Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@06:15:07 GMT

بهره برداری از ۵۲ طرح برق رسانی روستایی در لرستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۹۴۳

بهره برداری از ۵۲ طرح برق رسانی روستایی در لرستان

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان، توسعه خدمات برق رسانی را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز ۵۲ طرح برق رسانی روستایی در روستاهای شهرستان سلسله مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، فریدون خود نیا، امروز(2 بهمن) در مراسم بهره برداری از این تعداد طرح برق رسانی، افزود: توسعه خدمت رسانی در حوزه برق بویژه در مناطق روستایی و دور افتاده از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی برای مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، اظهار داشت: هم اکنون تعداد بسیاری از روستاهای 10 تا 20 خانوار جمعیت و و حتی روستاهای زیر 10 خانوار استان هم از نعمت برق بهره مند شده اند.

 

وی بیان کرد: طرح برق رسانی به رغم راه های دشوار و راه های دسترسی سخت و صعب العبور در استان اجرایی شده است.

 

خودنیا، با اشاره به اهمیت توسعه خدمات روستایی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان، افزود:  طی سه سال اخیر بیش از 140 روستای استان لرستان از نعمت برق بهره منده شده است.

 

وی اظهار داشت: سال گذشته از مجموع 500 میلیارد ریال اعتبار برق رسانی روستایی کشور 80 میلیارد ریال در لرستان هزینه شده که رقم قابل قبولی است.


خود نیا، تصریح کرد: امسال نیز تاکنون 150 میلیارد ریال از منابع مختلف برای برق رسانی به روستاهای استان هزینه شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان، با اشاره به طرح های خدمت برق رسانی در شهرستان سلسله، بیان کرد: اکنون روستای بالای 10 خانوار فاقد برق در سلسله وجود ندارد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی خبرگزاری شبستان آسیب های اجتماعی هرمزگان مجلس سبک زندگی منتظرانه چهل سالگی انقلاب اسلامی مسجد شهدای مدافع حرم دستاورد انقلاب روستاها برق رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: با بررسی میزان هدر رفت آب در روستاهای تحت پوشش امور آبفا زاوه و تحلیل تراکم اتفاقات و حوادث شبکه‌ها، اقدام به اصلاح ۶۰۰۰ متر از شبکه  آب‌رسانی در روستاهای حفیظ‌آباد، کنگ علیا، ریگان، ساق، قلعه نی، کلاته سعید، کنگ سفلی و شهر دولت‌آباد شد.

حسین امامی افزود : در زمینه توسعه شبکه هم ۴۰۰۰ متر کار اجرایی در شهرهای دولت‌آباد و چخماق، و روستاهای صبی، ساق، عنبرسرا، کاریزبالا، پطرو، صفی‌آباد، نصیرآباد، کلاته زنگنه، محمدآباد و قلعه آقاحسن انجام شده است.

امامی یادآور شد: شبکه فرسوده آب در اغلب روستاها، موجب هدر رفت میزان قابل توجهی از آب تولیدی می‌شود که باید با برنامه‌ریزی، تعیین اولویت و برنامه زمانبندی مشخص نسبت به اصلاح شبکه ها اقدام کرد.

وی هدر رفت واقعی آب ناشی از فرسودگی شبکه و اتفاقات در شبکه آب در شهرها و روستاهای خراسان رضوی را ٢١ درصد اعلام کرد و افزود: در این خصوص برنامه جامعی برای کاهش هدر رفت آب به ١۵ درصد در دست انجام است که اصلاح و بازسازی شبکه از آن جمله محسوب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و ادامه‌دار بودن شرایط خشکسالی در خراسان رضوی حفر ١٠٠ حلقه چاه برای تابستان پیش رو در دستور کار قرار دارد که تاکنون بخشی از آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون با همت خیرین به ۵۲۵ روستای خراسان رضوی آب‌رسانی شده و یا در حال آبرسانی است، گفت: آب‌رسانی به ۱۵ مجتمع و ۱۲۱ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با ۵ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال تا پایان امسال در حال انجام است.

امامی در پایان افزود: امسال ۴۰ شهرستان خراسان رضوی با مشکل کمی و کیفی آب مواجه خواهند بود که تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در دست انجام است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۷۰ هزار اشتراک‌پذیری جدید گاز در آذربایجان‌غربی
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • بهره برداری از ۷ طرح برق رسانی درچهارمحال و بختیاری
  • ۹۸ درصد جمعیت روستاهای بوشهر از راه آسفالته بهره‌مند شدند
  • بهره برداری ۷ طرح برق رسانی در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • آب‌رسانی به بیش از ۵۰۰ روستای خراسان رضوی با همت خیرین
  • اجرا و بهره‌برداری از ۷ طرح برق‌رسانی در چهارمحال‌ و بختیاری
  • برق تمام روستاهای سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد