Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد با تشریح برنامه های جذب هیأت علمی در این دانشگاه گفت: تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می‌شود که در پایان اسفند و اوایل فروردین اسامی نهایی را اعلام می‌کنیم و متقاضیان از دانشگاه‌های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر بیژن رنجبر قائم مقام رئیس دانشگاه در امور آموزش عالی و ساماندهی پژوهش های تحصیلات تکمیلی و مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین جلسه هم‌اندیشی و هماهنگی فرآیند جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۳۹۶۰ متقاضی در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کردند که از این تعداد صلاحیت ۵۵۹ نفر احراز شده است. پرونده تمامی این متقاضیان بررسی شده و با توجه به نسبت استاد به دانشجو در رشته های تحصیلی هر واحد و استان و دیگر مولفه ها، غربالگری اولیه صورت گرفته است.

وی با اشاره به شرایط پذیرش متقاضیان جذب، اظهارداشت: علاوه بر شرایط علمی و عمومی، حداکثر سن برای متقاضیان جذب در دانشگاه آزاد اسلامی در گروه های غیرپزشکی ۴۰ سال، پزشکی ۳۵ سال و دکتری تخصصی ۴۵ سال است که رشته های تحصیلی متقاضیان در دو مقطع آخر تحصیلی باید با گروه آموزشی همخوانی داشته باشد.

دکتر رنجبر افزود: حداقل معدل متقاضیان جذب باید در دوره کارشناسی ۱۴، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای ۱۶ و دکتری تخصصی ۱۷ باشد.

مدیر مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با تشریح برنامه های جذب هیأت علمی در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: تقویم زمانی توسط مرکز جذب اعلام می شود که در پایان اسفند و اوایل فروردین اسامی نهایی را اعلام می کنیم و متقاضیان از دانشگاه های معتبر دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی و چند دانشگاه معتبر غیرانتفاعی جذب می شوند.

در ادامه، دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به مراحل جذب هیأت علمی در واحدهای علوم پزشکی، گفت: ۵۰۰ نفر در سامانه جذب اعضای هیأت علمی ثبت‌نام کرده اند و بررسی صلاحیت های علمی و عمومی متقاضیان در دست بررسی است.

دکتر محمدرضا مردانی مدیرکل دفتر مرکزی گزینش دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دغدغه های دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی درخصوص جذب و تبدیل وضعیت اساتید، تأکید کرد: معیار صلاحیت عمومی این است که استاد علاوه بر تخصص علمی و آموزشی، دارای تعهد و علاقمند به اسلام و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: اساتیدی که در قالب پیمانی در حال فعالیت هستند، باید در هیأت امنای استانی مورد ارزیابی قرار گیرند و پس از تأیید، به هیأت مرکزی جذب دانشگاه که جایگزین هیأت مرکزی جذب وزارت علوم است، معرفی شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی با قدردانی از قاطعیت دکتر ولایتی در رعایت ارزش های اسلامی و انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دکتر ولایتی در مورد ارزش ها و معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران با صراحت صحبت کرده است و خوشحالم که ایشان در این زمینه قاطعیت نشان داده است. اینکه بر جذب اساتید شایسته تأکید می شود، قابل تقدیر است، چرا که استاد نقش اصلی در پرورش دانشجو برعهده دارد و باید از صلاحیت های عمومی و علمی برخوردار باشد.

وی تأکید کرد: تزکیه و مسائل تربیتی با شیوه‌ و روشی که دانشگاه آزاد اسلامی در پیش گرفته است، منجر به تحول عظیم در این دانشگاه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه این جلسه، روسای دانشگاه آزاد اسلامی استان ها از جمله مازندران، اصفهان، مرکزی، گلستان، قزوین و یزد به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در زمینه فعالیت هیات های اجرایی جذب در استان ها پرداختند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اعضاي هيات علمي دانشگاه آزاد اسلامي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش

حسین صفری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود در گفت‌‌وگو با خبرنگار علم و فناوری خبرگزاری آنا درباره راه‌های مشارکت مردم در راستای جهش تولید گفت: راه رسیدن به تولید از تولید فکر آغاز می‌‌شود و نیاز به پرورش انسان‌هایی است که از یک سو خلّاق باشند و از سوی دیگر اخلاق‌مدار که دانش تولید شده مبتنی بر بینش باشد و این امر میسر نمی‌‌شود، مگر اینکه دانشگاه‌های حکمی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌های دانشگاه حکمی که در سند تحول و تعالی دانشگاه نیز به‌عنوان یک امر راهبردی به آن اشاره شده، باید به مرحله اجرایی برسد، همانطور که حرکتی از سوی انقلاب به سوی تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و آنچنان که بیان شد: «در قله‌ایم»، یعنی در گذار به‌سوی تمدن‌سازی به گام‌های آخر نزدیک می‌شویم.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گیلان و واحد رشت متذکر شد: در این تمدن‌سازی نیاز به انسان‌هایی است که موید نشانه‌هایی از صفات الهی باشند، صفاتی مانند عالم، خالق، باسط و ... نیاز به انسان‌هایی که در آنها حس مسئولیت‌پذیری موج می‌زند؛ چراکه برخود تکلیف می‌دانند (نه اینکه فقط به جستجوی حق و حقوق باشند) که نمودی از اسماء و صفات الهی باشند و اینگونه است که همدلی میسر می‌‌شود، دلی که اشاره به قسم بی‌صورت انسان است با اهداف و اعتقادات مشترک بوده که همدلی شکل می‌یابد.

صفری یادآور شد: در این گام‌های نهایی درراستای نیل و تحقق تمدن نوین اسلامی نیازمندی به مراکز علمی حکمی ارجح است، مراکز علمی که درصدد پرورش حکیم باشد که تولید دانش می‌‌کند، اما دانشی که توأم با بینش باشد، هدفمندی از تولید دانش آنها مبتنی بر اهداف عالیه باشد.

وی تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد لنگرود برای عملیاتی و اجرایی کردن این گوهر نفیس مدتی است که به شکل‌دهی سلسله جلساتی با عنوان حکمی‌سازی دانشگاه مترصد بوده که در آن از صاحبان علم با دغدغه‌های فرهنگی از تمام مراکز دانشگاهی منطقه و همچنین از حوزه‌های علمیه برای اشاعه این نظام فکری مولد و شکل‌دهی تفکر حکمی‌سازی مراکز علمی، دعوت به عمل می‌آورد تا بر تکلیف و وظیفه خود درراستای بسترسازی و شکل‌دهی سکو‌های تولید مراکز پرورش حکیم، نقش‌آفرینی کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بعضی مفسران نظر خود را بر ترجمه تفسیری قرآن تحمیل می‌کنند
  • لزوم تقویت بنیان‌های فکری و معنوی دانشجویان و اساتید
  • فعالیت ملک‌زاده به عنوان عضو هیئت علمی تمدید شد
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیأت علمی دانشگاه ها اصلاح شد
  • انتصاب در وزارت راه و شهرسازی
  • دکتر بذرپاش حکم جدید صادر کرد
  • ادامه فراخوان متقاضیان محصول پارس پس از تعطیلات نوروزی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • آغاز فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت