جاسوسی چین» است.

طبق ادعای این دادستان‌ها «گو» که تبعه آلمان است اطلاعات پارلمان اروپا را به چین منتقل کرده و در جهت خدمت به نهادهای اطلاعاتی چین از «مخالفان دولت چین جاسوسی کرده است.»

کد خبر 846778 منبع: فارس برچسب‌ها جاسوسی خبر ویژه اتحادیه اروپا چین پارلمان اروپا

دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • بازداشت دستیار نماینده پارلمان اروپا در آلمان به اتهام جاسوسی + عکس
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد