شبکه سه مشتاق ساخت «فوق لیسانسهها» است
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۰۷۴
به گزارش جهان نيوز، رضا جودی، تهیهکننده سریال تلویزیونی «لیسانسهها» که قرار است سری سوم آن را با عنوان «فوق لیسانسهها» و برای پخش از شبکه سه سیما بسازد گفت: همچنان هیچ خبری از تولید جدی و زمان قطعی ساخت سریال نیست.
وی درباره چرایی آن نیز گفت: البته مشکلی بابت بودجه ساخت سریال نداریم چرا که گویا از طرف صداوسیما نیز اشتیاق و توجه برای ساخت این سریال هست اما فعلا خبری از کارگردان نیست!
وی افزود: سروش صحت درگیر کار و مشغول فیلم سینمایی است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
جودی درباره خبرهایی مبنی بر آغاز تولید سریال در اسفندماه نیز گفت: نمی توانم زمان دقیقی را اعلام کنم چون ما هنوز به نگارش فیلمنامه هم نرسیدهایم و به نوعی تنها فقط دارای ایده هستیم.
این تهیه کننده تأکید داشت: اینکه بگویم اسفندماه وارد تولید می شویم یا کار به سال بعد میکشد، بستگی به زمان سروش صحت دارد. لااقل باید منتظر بمانیم بلکه او را رویت کنیم! اینکه واقعا کی می توانیم با او بنشینیم و زمانی را برای تولید مشخص کنیم.
گفتنی است سریال «لیسانسهها» به کارگردانی سروش صحت پیش از این در دو فصل به روی آنتن شبکه سه سیما رفته و صداوسیما ترجیح داده است که سریهای دیگری از آن هم ساخته شود. هرچند که نسبت به محتوای این سریال برخی نقدها همچنان وارد است.
در این سریال تلویزیونی بازیگرانی همچون هوتن شکیبا، امیرحسین رستمی، امیر کاظمی، متین ستوده، رویا میرعلمی، کاظم سیاحی، سیاوش چراغی پور، عزت الله مهرآوران، افشین سنگ چاپ، تبسم هاشمی، مریم سرمدی، پریسا مقتدی، فرخنده فرمانی زاده، فرید اخباری، مهدی ربیعی، نیلوفر هوشمند، مرتضی علی آبادی، عرفان برزین، بهنام تشکر، بیژن بنفشه خواه، مهران رجبی، نیلوفر شهیدی،آیدا نامجو و آتنه فقیه نصیری به ایفای نقش پرداخته اند.
منبع:خبرگزاری دانشجو
منبع: جهان نيوز
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آخرین خبرها از ساخت پایتخت ۷ / دستمزد نجومی سلبریتیها اصلاح میشود
غفوری قائممقام سیما که پیش از این به عنوان مدیر شبکههای مستند و افق سیما شناخته میشود؛ معتقد است سال ۱۴۰۲ تغییر در شیوه سریالسازی یعنی دفتر فیلمنامه شکل گرفت و بنابر این شد تا فیلمنامهای تکمیل نشده وارد تولید نشود.
او میگوید: این تغییر رویکردی که هم در ساختار و هم در فضای سریالسازی ایجاد شد عملاً در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید و اکنون بیش از ۱۳۰ فیلمنامه در مراحل مختلف وجود دارد. در سیمافیلم تعداد زیادی سریال در مراحل مختلف پیش تولید، تولید و پس تولید قرار دارد و این ها نویدبخش فضای خوبی امسال است.
با سلیم غفوری قائممقام معاونت سیما درباره ساخت سریالهای جدید، ادامه نهضت دنبالهسازی، سرانجام ساخت سریال «موسی(ع)» و فصل جدید «پایتخت» و همچنین دستمزدهای سلبریتیها گفتوگویی انجام دادیم که در ادامه میخوانید:
آقای سلیم غفوری! سرمایهگذاری روی ساخت سریالهای طنز و برنامههای سرگرمکننده جواب داد. آنچه که در میان سریالهای امسال در ماه رمضان هم دیدیم نه ماورایی انتظار داشتیم ماورایی از آب درآمد و نه معمایی، معمایی شد. برنامهتان برای ساخت سریالهای جدید به چه صورت است و آیا به سمت ساخت سریالهای طنز متعدد خواهید رفت یا خیر؟
چند کار طنز در دست تولید است. این آثار نمایشی برای آنتن تابستان پیشبینی شده که از جمله آن میتوان به سریال «بدل» علی مسعودی (علی مشهدی) اشاره کرد و به تدریج نام سریالهای بعدی را اطلاعرسانی خواهند کرد. «پایتخت» در حال گفتوگو هستند طبعاً به طرح و فیلمنامه خوب و جذابی برسند حتماً امسال در دستور کار قرار میگیرد. این روزها دفتر فیلمنامه کارهای جدید در حوزه طنز طراحی میکند.
