Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر حسینی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف خراسان رضوی اظهار کرد: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سه گروه امتحانی شامل حفظ قرآن کریم، مفاهیم و معارف قرآن و اهل بیت(ع) و آموزش‌های الکترونیکی در قالب ۱۸ رشته در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شرکت‌کنندگان می‌توانند در بخش حفظ قرآن کریم در هشت رشته شامل حفظ جزء یک، حفظ سه جزء اول، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، جزء 15، 20 جزء و حفظ کل و در بخش معارف و مفاهیم در هفت رشته شامل ترجمه مفاهیم، تدبر، تفسیر سوره اسراء، معارف و حفظ موضوعی با عنوان «با قرآن خوشبخت شویم»، معارف و احادیث نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و سه رشته در بخش الکترونیکی ثبت‌نام کنند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: رشته حفظ جزء سی از دیگر موارد این آزمون است که در سه بخش شامل سوره ناس تا زلزال، سوره ناس تا طارق و حفظ کل جزء سی‌ام برگزار می‌شود.

رتبه سوم خراسان رضوی در ثبت نام آزمون سراسری حفظ
حسینی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 6600 نفر در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، افزود: بر طبق آمار اعلام شده از سوی سازمان اوقاف کشور، خراسان رضوی بعد از استان‌های اصفهان و کرمانشاه در رتبه سوم ثبت‌نام این دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم قرار دارند.
وی گفت: شرکت‌کنندگانی که علاوه بر سایت آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم از طریق سامانه اوقاف در این آزمون ثبت‌نام کنند، اگر در رشته حفظ 5 جزء قبول شوند شرکت‌کنندگان شهرستانی برای زیارت به مشهد اعزام خواهند شد و شرکت‌کنندگان مشهدی به اردوی زیارتی یکی از بقاع متبرکه استان اعزام می‌شوند.
حسینی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در رشته حفظ 15 جزء به سفر قم اعزام خواهند شد و حافظان کل شرکت کننده در این آزمون با کسب نمره 70 به بالا بدون قرعه‌کشی برای زیارت به کربلای معلا اعزام می‌شوند.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: ثبت‌نام در آزمون تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت مربوطه در این آزمون شرکت کنند ضمن اینکه احتمال تمدید برای ثبت‌نام ضعیف است.
حسینی گفت: آزمون به صوزت کتبی، شفاهی و الکترونیکی از اول تا 16 اسفند ماه برگزار می‌شود که آزمون کتبی به صورت سراسری نهم اسفندماه و آزمون شفاهی 11 تا 16 اسفندماه در پایگاه‌هایی که متعاقبا اعلام خواهد شد در مشهد و شهرستان‌ها برگزار می‌شود ضمن اینکه آزمون الکترونیکی در روزهای اول و دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی حفظ و مفاهیم قرآن کریم اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این مرحله از المپیاد‌های علمی کشور از شنبه ۲۵ فروردین در این استان آغاز شده است و تا اول اردیبهشت ادامه خواهد داشت.   سید امیر شوشتری افزود: این آزمون‌ها در رشته‌های فیزیک، علوم و فناوری نانو، کامپیوتر، سواد رسانه ای، جغرافیا، علوم زمین، تفکر و کارآفرینی، اقتصاد و مدیریت، زیست شناسی، نجوم و اخترفیزیک، ریاضی، ادبی، سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شیمی برگزار می‌شود.   وی ادامه داد: پذیرفته شدگان در این مرحله، در تابستان برای دریافت مدال‌های رنگی خود با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.   شوشتری گفت: این آزمون‌ها در دو نوبت ۸ صبح و ۱۴ ظهر برگزار می‌شود و شرکت کنندگان فقط با دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند در جلسه آزمون حاضر شوند.

دیگر خبرها

  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی ۱۴۰۳ تمدید شد
  • امکان تغییر دانشگاه برای پذیرفته شدگان فرهنگیان وجود دارد؟ 
  • امروز و فردا، آخرین مهلت زمان ثبت‌نام در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳
  • مهلت ثبت نام در آزمون فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ تمدید شد
  • برگزاری آزمون المپیاد‌های علمی کشور در خراسان رضوی
  • ساختن از پایه با مدیران کاربلد دوای ورزش خراسان رضوی است
  • آغاز آخرین مهلت ثبت‌نام در نوبت دوم آزمون سراسری از ۲۹ فروردین