Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-23@14:31:32 GMT

فعالیت پدیده «گِل فشان» در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۴۱۵۴

فعالیت پدیده «گِل فشان» در سیستان و بلوچستان

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- گِل فشان تنگ کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان دوباره فعال شد.

به گزارش گروه چند رسانه ای خبرگزاری میزان، مدیرحفاظت محیط زیست کنارک گفت: فعالیت گِل فشان روستای تنگ این شهرستان پس از یک دوره خاموشی از هفته گذشته آغاز شده است و شاهد خروج گاز و پرتاب آب و گل خاکستری رنگ از دهانه آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن ذاتی کیخا افزود: اثر ملی طبیعی گل فشان تنگ در ۹۵ کیلومتری غرب بندر کنارک و در دشت کهیر واقع شده و دارای سه تپه کوچک گل فشان است.

وی گفت: یکی از این تپه‌ها که شبیه آتشفشان است در حال حاضر فعال است و بقیه آن‌ها نیز از چند سال قبل به صورت غیرفعال درآمده‌اند.

این پدیده در فصول پرباران از جاذبه‌های نادر و دیدنی شهرستان کنارک است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان گل فشان کنارک آتش فشان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پنج سال از راه اندازی اولین خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان، صبح دوشنبه اولین اجلاسیه خانه‌های دین و زندگی استان در زاهدان برگزار شد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در این اجلاسیه که با حضور مسؤولان، رابطان، مربیان و فعالان خانه‌های دین و زندگی سیستان و بلوچستان در محل سالن اجتماعات بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد، گفت: خانه‌های دین و زندگی رویشی از زنان با وقار و مادران فهیمی هست که با تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و خلاقیت ویژه با نگاه محبت آمیز، با ایجاد یک اتحاد و انسجام و ارتباط دادن دل‌ها اقدام به جذب افراد کرده و در خانه خود تا زمانی که زنده‌اند در سینه‌های افراد نفوذ کرده و اقدام به فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت زمانی، با اشاره به اینکه زن در جوامع مختلف به عنوان یک کالای بی هویت و بی ارزشی است که افراد از آن برای رسیدن به اهداف و اقدامات شیطانی خود استفاده می‌کنند، افزود: در این جوامع تمام سرمایه‌اش زن را می‌گیرند و آنان به مردوارگی دچار می‌شوند و از زن بودن خود خجالت می کشند، آنان قدر این سرمایه و عظمت را ندانسته و عفت و حیای آنها تبدیل به سرمایه‌ای برای هوس برخی از افراد می‌شود.

وی تاکید کرد: زن مسلمان به برکت امام راحل (ره) و شهدا و انقلاب اسلامی، هویت خود را فهمید و شناخت، امام راحل در زمان فعالیت‌های انقلابی خود در جمع خانه‌های ساده و بانوان خانه دار حاضر می‌شد و آنان را رهبران نهضت، خطاب می‌کرد، این موضوع یک حقیقت در وجود زن‌ها هست چرا که زن قدرت عاطفه و محبت و عطوفت و عفت را داشته و با آنها، جامعه را رهبری می‌کند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور اضافه کرد: در غژه نیز قدرت رهبری جامعه را به واسطه زنان می‌بینیم، آنان در سخت‌ترین شرایط ممکن قرار دارند اما مردانه ایستاده و دفاع می‌کنند.

وحدت شیعه و سنی رمز موفقیت کشور و امت اسلامی

وی بیان کرد: در کشور پروژه‌های بزرگ و کوچک با میلیاردها تومان اعتبار در حال اجرا است اما برای رسیدن به درک و فهم خانه‌های دین و زندگی باید قدرت هدایت جامعه را دید، هویت پیوند اجتماعی که در این محل‌ها شکل می‌گیرد و شیطان از آن گریزان است، شما فعالان این مجموعه‌های مردمی باید قدر این اقدامات و فعالیت‌ها را دانسته و بدانید شبکه‌هایی شکل گرفته و مجاهدت‌های شما الگوی کارهای فرهنگی می‌شود که قابلیت اتصال و پیوند را ساده و بی آلایش و همه فهم دارا است.

عزت زمانی اضافه کرد: دشمن در تلاش است تا بین ما فاصله بیندازند، وحدت شیعه و سنی رمز دیروز و موفقیت کشور و امت اسلامی هست، نیاید نگاه ما دوگانه و قومیتی باشد، خدا تفاوت‌ها را برای تفاهم قرار داده است.

وی خطاب به فعالان خانه‌های دین و زندگی، گفت: شما نقطه اتصال وحدت هستید، دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است، باید هوشیار بود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: نگاه ما در سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه توانمند سازی، پشتسیانی از این خانه‌های دین و زندگی است، در شورای اجتماعی کشور و هرجا که توانسته‌ایم و بتوانیم دفاع از فعالیت‌های شما را انجام و قابلیت‌ها و توانمندی‌ها را اطلاع رسانی خواهم کرد، شبکه توزیع در سطح کشور به مثل مجموعه کتاب شهر در ذیل سازمان تبلیغات اسلامی در حال فعالیت هستند که می‌توان برای عرضه تولیدات بانوان در خانه‌های دین و زندگی از ظرفیت آنها بهره گیری کرد.

اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه‌های دین و زندگی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با تقدیر و تاکید بر توسعه و گسترش خانه‌های دین و زندگی در استان، گفت: مجموعه مدیریتی این خطه پهناور، آماده حمایت و گسترش از خانه‌های دین و وزندگی است.

رضا شریفی اظهار کرد: مصداق بارز دغدغه مقام معظم رهبری با توجه به نام گذاری امسال به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم، همین خانه‌های دین و زندگی است، براین اساس باید برای گسترش و افزایش این مجموعه‌ها تلاش کرد.

وی گفت: خانه‌های دین و زندگی مجموعه‌هایی اثرگذار بوده و در کنار سایر کنش گران اجتماعی و تشکلهای مردمی و سمن‌ها، می‌توانند تأثیرگذار باشند، دشمن به دنبال کم رنگ کردن نقش مردم و القای وجود اختلاف فی ما بین دستگاه‌های اجرایی با کف جامعه و فاصله انداختن بین این دو است و متأسفانه برخی از داخل نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ما کم کاری و بدکاری‌ها در برخی از حوزه‌ها را قبول داریم و از این بابت، عذرخواهی می‌کنیم، در تلاش برای جبران آنها هستیم، در حالی برخی از اتفاقات به مثل اتفاقات اخیر در راسک و چابهار به صورت سازمان یافته از سوی سرویس‌های جاسوسی هدفگذاری و اجرایی شد به صورتی که در اتفاقات اخیر فعالیتشان پیوست عاطفی و اجتماعی داشت که این اقدامات برای انتقام جریان هشت مهر یا دختر چابهاری انجام شد و شاید در ظاهر بخشی از مردم مردد شدند؛ اما برادران و خواهران شیعه و سنی و زابلی و بلوچ ما هر دو با نا امن بودن استان مخالفند.

وی افزود: سالی که گذشت، سال پروژه‌های بزرگ و امسال سال افتتاح آنها خواهد بود، هیچکدام از برادران و خواهران شیعه و سنی و فارس و بلوچ، حاضر به تعطیلی هیچیک از این ابر پروژه‌ها نیستند، همه ما در یک کشتی قرار داریم و به هیچ عنوان اجازه ایجاد خلل در این طرح‌ها را نمی‌دهیم، خوشنامی و بدنامی استان برای همه ماست، ما قطعاً اجازه نمی‌دهیم برخی از گروهک‌ها به اسم دفاع از حقوق اهل سنت و بلوچ استان را نا امن کنند و مسیر آبادانی و توسعه و خوشنامی استان را با قوت ادامه خواهیم داد.

تلاش برای راه اندازی هزار خانه دین و زندگی در سیستان و بلوچستان

مدیر کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان از تلاش برای رسیدن آمار خانه‌های دین و زندگی استان به یک‌هزار واحد خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی جهانشاهی هم در این مراسم گفت: از پنج سال گذشته تاکنون اجرای طرح خانه‌های دین و زندگی در سیستان و بلوچستان به عنوان یک پایگاه فرهنگی در استان در حال پیگیری و اجرا است و در حال حاضر با همه حمایت‌های صورت گرفته از سوی استانداری و تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای مرتبط، قریب به ۳۰۰ خانه دین و زندگی در استان راه اندازی و مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم در راستای گسترش کمی و کیفی فعالیت خانه‌های دین و زندگی، آمار این مجموعه در استان را به یک‌هزار واحد افزایش دهیم، این مجموعه‌ها کاملاً مردمی و با توان خود مردم فعالیت می‌کنند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه محدوده فعالیت خانه‌های دین و زندگی به یک کوچه و خیابان محدود است، افزود: مقابله با آسیب‌های اجتماعی، اشتغالزایی، فعالیت‌های مذهبی و غیره از جمله فعالیت‌های این مجموعه هست.

وی اظهار کرد: برای خانه‌های دین و زندگی سرمایه گذاری ویژه ای کردیم که برگزاری یک دوره آموزش برای ۵۰ نفر از دختران برای حلقه داری و شبکه سازی از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در استان است، این مجموعه‌ها نیاز به مخاطب ندارد و خود مردم و فعالان آنها برای خود شبکه مردمی دارند.

جهانشاهی تاکید کرد: خانه‌های دین و زندگی دارای اثرگذاری بسیاری هستند به طوری که در برخی از نقاط فقدان و ضعف‌ها را پر می‌کنند، ما از این مجموعه‌ها با تمام توان حمایت می‌کنیم.

شایان ذکر است تجلیل از پنج مسؤول خانه و دین و زندگی استان، رونمایی از کتابچه فعالیت‌ها و پرچم خاص این مجموعه‌ها از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه بود.

کد خبر 6085177

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مجموعه مدیریت سیستان و بلوچستان از گسترش و حمایت خانه های دین و زندگی
  • سیستان و بلوچستان فرودگاهی که فقط یک مسیرپروازی داشت
  • آتش نشانان تهرانی در حال تخلیه آب از خانه سیل زدگان بلوچ | نجات یک بیمارستان مهم در کنارک
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به سیستان و بلوچستان
  • آب آشامیدنی کنارک پایدار شد
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک
  • ️آتش نشانان بندرعباس به مناطق سیل زده شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان اعزام شدند
  • اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان
  • ارسال کمک از اصفهان به مناطق متاثر از سیل کنارک سیستان و بلوچستان