تلویزیون باید بین همه ژانرهای نمایشی تعادل ایجاد کند
آیا اولویتی برای پرداختن به ژانرهای نمایشی دارید؛ مثلاً طنز یا درام و معمایی؟
حتماً اولویت بر آن است در گونههای مختلف تعادل وجود داشته باشد. تلویزیون هم به کار طنز نیاز دارد و هم کار اجتماعی، هم به کار تاریخی، معمایی، پلیسی و به همه اینها نیاز دارد. اگر هر شب تلویزیون، طنز پخش کند در همه شبکهها دلزدگی ایجاد میشود. باید بین گونههای مختلف تعادل وجود داشته باشد.
کما اینکه همان قدر کارهای طنز پرمخاطب است که کارهای تاریخی هم اینطور است. مصداق بارز آن سریال «سرزمین مادری» که در زمستان کار پرمخاطبی شد. مخاطب آن را پسندید و دنبال کرد؛ بنابراین کار تاریخی هم جذاب است. تلویزیون حتماً بین گونههای نمایشی تعادل ایجاد میکند و این نکته در دستور کار است.
نکتهای درباره نهضت دنبالهسازی مطرح شد. از نونخ، زیرخاکی و پایتخت صحبت شد که نونخ و زیرخاکی به آنتن رسیدند و شما به پیگیری «پایتخت» جدید اشاره کردید. آیا قرار است دنبالههایی همچون «بچه مهندس» و دیگر چند فصلههای تلویزیون هم در دستور کار قرار بگیرد؟
باید به ایده رسید و مثلاً باید دید «بچه مهندس» که اشاره کردید چقدر قابلیت ادامه دادن و ساخت فصل جدید را دارد. حتماً کاری قابلیت داشت در نهضت فصل بعدیسازی که در دستور کار ما است، مورد توجه قرار میگیرد منتها با طرح و ایده جدید. اگر یک دنبالهای طرح و ایده جدید نداشته باشد نه تنها موفق نخواهد بود بلکه عقبه آن برند را هم از بین میبرد.
صحبتها بر سرِ شروع تولید سریال «موسی(ع)» است. آیا امسال جلوی دوربین میرود؟
الان سریال «موسی(ع)» در مرحله پیشتولید است. تستها را از عوامل و بازیگران و دستاندرکاران میگیرند. سریال «حضرت موسی(ع)» با یک سیستم نوآوری جدید تولید میشود باید تجهیزات آن تأمین و وارد کشور شود. شاید امسال به تولید اصلی نرسد اما فرآیند آن دنبال میشود.
خبرهایی در فضایمجازی پخش میشود که بابک حمیدیان بازیگر نقش «موسی(ع)» خواهد بود و حتی نامهای دیگری هم مطرح میشوند؛ صحت دارند؟
هنوز هیچچیز راجع به هنرپیشهها قطعی نیست و به نظرمن اجازه بدهید کارگردان و تهیهکننده در فضای آرامی با عوامل و بازیگران گفتوگو کنند تا به نتیجه برسند.
همانطور که میدانید آقای جبلی درباره ماجرای دستمزد سلبریتیها در تحویل سال توضیحاتی دادند. آیا فرآیند بازنگری و اصلاح فرآیند دستمزدها به چهرهها که گفته شد در حال انجام است. دستمزد چهرههایی که میهمان برنامههای تلویزیونی میشوند یا در سریالها و برنامهها حضور دارند اصلاح میشود یا خیر؟
فرآیند آن در حال انجام است. طبعاً چهرهها برای حضور در سریال، میهمان شدن در تلویزیون، اجرا و به انحاء و گونههای دیگر دستمزدهایی را طلب میکنند. البته این اتفاق فقط مختص به تلویزیون نیست بلکه در فضاهای رسانهای دیگر هم اتفاق میافتد. متأسفانه در خلال صحبتهایم به آن اشاره کردم که پلتفرمها فضای دستمزدی را به شدت تغییر دادند. به هر حال اگر قرار باشد این یک بام و دو هواییها و دستمزدهای عجیب و غریب کاملاً اصلاح شوند نیازمند همگرایی بین تلویزیون، سینما و پلتفرمهاست. اگر این همگرایی کامل شکل نگیرد کنترل شرایط حتماً پیچیده و سخت خواهد بود و این فرآیند حتماً دنبال خواهد شد.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896279