Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@10:46:52 GMT

کسبه پلاسکو وام ۳۰۰ میلیونی می گیرند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۰۹۵

کسبه پلاسکو وام ۳۰۰ میلیونی می گیرند

پس از آنکه رییس بنیاد مستضعفان در نشستی آخرین جزئیات برای ساخت ساختمان پلاسکو را اعلام کرد حالا رییس اتاق اصناف تهران از پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به کسبه پلاسکو خبر داده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، پنج‌شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ پس از ۵۴ سال از زمان ساخت ساختمان پلاسکو بر اثر آتش‌سوزی فرو ریخت و ۵۶۰ واحد تجاری در آن نابود شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنیاد مستضعفان مسئولیت بازسازی آن را برعهده گرفت و مشاور طرح که از مشاوران منطقه ۱۲ شهرداری تهران و مسلط به ضوابط و مقررات است انتخاب شد تا در سریع ترین زمان کار را انجام دهد.

 

چندی پیش «محمدرضا رضایی‌کوچی»، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدی که از این ساختمان به تازگی داشت به باشگاه خبرنگاران جوان گفته بود: امیدواریم تا سال ۹۹ احداث این ساختمان به اتمام برسد.

 

در راستای ساخت بهتر این ساختمان در توافق صورت گرفته میان بنیاد مستضعفان و معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، مسابقه طراحی برای احداث بنای پلاسکوی جدید برگزار شد و 24 دی ماه برندگان مسابقه طراحی پلاسکوی نو و طرح های شایسته اجرا طی بیانیه ای از سوی هیئت داوران این مسابقه مشخص و سه طرح به عنوان طرح برتر انتخاب شد.

 

در ادامه اقدامات بنیاد مستضعفان برای ساخت دوباره ساختمان پلاسکو «محمد سعیدی کیا» در مراسم تجلیل از منتخبین طراحی پلاسکو نو جزئیات بازسازی پلاسکو توسط این بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی را شرح داد و گفت: «ما وعده داده ایم که پس از کسب پروانه تا ۲ سال این ساختمان را ساخته و به کسبه تحویل دهیم. با وجود کسب نکردن پروانه اما تاریخ ساخت این ساختمان را پایان مهرماه ۹۹ قرار داده ایم و تا آن تاریخ تلاش داریم این پروژه را به اتمام برسانیم. از میان طرح های معماری ارائه شده برای ساختمان جدید پلاسکو ۱۰ تا ۱۱ طرح انتخاب شد که از آن میان یک طرح انتخاب می شود.»

 

رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اضافه کرده بود: «تلاش می شود تا اردیبهشت ۹۸ اسکلت فلزی پلاسکو نو نصب شود. یادبود از شهدای پلاسکو نیز به عنوان نماد در ساختمان پلاسکو نو برای ساخت مدنظر است.»

 

به دنبال این اقدامات بنیاد مستضعفان دیگر نهادهای متولی در این بخش چون اتاق اصناف تهران نیز اقداماتی را برای کسبه آسیب دیده از حادثه پلاسکو انجام داده است و در همین رابطه رئیس اتاق اصناف تهران نیز از پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به کسبه پلاسکو خبر داده است.

 

«قاسم نوده فراهانی» در این باره به ایسنا گفته است: «گرچه آنهایی که مصوبات پلاسکویی‌ها را دو سال پیش تصویب کرده‌اند باید پاسخگو باشند، اما در حال‌ حاضر برای تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شده کار خوبی انجام شده است و کسبه می‌توانند  با تشکیل پرونده در اتحادیه‌های تخصصی خود و دریافت تاییدیه از اتاق اصناف تهران وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی مصوب شان را بگیرند که البته هم اکنون این کار در حال‌ انجام است و پلاسکویی‌ها در حال‌ دریافت تسهیلات بانکی‌ شان هستند.

 

وی با اشاره به این که پیش از این اتاق اصناف ایران در حال پیگیری وام‌های ۳۰۰ میلیون تومانی پلاسکوی‌ ها بود که اخیرا به اتاق اصناف ایران واگذار شده است، اضافه کرده است: «دیگر مصوباتی که برای پلاسکویی‌ها ابلاغ کرده‌اند به اتاق اصناف تهران ارتباطی ندارد. به عنوان مثال کسبه آسیب دیده پلاسکو مقرر شده بود تا مالیات‌های آنها بخشوده شود و گفته می‌شد که اتاق اصناف باید نسبت به شناسایی و معرفی آنها برای برخورداری از معافیت مالیاتی اقدام کند، اما هنوز چیزی در این زمینه  به اتاق اصناف تهران ابلاغ نشده است و اگر این ابلاغ صورت بگیرد کار را انجام خواهیم داد.»/

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی استان بوشهر شهید هرمزگان کانون های فرهنگی هنری مساجد مراسم ترحیم تشییع شهدا حضرت زهرا س دوره آموزشی حادثه پلاسکو پلاسکو ساختمان پلاسکو وام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید

متن پیامک که ظاهراً در روز‌های قبل هم به شکل دیگری به تلفن همراه برخی دیگر از مشترکان ارسال شده بود، به شرح زیر است: «شرکت آب و فاضلاب استان تهران/ مشترک محترم به شماره پرونده: ...
با توجه به مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان فراهم سازی مخزن ذخیره آب با گنجایش حداقل ۷۵ لیتر برای هر نفر الزامی می‌باشد. لطفا اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورید.»

 این پیامک، می‌تواند هشدار مستقیم درباره «کمبود آب شرب برای توزیع» و هشدار غیرمستقیم درباره «احتمال تکرار قطعی آب در تابستان امسال» باشد.

ظاهر این پیامک به مبحث مقررات ملی ساختمان اشاره دارد، اما واقعیت این است که مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان‌ها، سال‌هاست نوشته شده و به تصویب رسیده است و همانند سایر مباحث ۲۱گانه، هیچ‌وقت مورد توجه دستگاه‌ها نبوده است. تعبیه مخزن آب باعث می‌شود هنگام قطع‌شدن آب ساختمان‌ها، ساکنان از آب‌ذخیره استفاده کنند. 

 

منبع: دنیای اقتصاد 

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • آبفای تهران هشدار داد؛ آب ذخیره کنید
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری موثر در رسیدن به خودکفایی
  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است
  • سال گذشته ۱۰۰ شرکت، برای تولید موبایل تسهیلات گرفتند
  • سپاه، پناه مردم و مستضعفان است