Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@11:59:31 GMT

آمریکا باید در خصوص دیدار پوتین و ترامپ پاسخ بدهد

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۷۳۶

آمریکا باید در خصوص دیدار پوتین و ترامپ پاسخ بدهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر  خارجه گفت: روسیه با بیان این مطلب در مصاحبه با مجله «ایننترنشنال افیرز» در ادامه گفت: سوالات مربوط به احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده را باید طرف آمریکایی پاسخ بدهد.

وی در خصوص تنش های بوجود آمده میان آمریکا و روسیه در خصوص پیمان موشکی INF نیز گفت: آمریکا فقط بدنبال بهانه برای خروج از این پیمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن تصمیم خود برای خارج شدن از محدودیت‌های در نظر گرفته شده در چارچوب پیمان نابودی موشک‌های برد کوتاه و متوسط را گرفته و تنها به دنبال بهانه‌ای برای اجرای این خواسته است.

در میانه کشمکش های روسیه و آمریکا بر سر پیمان INF روز گذشته ایالات متحده از روسیه خواست سامانه موشکی کروزی را که به تازگی ساخته است منهدم کند و در توجیه این درخواست مدعی شد که این سامانه نقض مستقیم توافق منع موشک‌های هسته‌ای میان‌ برد (INF) است.

در همین راستا، «رابرت وود» نماینده آمریکا در سازمان خلع سلاح جهانی، مسکو را به بی‌ثباتی جهان متهم کرد و گفت:  روسیه باید همه موشک‌های SSC-۸، پرتابگرها و تجهیزات مربوط به آنها را در راستای دفاع از توافق منع موشک‌های هسته‌ای میان‌ برد (INF) منهدم کند.

گفتنی است ترامپ تهدید کرده که اوایل ماه میلادی فوریه از این توافق خارج خواهد شد.

کد خبر 4520619 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا روسیه سرگئی ریابکوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: هرگونه اقدام علیه منافع ایران را دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد

به گزارش قدس آنلاین، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه و «ابراهیم رئیسی» رییس جمهور ایران در پی پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی طی عملیات «وعده صادق»، گفت‌وگویی تلفنی درباره وضعیت منطقه داشتند.

پوتین ابراز امیدواری کرد که تمامی طرفین خویشتن‌داری معقولی از خود نشان دهند و اجازه ندهند که دور جدیدی از درگیری‌ها ایجاد شود.

رییس‌جمهور ایران نیز متذکر شد که اقدام ایران در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی طی این حمله محدود بود و تاکید کرد که تمایلی به گسترش بیشتر تنش‌ها ندارد.

ایران، شامگاه شنبه، این عملیات را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرده و این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پوتین: پاسخ ایران به اسرائیل، بهترین تنبیه متجاوز بود
  • بایدن ورود کشتی های روسی به بنادر آمریکا را برای یک سال دیگر ممنوع کرد
  • پوتین به رئیسی: پاسخ ایران، بهترین روش برای تنبیه متجاوز و جلوه‌ای از درایت و عقلانیت رهبران ایران بود
  • پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: هرگونه اقدام علیه منافع ایران را دردناک‌تر از قبل پاسخ خواهیم داد
  • پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: ماجراجویی کنند سهمگین‌تر می‌خورند
  • پوتین در گفت و گو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین روش برای تنبیه متجاوز بود
  • پوتین در گفتگو با رئیسی: پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
  • پوتین: همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند/ رئیسی: این حمله محدود بود و تمایلی به گسترش تنش ها نداریم
  • پوتین: تمامی طرفین خویشتن‌داری کنند/ رئیسی: به گسترش بیشتر تنش‌ها تمایل نداریم
  • رایزنی پوتین با رئیسی؛ همه طرف‌ها خویشتن‌داری نشان دهند