Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: پلیس ایران از نیروی صرفا نظامی قبل از انقلاب خود را به نیروی مقتدر، مردم محور با ایجاد زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ارتقا داده است. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سردار بخشعلی کامرانی صالح ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به دستاورد‌های چهل سال گذشته این نیرو‌ در آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در دوره‌ای پلیس فقط به ماموریت‌های محوله می‌پرداخت اما اکنون به قدری مردم به این نیرو اطمینان دارند که برای دریافت مشاوره به واحد‌های مشاوره آن در استان همدان مراجعه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آمار سال گذشته  7 هزار پرونده که به مشاوران نیروی انتظامی استان ارجاع شد، گفت: یعنی پلیس در برنامه‌ریزی خود فقط به دنبال برخورد با مجرم و افزایش امنیت و غیره نبوده است بلکه به دنبال اعتماد‌سازی هم بوده که در این حوزه موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: اکنون مردم به حدی پلیس را امین خود می‌دانند که در هر مشکلی ابتدا با پلیس 110 تماس می‌گیرند و امروز دیگر نیروی انتظامی ایران و استان همدان نیرویی است که  از همه ظرفیت‌هایش برای خدمت در همه عرصه‌ها به مردم استفاده می‌کند.

پلیس مردم محور

سردار کامرانی صالح افزود: رویکرد علمی و جامعه‌محوری پلیس این اعتماد بین مردم  و پلیس را هر روز بیشتر از گذشته خواهد کرد و پلیس هم برای ارتقای توان خود بستر‌ها و زیر‌ساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را تدارک دیده است شاید در بخشی از امکانات سخت‌افزاری هنوز به پلیس کشور‌های توسعه یافته نرسیده باشد اما در حوزه انسانی و برقراری پلیس مبتنی بر شاخص‌های اسلامی موفقیت‌هایی را بدست‌آورده است.

وی گفت: موفقیت‌هایی که پلیس در 40 سال گذشته بدست آورده است مانند راه‌اندازی سامانه پاسخگویی و عملیاتی پلیس 110 تا سامانه نظارت و بازرسی 197 و  بهره‌مندی از نظر استادان دانشگاه در حوزه برخورد و آسیب‌شناسی مسایل جرم‌زا از نمونه این موارد است که در قبل از انقلاب وجود نداشت.

راه‌اندازی سامانه‌های عملیاتی و نظارتی

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: قبل از را‌ه‌اندازی سامانه 110 مردم باید مستقیم به کلانتری‌ها برای رسیدگی به شکایت‌های خود مراجعه می‌کردند اما حالا پلیس در کمترین زمان ممکن خدمات خود را به مردم ارایه می‌دهد و حتی با ثبت تماس مردمی و رصد پاسخگویی به این تماس‌ها، دریافت بازخورد و اصلاح آن را در دستور کار خود دارد.

وی ادامه داد: اکنون پلیس دانش عمومی خود را در حوزه کشف جرایم تخصصی کرده است  در بازه زمانی بسیار کم با استفاده از فناوری نوین  و بروز، مجرمان را در هر حوزه‌ای به خصوص جرایم فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شناسایی می‌کند.

روش‌های تامین رضایت مردم

سردار کامرانی صالح اظهار داشت:  رضایت رو‌ز‌افزون مردم را در 40 سال گذشته و آستانه ورود به دهه پنجم انقلاب با اجرای این روش‌های تخصصی  شاهدیم که بر اثر جان برکفی شبانه‌روزی نیروی انتظامی کشور به دست آمده است پلیس برای رسیدن به اهداف متعالی  و ارزشی نظام برنامه‌ریزی آینده‌نگر دارد.

وی گفت: برای افزایش ارتباط مردم با پلیس، معاونت اجتماعی راه‌اندازی شد که قبلا چنین راه ارتباطی برای مردم وجود نداشت.  این معاونت هم آموزش‌های مردمی خود را برای کاهش جرایم افزایش داده است. در حالی که در سال‌های قبل از این در پلیس مفهومی به اسم معاونت اجتماعی با هدف آگاه‌سازی و اقناع افکار عمومی برای کاهش جرایم وجود نداشت.

