Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-25@17:32:14 GMT

محموله نفت ایران اوایل فوریه به ژاپن می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۶۳۱

ساعت24-شرکت نفتی ژاپنی واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.

به گزارش  ژاپن تایمز، منابع آگاه ژاپنی اعلام کردند شرکت ژاپنی «شوا شل سکیو» که بزرگترین خریدار ژاپنی نفت ایران است که با شروع تجارت نفتی تهران و پکن، همکاری خود با ایران را از سر خواهد گرفت.

ژاپن و هفت کشور دیگر معافیت ۱۸۰ روزه برای واردات نفت از ایران دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که شرکت «جِی‌ایکس‌تی‌جی» دیگر شرکت بزرگ نفتی ژاپن هم به زودی واردات از ایران را از سر می‌گیرد.

توزیع‌کنندگان عمده ژاپن از زمان قرارداد ماه اکتبر واردات نفت ایران را متوقف کرده بودند.

به گفته منابع آگاه، اخیرا  کشتی شرکت نفتی«شوا شل سکیو» یک محموله نفتی را از ایران بارگیری کرده است. انتظار می‌رود این محموله اوایل فوریه به ژاپن برسد.

این معافیت‌ها موقت است و در بهار امسال به پایان خواهند رسید این در حالی است که واشنگتن هم از این هشت کشور خواسته که واردات از ایران را به صفر برسانند.

تحلیل‌گران گفتند که قیمت نفت به تازگی به تعادل رسیده است. اما تحریم‌های ایالات متحده در مورد نفت ایران می‌تواند باعث ایجاد نگرانی نسبت به کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها شود.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی

ایسنا/گیلان مدر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان گفت: در سال ۱۴۰۲ این شرکت سوخت ۱۱ هزار خانوار مصرف‌کننده نفت سفید در استان که از نعمت گاز طبیعی برخوردار نیستند را تامین کرد.

مجتبی شکوری امروز پنجم اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال گذشته ۱۸ میلیون و ۵۹۴ هزار و ۸۵۶ لیتر نفت سفید در سطح استان گیلان توزیع شد، اظهار کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان گیلان سوخت ۱۱ هزار خانوار فاقد گاز طبیعی را تامین می‌کند.

وی با بان اینکه از این مقدار نفت سفید توزیع شده در استان، ۱۱ میلیون و ۱۵۶ هزار لیتر برای مناطق سخت گذر و کوهستانی ارسال شده است، افزود: هفت میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۵۶ لیتر نیز برای خانوارهای عادی و فصلی ارسال شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان تصریح کرد: در سال گذشته برای هر خانوار فاقد گاز طبیعی ساکن در مناطق سخت گذر، ۱۱ سهمیه معادل ۲۳۱۰ لیتر و برای هر خانوار ساکن عادی ۱۰ سهمیه معادل ۲۱۰۰ لیتر و برای هر خانوار فصلی سه سهمیه معادل ۶۳۰ لیتر تخصیص و تحویل شده است.

شکوری خاطرنشان کرد: از این تعداد خانوار گیلانی مصرف‌کننده نفت سفید، ۵۰ درصد در مناطق عادی و ۴۵ درصد در مناطق سخت گذر سکونت دارند و مابقی مربوط به ساکنان مناطق فصلی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • درآمدهای نفتی باعث ایجاد تورم می‌شود؟
  • خودرو جایزه کم مصرفان برق/ توافق نفتی آمریکا و چین
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آماده همکاری در پروژه‌های پتروشیمی و نفتی هرمزگان هستیم
  • انهدام باند قاچاق مواد مخدر در فرودگاه ژاپن
  • فروش نفت ونزوئلا با ارز دیجیتالی
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید