Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: برخی از مصوبات شورا به دلیل تعارضات حقوقی و یا نبود امکانات لازم فاقد قابلیت اجرایی هستند و مناسب است که پیش از تصویب، الزامات کارشناسی آن آماده سازی شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه کمیسیون علمی وفناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور حجت الاسلام سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سعید رضا عاملی گفت: خوشبختانه در این کمیسیون ظرفیت‌های چند رشته‌ای حضور دارد و می‌توان از این ظرفیت برای حوزه‌های تصمیم سازی استفاده کرد.

وی ادامه داد: ما در حوزه علم و فناوری باید با نگاه حساب شده تری فعالیت کنیم و برای ارائه راهبرد‌های تصمیم ساز رویکرد دقیقی را داشته باشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: روند‌های موجود کشور با سرعت زیادی در حال تحول است و به نوعی با رویکرد تجدد مواجه هستیم که نیاز داریم جایگاه خودمان را در مواجهه با تجدد یا جهان پسا تجدد بازشناسی کنیم و هویت دینی و ملی مان را در این عرصه به خوبی بشناسیم.

عاملی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه علم و فناوری باید توجه کرد که چه مسئله‌ای به درد جامعه متکی به ارزش‌های ایرانی - اسلامی می‌خورد.

وی افزود: یکی از این هدفگذاری‌ها می‌تواند آن مواردی باشد که دین مطرح کرده است و بزرگترین ثواب را رفع کرب و گرفتاری از مردم دانسته است، لذا ما باید بدنبال سیاست‌هایی باشیم که تسهیل کننده امر زندگی مردم است مزاحمت‌های اداری و بورکراسی را برای مردم کم یا ریشه کن می‌کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: رفع چالش‌های موجود در جامعه باید از موارد جدی برای سیاستگذاری در عرصه علم و فناوری ما باشد و در این زمینه نیز قاعده لاضرر در اسلام به خوبی می‌تواند به دانش ما جهت دهد.

وی ادامه داد: باید به این سؤال پاسخ دهیم که اولویت‌های ما چه میزان با مشکلات و دغدغه‌های مردم ارتباط دارد؟

عاملی گفت: در مقوله فرهنگ نیز با مسائل جدی مواجهیم و در این زمینه توجه مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائلی در جهت تأمین عدالت اجتماعی و کاهش هزینه‌های دستگاه‌ها شاید بتواند مؤثر باشد.

وی افزود: نظام برنامه ریزی جدید بر یافتن چالش‌ها و رفع آن‌ها تاکید دارد که ضرورت دارد به این مسئله توجه شود.

عاملی خاطر نشان کرد: درصدد هستیم تا مسیر فعالیت دبیرخانه را با بررسی پیشنهاد سایر دستگاه‌ها اصلاح کنیم و به همین منظور با حدود ۴۰ دستگاه نامه نگاری کرده ایم تا آن‌ها مسائل خود را مطرح کنند و دبیرخانه به پالایش و بررسی تخصصی این موارد اقدام کند.

وی ادامه داد: برخی از مصوبات شورا به دلیل تعارضات حقوقی و یا نبود امکانات لازم فاقد قابلیت اجرایی هستند و مناسب است که پیش از تصویب، الزامات کارشناسی آن آماده سازی شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ما از دستگاه‌ها خواسته ایم تا پیشنهاد‌های خود را جهت تدوین سند‌های ملی ارائه دهند و در نظر داریم از این پس پیشنهادات دستگاه‌ها پس از بررسی کارشناسی در دبیرخانه به عنوان لایحه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط نهاد‌های ذی نفع ارائه شود ضمن آنکه طرح‌های شورای‌های تخصصی و همچنین کمیسیون‌های دبیرخانه نیز در قالب طرح قابلیت ارائه خواهند داشت.

وی افزود: هدف اصلی از تدوین این برنامه یکپارچه سازی روند تدوین مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و چابک کردن روند‌ها همراه با احراز کیفیت و تامین استاندارد‌های مرتبط با حوزه سیاستگذاری کلان کشور است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبات شورا عاملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه در دیدار با دانشگاهیان استان زنجان بیان کرد: هم اکنون 100 هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم در حالی که اوایل انقلاب 5 تا 6 هزار عضو هیئت علمی داشتیم.

توسعه آموزش عالی و توسعه منابع انسانی باعث شده که در شاخص‌های علمی جز سرآمدان باشیم

یکی از مهمترین موضوعات در حوزه علم و فناوری بحث تقویت دانش‌بنیان‌هاست.

آیین‌نامه ارتقاء ناظر به توسعه علمی، دیپلماسی علمی تا تولید علم بین‌المللی را در دستور کار داریم. باید ارتباطات علمی بین المللی داشته باشیم و آنها را توسعه دهیم.

باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم.

بسیاری کارهای فرهنگی اراده می خواهد نه بودجه.

مخالف بودجه نیستم اما الزاما با بودجه مشکل حل نمی شود.

موضوع دیگر آمایش رشته ها یعنی حذف و جذب رشته مطرح است، باید رشته ها تغییر کنند برخی هم باید حذف شوند و برخی اضافه شود.

دیگر خبرها

  • خسروپناه: تعلیم و تربیت اولویت اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی است
  • حمایت دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی
  • حمایت شورای عالی انقلاب فرهنگی از طرح‌های فرهنگی در کشور
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل‌های مردمی
  • برنامه‌های فرهنگی بر اساس برش استانی مهندسی فرهنگی اجرا شود
  • شورای عالی انقلاب فرهنگی مسئول راهبری تشکل های مردمی
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: باید نسبت به مسئله تربیت دانشجویان دغدغه داشته باشیم/ در مسیر جلوگیری از مهاجرت نخبگان باید موانع قانونی را برداریم
  • فراجا وظایف ذاتی و قانونی در حوزه عفاف و حجاب، به موجب قوانین مختلف و مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی دارد
  • ۳۰ درصد مراحل قرارگاهی شدن شورای فرهنگی استان‌ها انجام شده است
  • اعتبار نقش چندانی در اجرای برنامه‌های فرهنگی ندارد