Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@13:31:12 GMT

واردات مسافری گوشی آزاد شد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۲۸۸۶

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از آزاد شدن واردات گوشی به صورت مسافری از دی ماه امسال خبر داد و گفت‌: بر اساس وعده و قول مسئولان مقرر شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده آزاد شوند و بر این اساس در اواخر هفته جاری یا هفته آینده این محصولات عرضه می‌شوند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم درستی در حاشیه نشست هیات رئیسه اتاق اصناف، اظهار کرد: بر اساس توافقات صورت گرفته و وعده مسئولان قرار شد تا موبایل‌های وارداتی توقیف شده نهایتا تا هفته آینده یا اواخر هفته جاری در بازار عرضه شوند که تعدادشان به حدود ۶۰۰ هزار دستگاه می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از نظر قیمت تفاوت چندانی بین گوشی‌های عرضه شده با نرخ گوشی‌های وارد شده ندارد، چرا که مقرر شد تا با نرخ ارز "نیمایی" این موبایل‌ها وارد شوند و مابه التفاوت آن تا نرخ ارز آن را از وارد کنندگان دریافت کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با بیان این که ماهانه با حدود ۷۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز داریم، ادامه داد: آزاد شدن موبایل‌های توقیفی از نظر روانی بر روی بازار تاثیر می‌گذارد، چرا که نهایتا آن‌ها سهم یک ماه از بازار را دارند و ما به عنوان نماینده اصناف از مسئولان می‌خواهیم که هر چه سریع‌تر این موبایل‌ها را آزاد کرده و در بازار عرضه کنند و از سوی دیگر نیز تقاضای ما و پیشنهادمان این بوده که موبایل‌های توقیفی را از طریق نمایندگی‌های مجاز برند‌های مختلف و در سطح شهر عرضه کنند تا شاهد صف‌های طولانی و احیانا سودجویی نباشیم.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایسنا، مبنی بر این که چرا برخی از برند‌های گوشی‌های تلفن همراه مشمول کاهش قیمت شده‌اند و برخی دیگر با وجود کاهش نرخ ارز در پی ماه‌های گذشته هیچ تغییر قیمتی نداشته‌اند، در این باره توضیح داد: یکی از مواردی که باید به آن توجه کرد این کالا با نرخ ارز آزاد و عمدتا به صورت مسافری وارد می‌شود و شاهد بودیم که نرخ ارز در ماه‌های اخیر حتی به ۲۰ هزار تومان هم رسید؛ بنابراین طبیعی است که موبایل تا حدی نوسان داشته باشد، اما مهم‌ترین عامل برای تثبیت بازار گوشی تلفن همراه به عنوان یک کالای اساسی تثبیت عرضه و تقاضا است و اگر بتوانیم تعادل آن را برقرار کنیم و از سوی دیگر نیز نرخ ارز برای واردات آن را به ثبات برسانیم قطعا قیمت انواع موبایل در بازار متعادل‌تر می‌شود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی همراه واردات مسافر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۲۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، براساس گزارش زومیت، گوشی‌های وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بودند، به پایان چرخه‌ی عمر خود رسیدند. وان پلاس وعده داده بود که برای این گوشی‌ها سه سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی منتشر خواهد کرد.

طبق بیانیه‌ی رسمی، آخرین به‌روزرسانی وان پلاس ۸ دارای وصله‌ی امنیتی آوریل ۲۰۲۴ (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) است و OxygenOS 13.1.0.587 را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. جدیدترین به‌روزرسانی گوشی وان پلاس ثبات و امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد. به‌روزرسانی دردسترس کاربران هندی قرار گرفته است و به‌مرور برای سایر مناطق منتشر خواهد شد.

از مشخصات وان پلاس ۸ می‌توان به صفحه‌نمایش اولد ۹۰ هرتزی، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۶۵، دوربین اصلی و سلفی ۴۸ و ۱۶ مگاپیکسلی، باتری ۴٬۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۳۰ واتی اشاره کرد. قیمت گوشی مذکور در زمان عرضه حدود ۷۵۰ دلار اعلام شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899416

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سلاطین بازار موبایل چقدر فروخته می‌شوند؟
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • قیمت انواع گوشی موبایل در بازار، چهارشنبه ۵ اردیبهشت+اینفوگرافیک
  • دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۵۰۰ موبایل مسروقه در پایتخت
  • فروش نوکیای تقلبی حرام است!
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • سازمان بازرسی کل کشور به ماجرای «نوکیای ایرانی» ورود کند
  • دیجی کالا ؛ بزرگ ترین بازار آنلاین موبایل ایران
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت ایرانی برای تولید گوشی موبایل تسهیلات دریافت کردند