Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، هیچ فرق اساسی میان طرح اولیه ترزا می‌، نخست‌وزیر انگلیس، برای خروج از اتحادیه اروپا که با شکستی فاحش در پارلمان این کشور مواجه شد و طرح جدید وی برای برکسیت وجود ندارد.

مجری سی ان ان ابتدا با حالتی تمسخرآمیز گفت: تعریف «دیوانگی» این است که یک کار را دقیقاً مانند سابق تکرار کنید، ولی انتظار داشته باشید نتیجه‌ای متفاوت از انجام آن کار به دست آورید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید این احساسی باشد که به اعضای پارلمان انگلیس هنگامی دست داد که ترزا می «طرح ب» (برنامه دوم) خود را برای «برکسیت» (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) به مجلس عوام ارائه کرد. آنان (نمایندگان پارلمان) به آن طرح نگاهی دقیق انداختند و با خود گفتند: عجب! این طرح چقدر شبیه همان طرح قبلی است.

مجری افزود: در عین حال، در این طرحِ جدید خبر خوبی برای شهروندان اتحادیه اروپای ساکن انگلیس وجود دارد، زیرا اگر آنان بخواهند پس از برکسیت، همچنان در انگلیس باقی بمانند، دیگر لازم نیست ۸۴ دلار هزینه برای ثبت نام مجدد خود به عنوان فرد خارجیِ مقیم یا شاغل در انگلیس بپردازند.

مجری در حالی که می‌خندید، گفت: به دلایلی نامعلوم، نخست وزیر انگلیس امیدوار است این تغییر (جزیی درباره شهروندان اتحادیه اروپا) باعث شود حامیان بیشتری برای طرح جدید برکسیت وی در پارلمان انگلیس پیدا شوند! ترزا می‌ هنوز هم امیدوار است بتواند امتیازات بیشتری از اتحادیه اروپا (پیش از خروج انگلیس از این اتحادیه) دریافت کند.

بیانکا نوبیلو، خبرنگار این شبکه در لندن، گزارش داد: پس از آن که طرح اولیهِ ترزا می‌برای برکسیت در پارلمان انگلیس به شدت شکست خورد، قانونگذاران انگلیسی بار دیگر به یاد همان جلسه (شکست ترزا می) افتادند، زیرا طرح جدید نخست وزیر انگلیس بسیار شبیه به همان طرح نخستینِ وی است که با مخالفت شدید مجلس عوام انگلیس مواجه شد. ترزا می‌ هیچ تغییر معناداری در طرح اولیه خود ایجاد نکرده است. وی همچنان با تمدید بند ۵۰ قرارداد لیسبونِ اتحادیه اروپا که انگلیس را ملزم می‌کند دقیقاً دو سال پس از اعلام درخواست خروج از اتحادیه اروپا باید از این اتحادیه خارج شود، مخالف است و از اینرو بار دیگر اعلام کرد انگلیس قصد دارد حتماً در ۲۹ مارس امسال (۹ فروردین ۱۳۹۸) از اتحادیه اروپا خارج شود.

وی همچنین بار برگزاری همه پرسی دیگری درباره این که آیا مردم انگلیس همچنان خواستار خروج کشورشان از اتحادیه اروپا هستند یا خیر، مخالفت کرد و اصرار ورزید که دولت و پارلمان انگلیس باید به خواستهِ مردم این کشور براساس نتایج همان همه پرسی اولیه احترام بگذارند و انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کنند. وی تأکید کرد: بیم آن دارم که برگزاری همه پرسیِ دوم، بدعتی را در این کشور پایه گذاری کند که ما در آینده دیگر ندانیم چگونه می‌بایست در رابطه با نتایج همه پرسی‌های برگزار شده در این کشور عمل کنیم (آنگاه درخواست‌ها برای برگزاری مجدد همه پرسی‌ها افزایش خواهد یافت).

خبرنگار افزود: حال که نخست وزیر از ایجاد تغییرات اساسی در طرح برکسیتِ خود امتناع می‌ورزد، مسئولیت این کار باید به گردن اعضای پارلمان بیفتد. هم اکنون نیز برخی از اعضای پارلمان متمم‌هایی را برای الحاق به طرح ب. ترزا می‌پیشنهاد کرده اند تا شاید این طرح بیش از پیش مورد حمایت اعضای مجلس عوام انگلیس قرار گیرد و به آن رأی مثبت دهند. در پیشنهادات اعضای پارلمان، تمدید زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا حتی برگزاری همه پرسیِ دوم در خصوص برکسیت، مطرح شده است. البته اعضای پارلمان در هفته‌های آتی درباره تمامی این پیشنهادات مناظره و گفتگو خواهند کرد. این مذاکرات تنها رویدادی است که این توان بالقوه را دارد که به بن بست کنونی در خصوص برکسیت پایان دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی انجام شده توسط پارلمان اروپا نشان می‌دهد علی‌رغم برجسته نشان دادن مسئله مهاجرت غیرقانونی در رسانه‌ها، دغدغه اصلی رای‌دهندگان اروپایی «فقر، بحران هزینه‌های زندگی و محرومیت اجتماعی» است.

به گزارش گاردین، بهداشت، مسائل شغلی، دفاع و امنیت نیز همگی پیش از بحران مهاجرت قرار می‌گیرند. 

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد اکثر مردم بلژیک مایلند که پارلمان اروپا نقش کمتری در سیاست کشورشان داشته باشد.

افزون بر این، ۶۰ درصد رای دهندگان دیدگاه منفی نسبت به آمریکا داشتند که به گفته کارشناسان ممکن است به دلیل بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به ریاست جمهوری باشد.

انتخابات پارلمان اروپا قرار است از ششم تا نهم ماه ژوئن برگزار شود. این دهمین انتخابات پارلمانی پس از اولین انتخابات مستقیم در سال ۱۹۷۹ و اولین انتخابات پارلمان اروپا پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه) است. غالب نظرسنجی‌هایی که تا کنون انجام شده نشان می‌دهد احزاب راست‌گرا احتمالا اکثر کرسی‌ها را به دست خواهند آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • آغاز تحقیقات اتحادیه اروپا درباره تیک‌تاک لایت
  • بازی مجدد اتحادیه اروپا با مهره سوخته تحریم‌ها علیه ایران
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • تجمع حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس
  • حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • نگرانی اتحادیه اروپا از توسعه هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کودکان