بهره‌مندی از دانش استادان دانشگاه

وی افزود: نیروی‌انتظامی از مشاوره علمی استادان دانشگاه آموزش و پرورش و سایر مراکز برای کاهش آسیب‌هایی مانند تصادف‌های منجر به فوت، معضلات اجتماعی، حاشیه‌نشینی، پژوهش و تحقیق و سایر راهکار‌های علمی بهره‌ برده است تا نیروی‌انتظامی یا پلیس دانش‌محور در خدمت مردم بوده و براساس دانش روز امور محوله خود را عملیاتی کند.

سردار بخشعلی کامرانی صالح تاکید کرد: نیروی انتظامی در مسیر انجام خدمات خود برای تامین نظم و امنیت و ارتقای احساس امنیت در جامعه همه ابزار‌های علمی و اجتماعی را به کار گرفته است و نیروی خود را سرمایه انسانی می‌داند که در خدمت مردم ایران اسلامی است و برای آنان هم انگیزه‌های خدمتی را به شکل‌های مختلف تامین کرده است.

فرمانده انتظامی استان همدان، اظهار داشت: شاید در بهره‌مندی از برخی تجهیزات نسبت به کشور‌های پیشرفته امکانات در آن حد نباشد اما همین کشور‌ها پیشرفته که در شعار و حرف حقوق مردمشان را حفظ می کنند موقع عملکرد‌های خود صد برابر بدتر‌ عمل می‌کنند و حقوق مردم خود را زیر پا می‌گذارند نمونه آن همین کشور فرانسه است.

رعایت حقوق مردم/ پلیس مردمی

سردار کامرانی صالح افزود: هر روز معاندان نظام به شکل‌های مختلف سعی دارند که پلیس را در مقابل مردم قرار دهند اما در حوادث  اخیر نیروی‌ انتظامی هیچ وقت حقوق مردم را نادیده نگرفت شاید نیرو‌های خودش آسیب دیدند اما اجازه نداد حقی از مردم تضییع شود اما در فرانسه مردم به شکل‌های مختلف توسط پلیس اذیت  و آزار شدند.

وی ادامه داد: یکی از دستاورد‌ها مهم نیروی انتظامی  یا پلیس ایران همین مردمی بودن و مردم محور بودن و رعایت حقوق آنان است که در کشور‌های غربی اصلا وجود ندارد ضمن اینکه نیروی انتظامی یا پلیس ایران اصلا به لحاظ پیشرفت‌ها قابل مقایسه با کشورهای منطقه خاورمیانه است پلیس ایران پلیسی مردمی است.

وی گفت: همیشه دید‌گاه تحولی در حوزه امکانات نیروی‌انتظامی حاکم بوده و رو به پیشرفت است. اکنون نیروی انتظامی ایران اسلامی خود را به دانش و فناوری روز در رصد و شناسایی جرایم مختلف مجهز کرده است و از امکانات سخت‌‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد و بروزی در این حوزه استفاده می‌کند. از کشف سنتی جرایم به کشف مدرن و حرفه‌ای رسیده است.

مردم سرمایه اصلی نیروی انتظامی

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: سرمایه اصلی نیرو‌ی انتظامی ایران  اعتماد مردم و جامعه محور بودن آن‌است. نیرو‌ی انتظامی ایران و استان همدان، مولفه‌های علم‌آموزی خود را افزایش داده است چرا که همیشه به دنبال محقق کردن پلیس دانش‌بنیان، مهارت‌آموز با بهره‌مندی از امکانات جدید بوده است.

وی گفت: نیروی انتظامی با این  ابزار‌ها قدم‌های موثری در آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی و پیشگیری از وقوع جرم برای مردم برداشته است و مردم هم با اعتماد خود به این تلاش نیروی انتظامی پاسخ مثبت دادند. نیروی انتظامی برای افزایش نظارت بر عملکرد خود سامانه 197 بازرسی و نظارت را راه‌اندازی کرد  که در 10 ماهه امسال بیش از 22 هزار نفر با این سامانه در استان تماس گرفتند و نظر و دید‌گاه خود را اعلام کردند.

رسیدگی به مشکلات مردم با پلیس 110

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: 800 هزار نفر در 10 ماه امسال با پلیس 110 تماس گرفتند پلیس 110 سامانه نظارتی پاسخگو و عملیاتی است که نشاهنده موفق بودن پلیس جامعه محور است. 2هزار نفر هم به صورت مستقیم برای حل مشکلاتشان با سامانه 197 تماس داشتند.

وی افزود: در گذشته به صورت فیزیکی نیرو‌های پلیس نظارت و مدیریت ترافیک را انجام می‌دادند اما حالا مجهز به کنترل و نظارت الکترونیکی شدند همه اینها پیشرفت و تحول در حوزه خدمات نیروی انتظامی مردم محور کشور است. این امکانات در استان‌‌ها هم توزیع شده و استان همدان از آن بی‌بهره نبوده است.

سردار کامرانی صالح گفت: سرعت، صحت اقدام و دریافت نتیجه موثر پلیسی همراه با رضایت مردم از اهداف ترقی و تحول سازمانی پلیس در 40 سال گذشته است که نیروی انتظامی به این اهداف تعالی خدمات پلیس ارزشی و اسلامی دست‌یافته است و  نمی توان به هیچ عنوان در حوزه انسانی و خدمات با ارزشی که پلیس در این حوزه مردم ارایه داده است با 40 سال قبل از آن از معیار قیاس استفاده کرد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان افزود: یکی دیگر از دستاورد‌های پلیس جامعه محور بهره‌مندی از توان مردم بود که جذب پلیس افتخاری این هدف را محقق کرد. تا مردم در امورات جامعه خودشان به یاری و همکاری با پلیس بپردازندکه استقبال از این حوزه هم باز موفقیت دیگری برای پلیس جامعه محور ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: نیروی‌ انتظامی ایران به دنبال آنست که نیروی ارزشی و الگو در جهان اسلام باشد. نیروی‌ انتظامی در حوزه مردمداری و رافت اسلامی همیشه پیش‌قدم بود و خواهد بود. در فتنه سال‌گذشته نیرو‌های پلیس آسیب دیدند اما اجازه ندادند به مردم آسیبی برسد. و طبق قانون هم  مخلان نظم جامعه را دستگیر کردند.

انتهای پیام/

R41405/P4001/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- سمیه اسماعیل زاده: یک نفس از سالن مسابقات تیراندازی تا نزدیکی‌های حرم امام رضا (ع) دویده بود، باجه تلفنی را دید و اولین حرفش با بغض و شوق و اشک این بود: «مادر مسابقه را بردم».

از آن روز، نزدیک به ۲۴ سال می‌گذرد و این قهرمانی‌ها ادامه دارد و این روزها نیز، خبر کسب مقام قهرمانی‌اش در مسابقات تیراندازی نیروهای مسلح کشور را می‌توان در رسانه و کانال‌های مجازی شهرستان سوادکوه دید؛ درست چند روز قبل از مسابقه بود که از او وقت مصاحبه خواستم و تنها باشگاه تیراندازی شهر زیراب محل ملاقاتمان شد.

هوا تاریک شده بود و پیش از او وارد باشگاه شدم، باشگاهی که عایداتش وقف معلولان و جانبازان است و مدیریت آن را نیز رمضان صالح‌نژاد که قهرمان پارالمپیک تیراندازی و جانباز ۷۰ درصد است بر عهده دارد.

وارد باشگاه می‌شود و اولین مواجه رو در رویم با تنها بانوی سرهنگ پلیس سوادکوه، محجوبه بهاری، کسی که همزمان هم ابهت یک سرهنگ پلیس را دارد و هم عطوفت یک بانوی مهربان.

بعد از سلام و احوالپرسی، تپانچه مخصوص تمرین تیراندازی را می‌گیرد و با هم به سالن تیراندازی می‌رویم؛ سالنی که شاید اگر در کودکیِ او در شهر وجود داشت، استعدادش در عرصه تیراندازی زودتر کشف می‌شد و علاوه بر مقام‌های کشوری، با کسب مقام در مسابقات بین‌المللی می‌توانست برای کشور افتخارآفرینی کند و خودش می‌گوید: این سالن کم نظیر در استان، با فداکاری استاد صالح‌نژاد که سرمایه‌اش را وقف کرده، ساخته شده و ایجاد امکانات برای استعدادیابی فرزندان این شهرستان، همت مسؤولان را می‌طلبد و در رابطه با من نیز، آنچه که اکنون هستم، به مدد دانشگاه افسری نیروی پلیس است که استعدادم در این عرصه کشف شد و از نیروی انتظامی ممنونم.

اتفاقی که انتخابش شد

ماجرای پلیس شدنش انگار سرنوشتش بود؛ مادرش عقیده داشت که درس باید پیش‌زمینه کار باشد و همین باعث شد که او برای رتبه خوب، دو سال پشت کنکور بماند و زمانی که رتبه خوبی آورد، مصادف با سالی شد که دانشگاه علوم انتظامی برای اولین بار پس از انقلاب، جذب نیروی زن داشت و او هم بدون هیچ پیش‌زمینه‌ای، پس از معلمی و پرستاری، این رشته را انتخاب کرد و قبول شد؛ رشته‌ای که به بیان خودش موجب کشف استعدادهایش در ورزش شد، به شخصیتش وجوه جدیدی بخشید و اگر به گذشته برگردد به‌عنوان اولین رشته انتخابش می‌کند.

آمادگی جسمانی یکی از فاکتورهای مهم در نیروهای پلیس است و او یکی از بخش‌های خوب نیروی انتظامی را فعال بودن در حوزه ورزش می‌داند؛ دانشگاه علوم انتظامی، جایی که برای اولین بار با رشته‌های رزمی و تیراندازی آشنا شد و در کنار کارش در نیروی انتظامی، به مدت ۱۷ سال مستمر در لیگ کشوری حضور دارد و حاصلش بیش از ۴۰ مدال رنگارنگ در رشته‌های تیراندازی، والیبال، اسکی و آمادگی جسمانی است.

همه کسانی که به ما مراجعه می‌کنند آسیب دیده هستند و توقع دارند با صبر بالا به حرف‌هایشان گوش کنیم، همراهشان شویم و کمکشان کنیم

سرهنگ بهاری در کنار فعالیت و ورزش مستمر برای موفقیت یک پلیس، به فاکتور مهم معنویات و صبر و استقامت اشاره می‌کند و می‌گوید: همه کسانی که به ما مراجعه می‌کنند آسیب دیده هستند و توقع دارند با صبر بالا به حرف‌هایشان گوش کنیم، همراهشان شویم و کمکشان کنیم؛ پس اولین فاکتور صبر و معنویت است و بعد از آن توان جسمانی بالا که باید با فعالیت مستمر تقویت شود.

در تصور بسیاری کار پلیسی خشن است اما او به احساسات و رقت قلب نیروی پلیس اشاره می‌کند که گاه در مواجه با برخی صحنه‌های تاثرانگیز پلیس‌های مرد و زن، بغض و حتی گریه می‌کنند و می‌افزاید: با وجود این احساسات اما کار ما ایجاب می‌کند که جدی باشیم چرا که اگر جدیت نباشد، تابعیت هم نیست؛ همچون ناظم یا معلمی که برای اداره خوب مدرسه یا کلاس و توجه دانش‌آموز به درس، امر و عتاب دارد و این رفتار دال بر خشونت آنها نیست.

کار در نیروی انتظامی را نه تنها منافی ظرافت زنانه نمی‌داند بلکه بر این عقیده است که دلیل جذب نیروی زن در نیروی انتظامی این است تا آنها بتوانند مامن و پناهگاهی برای بانوان مراجعه‌کننده به مراکز انتظامی باشند و این بانوان راحت‌تر بتوانند مشکلاتشان را بیان کنند؛ امری که از همان اولین مأموریت به آن رسیده است.

اولین تجربه‌های کاری عموماً سخت و پراضطراب است؛ خصوصاً در شغل‌هایی که مردانه می‌نماید و باید ثابت کنی که به‌عنوان یک زن از پس کار بر می‌آیی و اولین تجربه مأموریتی این بانوی پلیس، همراهی با یک زن متهم به قتل و ماندن در کنارش برای یک شب بود؛ از نگرانی‌هایش می‌گوید، اینکه مدام حواسش به این بود که او چه عکس‌العملی دارد و چطور می‌تواند ماموریتش را به درستی انجام دهد اما کم کم به این دید رسید که هرچند او یک قاتل است اما باید با او صحبت انسان‌دوستانه داشته باشد تا همه چیز در آرامش پیش برود و در همان اولین مأموریت پی برد که به پلیس زن نیاز است چراکه حتی یک مجرم زن هم ترجیح می‌دهد که یک همراه پلیس زن داشته باشد.

تمام دخترانی که اطرافش هستند، بواسطه دیدن او علاقمند به حرفه پلیسی هستند، و این بانوی سرهنگ می‌گوید: هر وقت که به مدارس برای صحبت می‌روم؛ ابتدا دخترها از اینکه یک خانم پلیس است، تعجب می‌کنند و بعد کنجکاوانه می‌پرسند که می‌خواهیم پلیس شویم و من واقعیت کار را می‌گویم هم سختی‌ها و هم خوشی‌ها اما به همه (چه دختر و چه پسر) توصیه می‌کنم اول خودشان را بشناسند تا انتخاب درست داشته باشند و بتوانند موفق شوند.

در کنار یک زن موفق، یک مرد خوب وجود دارد

ورزش قهرمانی، کار مدیریتی در نیروی انتظامی، مادری، همسرداری و ارتباطات خانوادگی، وقتی می‌پرسم پیشبرد همه اینها با هم چگونه میسر شده؟ او برنامه‌ریزی، سخت کوشی و حمایت خانواده و همسر را مهم می‌داند و می‌گوید: اول برنامه‌ریزی، وقتی در دانشگاه افسری درس می‌خوانی یک سین کاری هر روز تکرار می‌شود و من بعد از ۲۴ سال همچنان ساعت ۵ بیدار می‌شوم و تا ساعت هفت که سرکار بروم یک سری کارهای مشخص را انجام می‌دهم و بعد از آن هم تا شب برنامه‌ام مشخص است، دوم سختکوشی، پس از قبولی در دانشگاه، در رشته‌های ورزشی مرتبط با کار انتظامی کارت مربیگری گرفتم و وارد مسابقات قهرمانی شدم و خودم را به‌عنوان پلیسی که می‌تواند در این رشته‌ها موفق شود نشان دادم و در کنارش وقتی که صاحب فرزند شدم کنار مسؤولیت کاری، از تلاش در حوزه ورزش دست نکشیدم و کار و ورزش نیز موجب نشد که وظیفه مادری خود را فراموش کنم و البته حمایت مادر و پدرم و همسرم غیرقابل انکار است.

همسرش نیز مانند خودش پلیس و ورزشکار است؛ یک دوست، یک همراه و یک مشوق و به بیان خودش در کنار یک زن موفق یک مرد خوب وجود دارد و می‌گوید: بواسطه ورزش قهرمانی و شغلمان، سفر و انتقالی زیادی داشته‌ایم و در این مسیر، همسر و والدینم بسیار کمک کار بوده‌اند، حتی می‌توانم بگویم من تا قبل از ازدواج، در حوزه ورزش در شهرستانم کمتر شناخته شده بودم و همسرم مبلغ من شد و با وجودی که خودش رزمی کار و قهرمانی جهان دارد اما بسیار سعی کرده است که راه را برای من هموار کند.

یک دلواپسیِ ناب

شهرستان سوادکوه امکانات چندانی ندارد و شهرهای کوچکی مانند زیراب و پل‌سفید، چندان که باید برای بانوان امکانات ورزشی در هر زمان مهیا نیست و همین بهانه‌ای شد تا او و همسرش، زیرزمین خانه‌شان را تبدیل به یک باشگاه کوچک کنند؛ جایی که با هم ورزش می‌کنند و استرس یک روز کاری را می‌زدایند و حتی دختر کوچکشان هم یاد گرفته که انرژی‌اش را آنجا تخلیه کند و به بیان او، ما هر سه باهم در آنجا ورزش می‌کنیم و به هم یاد داده‌ایم که چگونه در کنار هم به آرامش و مسرت برسیم.

سرهنگ بهاری، با تمام ابهت پلیسی و مهارت ورزشی‌اش وقتی از فرزندش صحبت می‌کند، پر از احساس مادرانه و دغدغه می‌شود؛ با وجود گذراندن روزهایی که برای تمرین از دیوار ۳۰ متری با طناب بالا می‌رفته، همواره با ورزش‌های رزمی خود را از نظر بدنی آماده نگه می‌دارد و در مهارت تیراندازی در میان همکارانش حرفی برای گفتن دارد اما در برابر فرزندش پر از دلواپسیِ نابِ مادرانه است و می‌گوید: همیشه در این فکرم که اگر اتفاقی برای من بیفتد فرزندم چه می‌شود؟ چراکه می‌دانم اکنون که من به اینجا رسیده‌ام به مدد حمایت مادر و پدرم بوده است و اولین تماسم پس از پیروزی در مسابقه با مادرم بوده و حالا دوست دارم این حمایت‌ها را برای فرزندم داشته باشم تا روزی او با شوق، خبر موفقیتش را به من بگوید.

کد خبر 6086984

دیگر خبرها

  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران
  • اجتماع مردم قم در حمایت از فراجا برگزار می‌شود
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره)
  • دستور وزیر کشوربه استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند