Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@18:43:59 GMT

به محصولات قاچاق رحم نکنید

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۴۰۵

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که همه مدیران حفظ نباتات باید دلسوزانه و با عرق ملی با آفت‌ها و محصولات قاچاق برخورد کنند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی طهماسبی امروز (سه‌شنبه) در سی‌ونهمین سمینار سالانه حفظ نباتات اظهار کرد: از مدیران و کارشناسان این بخش که ضامن امنیت غذایی کشور هستند می‌خواهم که به محصولات قاچاق رحم نکنید و حکم آتش زدن آنها را بدون درنگ صادر کنید، چرا که به عنوان مثال آفت مگس میوه بیش از ۴۰۰ محصول را می‌تواند با خطر نابودی مواجه کند و بسیاری از محصولات کشور درگیر این آفات شده‌ و خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: باید از کشورهای خارجی یاد بگیریم به عنوان مثال در مالزی چند وقت گذشته یک محموله واردات خودروی قاچاق که همگی از برندهای معتبر و گران قیمت بودند را به یکباره آتش زدند و منهدم شد و ما هم باید همین کار را انجام دهیم و چنین نگاهی نسبت به محصولات قاچاق داشته باشیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با تاکید بر این‌که باید به مبارزه بیولوژیک به جای مبارزه شیمیایی بیشتر توجه کنیم، تاکید کرد: آنقدر از سموم شیمیایی استفاده کرده‌ایم که محیط زیست خسته شده است و باید به مواد بیولوژیک و مبارزه بیولوژیک توجه بیشتری داشته باشیم بنابراین بهتر است مبارزه بیولوژیک را جایگزین مبارزه شیمیایی کنیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان حفظ نباتات به عنوان متولی نظارت بر عرضه سموم باید به این نکته توجه کند که عرضه سم باید همچون دارو با نسخه صورت گیرد و سازمان حفظ نباتات باید به این نکته تاکید ویژه‌ای داشته باشد و بر آن نظارت جدی کند، چرا که در برخی نقاط شاهد عرضه سموم تقلبی و بدون نسخه هستیم.

طهاسبی همچنین به توسعه گیاهان دارویی در کشور اشاره و گفت: یکی از بهترین کارهایی که در حوزه کشاورزی می‌توان انجام داد توسعه گیاهان دارویی است که برنامه داریم آن را تا سطح ۱۰۰ هزار هکتار توسعه دهیم. البته در گذشته کشت گیاهان دارویی به صورت سنتی و تنها در عرصه‌های مرتعی صورت می‌گرفت اما امروزه کشت گیاهان دارویی به صورت سنتی و زراعی توسعه پیدا کرده است و در کنار آن بسیاری از کارخانه‌ها و صنایع از آن درآمدزایی می‌کنند و اشتغال مناسبی در این زمینه ایجاد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محصولات قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سرهنگ "نجم الدین سهرابی" گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر جابجایی مواد مخدر صنعتی متامفتامین (شیشه) از حوزه شهرستان به کشورعراق، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی قرار گرفت.

 ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فردی که قصد خروج از کشور به مقصد کشور عراق را داشته مظنون، در بازرسی بعمل آمده از چمدان همراه ۲ کیلو و ۱۸۰ گرم شیشه که به صورت ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی خرمشهر افزود: در این زمینه یک متهم که در صدد انتقال مواد مذکور ازمرزبین المللی شلمچه به کشورعراق را داشت دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

دیگر خبرها

  • طرح جهش تولید در دیم‌زارها باید الگوی همه طرح‌های تولیدی باشد
  • فیلم| جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی
  • کشف دارو و پودر بدنسازی قاچاق در اهواز
  • قاچاق نافرجام حشیش در پوشش خانواده/کشف ۴۰ کیلو حشیش در رشت
  • جلوگیری از قاچاق ۳۰ هزار لیتر گازوئیل در سیرجان 
  • (ویدیو) جزئیات فوت چوپان و ۱۲۰ گوسفند در کانتینر یک تریلی
  • سردسته قاچاق شیشه در تهران دستگیر شد
  • کشف ۳۰۰ کارتن تنباکو قاچاق در اسلامشهر
  • کشف بیش از ۲ کیلو شیشه در خرمشهر
  • کشف بیش از ۳۰ میلیارد کالای قاچاق در سروآباد