Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تقی کمال غریبی، ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آبیاری نوین در دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح می شود و در حال حاضر آبیاری نوین تحت فشار در پنج هزار و ۱۰۰ هکتار از سطح استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح انتقال آب با لوله به زمین های کشاورزی در وسعت ۳۰۰ کیلومتری با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان یکی دیگر از پروژه هایی است که در دهه فجر افتتاح می شود.

کمال غریبی ادامه داد: احداث و بهسازی کانل‌های آبیاری به طول ۲۰۰ کیلومتر و با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان، زهکشی ۲۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با اعتبار ۹۲ و نیم میلیارد تومان، احداث و مرمت جاده‌ای بین مزارع به طول یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر با اعتباری نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان، یک هزار و ۴۸ هکتار در تجهیز و نوسازی خشکه‌سازی با اعتباری چهار میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان از جمله پروژه هایی هستند که در ایام دهه فجر افتتاح می شود.

وی به سفر اخیر ریاست جمهور به گلستان به مصوبات این سفر اشاره کرد و گفت: کمک به روش های نوین آبیاری در سطح ۱۵ هکتار با اعتبار ۱۹۵ میلیارد تومان طی سه سال، تجهیز و نوسازی اراضی گنبدکاووس، گرگان، رامیان، علی آبادکتول، آزادشهر، آق قلا و گمیشان طی دو سال به اعتبار ۳۲ میلیارد تومان، تامین و انتقال آب اراضی شیب دار در سطح هزار و ۷۰۰ هکتار با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان طی سه سال، زهکشی ۵۰ هزار هکتار طی دو سال با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان، مرمت و بهسازی آب بندان در وسعت هشت هزار هکتار از جمله این مصوبات است.

معاون آب و خاک جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به هزینه زهکشی در استان اظهار کرد: هزینه زهکشی به شکل زیر زمینی حدود هشت میلیون تومان و روباز حدود چهار میلیون تومان برآورد شده است. 

کد خبر 4520634

منبع: مهر

کلیدواژه: جهادکشاورزی گلستان گرگان مدیریت آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام صیادی ظهر چهارشنبه در حاشیه آئین گشایش کلینیک تخصصی خیرساز بیمارستان امام حسین (ع) از آغاز ساخت بنای این کلینیک از سال ۱۳۹۷ به همت یک بنیاد خیریه خبر داد و گفت: این پروژه با صرف اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال تکمیل شد.

وی با اشاره به تجهیز این کلینیک با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و دانشگاهی مطرح کرد: این کلینیک به متراژ سه هزار مترمربع در چهار طبقه ساخته شده و در بخش‌های داخلی، عفونی، اطفال، دندانپزشکی، قلب، ارتوپدی، زنان، تغذیه و … فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به در نظر گرفتن تجهیزات تکمیلی برای بخش‌های توسعه‌ای این کلینیک بیان کرد: مرکز درمان سو مصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) نیز امروز افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

کد خبر 6088053

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • کنعانی: اتهامات آرژانتین علیه شهروندان ایرانی اعتباری ندارد
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • تجهیز یک هزار و ۲۴۴ هکتار از اراضی قزوین به سامانه نوین آبیاری
  • پیشرفت ۶۳ درصدی طرح‌های آبیاری نوین در قزوین
  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی