Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: ایجاد صلح و سازش و کاهش پرونده ها در محاکم با تقویت شورای حل اختلاف و نهاد داوری محقق خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در دیدار با قضات محاکم عمومی و انقلاب شهرستان  و قضات شورای حل اختلاف زنجان اظهار کرد: تنظیم امور و اقدامات اگر با قصد قربت باشد اجر الهی مضاعف خواهد داشت و مسیری که شما قرار دارید برای اعمال واجرای قانون بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: برنامه های دستگاه قضایی در سال 98 در حال تدوین وتنظیم است و معتقدیم اگر درکارها بر اساس برنامه حرکت نکنیم به آن نتیجه مد نظر و جامعه هدف نخواهیم رسید و تلاش ما بر این است در این بر نامه ها از نظرات و پیشنهادات کارکنان به لحاظ کمی و کیفی استفاده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: دستگاه قضایی استان از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه های  قضایی ،علمی و پژوهشی  برخوردار است و این امر در پیشبرد اهداف  و ارتقاء سطح ارائه خدمات در جهت اجرای عدالت بسیار موثر است.

رئیس شورای قضایی استان با تأکید بر این موضوع که شأنیت دستگاه قضا و مقام  قضایی از نگاه اسلامی ازجایگاه بالای برخوردار است، ابراز کرد: امیدواریم در عمل و با اقدامات موثر در جامعه برای اثبات این موضوع قدمهای موثری برداریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی بر اجرای دقیق عدالت  وحمایت از تصمیمات قضایی را از برنامه ها و اولویت های مجموعه دستگاه قضایی برشمرد و عنوان کرد: تقویت و توجه ویژه بر حوزه اجرای احکام که در حقیقت خروجی اقدامات قضایی است امری ضروری است.

وی برتقویت بخش بیرونی برخی نهاد ها از جمله  راه اندازی نهاد  داوری که بدون هزینه نیز می باشد در جهت ایجاد صلح و سازش میان طرفین پرونده ها و کاهش جرایم تأکیدکرد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان برگزاری نشست های قضایی حوزه های مرتبط به وظایف کاری از قبیل قضات دادسرا با قضات محاکم جزایی  و همچنین نشست قضایی قضات تجدید نظر با قضات محاکم برای   نزدیک کردن نگاهها و در جهت اجرای عدالت ضروری برشمرد و خواستار برنامه ریزی و برگزاری منظم این نشست ها شد.

لازم به ذکر است این نشست صمیمی که دومین دیدار در مدت سه ماه گذشته برگزار شد  به مدت دو ساعت ونیم به طول انجامید که رئیس کل محاکم و همچنین قضات محاکم و شوراهای حل اختلاف زنجان هر کدام دقایقی به بیان  مشکلات و نظرات خود  پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی گفت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای حل اختلاف که همان ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی می باشد، خوشبختانه اعضای شعب ۱۹، ۲۰ و ۳۷ مجتمع شماره ۳ شورای حل اختلاف اهواز توانستند با اقدامی جهادی و در یک روز کاری ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه به ارزش ۱۱ میلیارد و ۳۷۵ میلیون و ۱۷۰ هزار ریال را با صلح و سازش مختومه کنند و این اقدام نشانگر اثرگذاری فراوان شورای حل اختلاف در حل و فصل دعاوی مردم است.

او می‌گوید: هر چه شورای حل اختلاف تقویت و مورد حمایت قرار بگیرد، آسیب های اجتماعی کاهش چشمگیر خواهد داشت و بر امنیت، آرامش و آسایش پایدار جامعه افزوده می شود.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از اقدامات و فعالیت های اعضای شوراهای حل اختلاف استان در کاهش تنش و دعاوی مردم، بر اهمیت دادن به گسترش صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: باید با استفاده از تمامی ظرفیت ها و تلاش مضاعف، پرونده های ارجاعی به شورای حل اختلاف را به صلح و سازش هدایت کنیم و در سال ۱۴۰۳ پرونده های مختومه با صلح و سازش را گسترش و افزایش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • تحقق صلح و سازش در ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه با همت اعضای شورای حل اختلاف اهواز
  • ایجاد صلح و سازش ۱۱ پرونده قضایی در اهواز
  • صلح و سازش ۱۱ فقره پرونده مطالبه وجه در اهواز