تنها راه اصلاح جامعه، نگاه و عمل توحیدی است
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۶۷۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خمینی شهر، در این مراسم که در راستای اولین اجلاسیه نماز شهرستان خمینی شهر در سالن اجتماعات فرمانداری خمینی شهر برگزار شد، حجت الاسلام گرجی ضمن تجلیل از سابقه و صبغه مذهبی و دینداری مردم خمینی شهر گفت: باید باور داشته باشیم که برای تولیت اقامه نماز از طرف خداوند متعال انتخاب شده ایم و با قدردانی از این نعمت ویژه الهی و با کار و تلاش بیشتر این توفیق را برای خود حفظ و ماندگار کنیم
وی با اشاره به خطراتی که متوجه کارهای خوب و بزرگ خصوصا اعمال عبادی و دینی است افزود: مراقب باشیم در مسیر خوب بودن و انجام تکالیف دینی و عبادی، دچار عجب و غرور نشویم که اگر مبتلا به این دو آسیب خطرناک شدیم و خود را بهتر و برتر از دیگران دانستیم و طلبکار خدا و مردم شدیم، بدانیم که سقوط کرده ایم
گرجی با تاکید بر جایگاه نماز در اصلاح امور جامعه اظهار داشت: اقامه نماز یعنی اقامه توحید و اگرافکار و رفتار افراد در پرتو نماز توحیدی شود همه امور جامعه اصلاح می شود و در این راستا باید ابتدا نسبت به آسیب شناسی اقامه نماز در خانواده و جامعه اقدام کرد تا به نتیجه مطلوب فردی و جمعی برسیم
سخنران مراسم با بیان آسیب های موجود در راه مسائل مذهبی عنوان کرد: ضعف پایه و مبنای اعتقادی، عدم اطلاع از فلسفه احکام،عملکرد بد متدینین و کوتاهی خانواده ها در امر آموزش ازعلل اصلی بی توجهی به ارزش های دینی و اعمال عبادی خصوصا نماز است که لازم است نسبت به رفع آنها توجه ویژه شود
حجت الاسلام گرجی با ذکر اصول چهار گانه تربیتی در فرایند رشد فرزندان گفت: اگر در خانواده و در تعامل با مخاطبین خود به آنها اجازه و استقلال درتفکر، انتخاب، تصمیم و رفتار بدهیم و در این مسیر فقط نقش هادی و ناصح داشته باشیم قطعا با نتیجه تربیتی فوق العاده ای مواجه خواهیم شد
.بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
منبع: بسیج نیوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تقی آزاد ارمکی : رئیسی هر آرزویی میکند کسی به آن اعتنا نمیکند/ امروز با دولت ضعیف در برابر جامعه قوی روبرو هستیم
تقی آزاد ارمکی در مصاحبه با روزنامه هم میهن گفت: یکی از مختصات دولت سیزدهم این است که در برابر حجم بزرگی از سوالات موجود در جامعه پاسخگو نیست. آزاد ارمکی، استاد جامعهشناسی دانشگاه تهران، درباره اینکه چرا دولت در میانه میدان به چشم نمیخورد گفت: نخستین مسئله آن است که اکنون شاهد برپایی جامعه قوی و دولت ضعیف هستیم. در دوره کنونی هرچقدر جامعه قوی شده است، دولت ضعیف است و بخش مهمی از موضوع به ناکارآمدی در حوزه بوروکراسی برمیگردد. دولت نمیتواند مراودات درستی با جامعه برقرار کند. در این شرایط دولت باید ابزار جامعه شود زیرا نمیتواند حکمرانی کند. در سه دهه قبل هم جامعه قوی داشتیم و هم دولت قوی که باعث میشد برخی از این مشکلات عدیده به وجود نیاید. حالا که دولت ضعیف شده است باید در خدمت جامعه باشد یا به تعبیری به معنای دقیق کلمه خدمتگزار جامعه باشد اما دولت به خیال اینکه قوی است، سعی میکند حکمرانی کند اما حکمرانیاش صرفاً دخالت میشود؛ دخالت میکند و در عین حال پاسخگو نیست. مثلاً میزانی دلار را میفروشد یا نرخها را بالا و پایین میکند به خیال اینکه نرخ دلار را کنترل کند اما نمیتواند. او درباره ضعف بوروکراسی در بیعملی دولت هم تشریح کرد: «ساحت دیگر موضوع ضعف بوروکراسی است که دیگر باید گفت فروپاشی بوروکراسی، در گذشته برخی بودند که بوروکراسی را باطل میدانستند. همینها دوگانه تعهد و تخصص را ایجاد کردند. وقتی متخصصها کنار گذاشته شدند، تعهد حرف اول و آخر را میزد. اگر انتظار فقط پروژه هیجان بود، ایرادی نداشت و همین متعهدها میتوانستند پاسخگوی نیاز باشند اما برای کارهای تخصصی و علمی مانند محیط زیست، سیاست، دیپلماسی، اقتصاد و... تخصص اولویت داشت. در این شرایط نیروی متخصص کنار گذاشته شد و به تدریج در مقابل حاکمیت سیاسی قرار گرفت. هر دولتی هم میآمد اتوبوسی نیروهای دلخواه خودش را میآورد تا آنکه نظام بوروکراسی کشور دچار بحران و آشفتگی شدید شد». این جامعهشناس ساحت سوم یعنی ایدئولوژیکبودن دولت را اینگونه تبیین کرد: «جهتگیری سوم نگاه ایدئولوژیک دولت به جامعه، سیاست و فرهنگ است. در نگاه ایدئولوژیک مشکلات بهراحتی قابل حلاند؛ به نحوی که باید با دشمن جنگید و با بیگانه مقابله کرد؛ راه دیگری هم نیست. اکنون نوع نگاه همین است که در خارج از مرزها دشمن و در داخل بیگانه تلقیکردن طیفهای زیادی از مردم. دولتی که با گفتمان ایدئولوژیک روی کار میآید درکی از مشکلات ندارد؛ مثلا میگوییم نرخ دلار بالاست، میگوید پایینش میآوریم و هیچ راهکاری نمیدهد. میگوییم اختلاس شده است، میگوید کار دشمن است و از این دست حرفها. برای حل مشکلات هم راهحل ویژهای ارائه نمیدهد و روزبهروز مشکلات هم افزوده میشود و مردم فقیرتر». آزادارمکی در پایان درباره تأثیرات یکدستسازی حاکمیت بر وضعیت کنونی دولت گفت: «یکدستسازی که رخ نداده بود، نیروهایی با نوع نگاه متفاوت در ارکان حاکمیتی حضور داشتند که به نقد یکدیگر میپرداختند. در واقع در آن زمان افشاگری وجود داشت اما همان موقع هم مشکلات رفع نمیشد و همین نهادها که با هم اختلافنظر داشتند، قدرت کنترلکنندگی نداشتند. مثلاً آقای روحانی برجام را پیش میبرد و از آن دفاع میکرد و طیف مقابل در نهادهای دیگر او را مسخره میکردند یا روحانی به گشت ارشاد انتقاد میکرد اما گشت ارشاد همچنان وجود داشت و به کارش ادامه میداد. به هر حال من باور دارم جامعه ایرانی به وضعیتی رسیده است که نسبت به دولت به معنای عام بیاعتنا شده است. مثلاً آقای رئیسی هر آرزویی را هم مطرح کند، کسی اعتنایی نمیکند یا وقتی کوچکترین اتفاقی در هر عرصهای رخ دهد، بازار قیمتها را بالا میبرد زیرا دیگر برای جامعه مهم نیست که دولت چه میگوید و چه میخواهد». کانال عصر ایران در تلگرام