Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@12:11:35 GMT

طرز تهیه چیپس هویج

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۸۱۱

طرز تهیه چیپس هویج

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  با نحوه درست کردن چیپس هویج که غذایی مناسب کودکان است، آشنا شوید و این خوراکی خانگی را تهیه کرده و لذت ببرید. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای چیپس هویج:

هویج بزرگ: 3 عدد (450 گرم)
هویج وحشی بزرگ: 2 عدد (450 گرم)
روغن: برای سرخ کردن
نمک: 1 قاشق چایخوری
آویشن تازه خرد شده: نصف قاشق چایخوری

چگونه چیپس هویج ترد درست کنیم؟

طرز تهیه چیپس هویج

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از پوست کندن هویج ها، با استفاده از یک پوست کن مخصوص سبزیجات کل هویج را به صورت نوارهای باریک خرد کنید، این باریکه های هویج داخل یک ظرف بریزید. هویج را بعد از 4 تا 5 بار بریدن به مقدار یک چهارم بچرخانید تا اندازه شان برابر شود هویج فرنگی و هویج وحشی هردوشان هسته سفتی دارند که وقتی به آن رسیدید باید آن را دور بندازید (معمولا رنگ هسته خیلی کمرنگ تر از خود هویج است)

2. روغن را در یک ظرف بزرگ بریزید (روغن باید به اندازه ای باشد که حدود یک اینچ ظرف را بگیرد). حالا آن را روی حرارت متوسط بگذارید تا به 375 درجه برسد.

3. در حالی که روغن دارد گرم می شود، نمک و آویشن را با هم بین انگشتانتان فشار بدهید و داخل یک ظرف کوچک بریزید تا عطر آویشن آزاد شود.

4. به دقت مقداری از هویج های خرد شده را به روغن اضافه کرده و تا زمانی که ترد و قهوه ای رنگ شوند ادامه بدهید (۱ تا ۲ دقیقه). با استفاده از یک قاشق سوراخ دار باریکه های هویج را داخل روغن فشار داده و آن ها را پخش کنید تا خوب بپزند.

5. وقتی باریکه ها ترد شدن، آن ها را بیرون آورده و روی یک دستمال کاغذی پخش کنید تا خشک شوند. همین روند را برای بقیه هویج ها هم ادامه بدهید.

6. هویج ها را از روغن بیرون آورده و روی دستمال کاغذی پخش کنید تا خشک شوند.

7. چیبس ها را به کاسه مخصوص سرو منتقل کرده و مخلوط نمک و آویشن را روی آن بپاشید و سرو کنید. بهتر است بعد از سرخ شدن چیبس ها را سرو کنید.

منبع: تابناک باتو

انتهای پیام/

چگونه چیپس هویج ترد درست کنیم؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است

جنگ در غزه اکنون به بزرگترین فاجعه انسانی ساخت دست بشر تبدیل شده است به طوری که علاوه بر کشته و زخمی شدن بیش از یکصد هزار نفر، خطر قحطی جمعیتی معادل ۲ میلیون نفر را به دلیل اقدامات صهیونیست‌ها در جلوگیری از ورود کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، تهدید می‌کند. با بی توجهی کشور‌های غربی مدافع حقوق موضوع، صهیونیست‌ها همچنان در حال ادامه دادن توحش خود علیه فلسطینیان هستند. 

به گزارش الجزیره، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) از نبود پیشرفت در کاهش فاجعه بشری در غزه انتقاد کرد. 

وی در این زمینه گفت: ما در ۳ موضوع اصلی مرتبط با جنگ غزه شاهد هیچ گونه پیشرفتی نبوده ایم. این موضوعات شامل: ۱- آزادی اسرای صهیونیست ۲- استقرار آتش بس و ۳- کاهش بحران بشردوستانه در این باریکه که اکنون در محاصره کامل قرار دارد. 

بورل که پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ با خبرنگاران سخن می‌گفت، تاکید کرد: ۳ مسئله است که ما به آن احتیاج داریم. متاسفم که این را می‌گویم، اما در هیچ کدام از این ۳ مسئله ما شاهد پیشرفت چشمگیر نبوده ایم. هیچ پیشرفتی در آزادی اسرا انجام نشده است، به آتش بس درخواستی قطعنامه شورای امنیت احترام گذاشته نشد، و در نهایت کمیسر اتحادیه اروپا که مسئول ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه است مثال‌هایی از ایجاد موانع در رسیدن کمک‌های بشردوستانه به غزه را مطرح می‌کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: بروکسل خواستار دسترسی بدون مانع به نوار غزه به منظور ارسال و توزیع کمک‌های امدادی و بشردوستانه به این باریکه است. این مسئله روشن است که در روند امدادرسانی مانع ایجاد می‌شود و به همین دلیل نیز بحران بشردوستانه در غزه همچنان ادامه دارد. 

با این حال، این مقام اروپایی حاضر به محکوم کردن اسراییل به دلیل ایجاد مانع در روند امدادرسانی‌ها به غزه و ایجاد قحطی عامدانه در این باریکه نشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شمار شهدای نوار غزه به 34هزار و 183 شهید رسید
  • ‌درخواست «بورل»برای کاهش تنش در منطقه
  • خواص آب هویج بستنی
  • بورل: پیشرفتی برای کاهش فاجعه بشری در غزه رخ نداده است
  • احیای رویشگاه‌های گیاهان دارویی در هرمزگان
  • احیای هفت هزار هکتار گیاهان دارویی در هرمزگان
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • وجود بیش از دو هزار گونه گیاهی در گنجینه گیاه شناسی کردستان
  • آنروا: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه کشته می‌شود