Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رييس فدراسيون بسکتبال گفت: با توجه به اين که 95 درصد از راه جام جهاني را طي کرده ايم اما در ايران نياز به برد داريم.
به گزارش آريا به نقل از روابط عمومي فدراسيون بسکتبال؛ رامين طباطبايي رئيس فدراسيون بسکتبال در حاشيه افتتاحيه مسابقات بسکتبال پيشکسوتان در سمنان درباره وضعيت تيم ملي گفت: دو هفته قبل از بازي هاي تيم ملي کشورمان در پنجره پاياني جام جهاني چين، ليگ برتر مردان تعطيل و ملي پوشان وارد اردو مي شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به هماهنگي هاي انجام شده، يک هفته قبل از مسابقه با استراليا و ژاپن، يک بازي تدارکاتي با تيم ملي اردن خواهيم داشت. تيم ملي بسکتبال کشورمان 95 درصد از راه جام جهاني را پيموده است اما ما هم چنان به برد نياز داريم. سعي مي کنيم در برابر ژاپن پيروز شويم و مقابل استراليا که يکي از قدرت هاي بسکتبال آسيا است مطمئنا عملکرد ضعيفي نخواهيم داشت.
طباطبايي درباره وضعيت ليگ هايي که در حال برگزاري است بيان کرد:هفته هاي پاياني و حساس ليگ هاي بسکتبال فرا رسيده است. نحوه برگزاري مسابقات از حالت متمرکز به صورت صورت رفت و برگشت درآمده که همين موضوع شور و هيجان در شهرهاي برگزار کننده را چند برابر مي کند. سال آينده تا قبل از ماه مبارک رمضان ليگ برتر مردان به اتمام مي‌رسد. سياست فدراسيون بر اين است که ليگ ها زمان بيشتري ادامه پيدا کند و مانند رشته فوتبال بيش از دو ماه بين ليگ ها فاصله نباشد تا بازيکنان آماده تري براي تيم ملي داشته باشيم. سال هاي قبل ليگ اسفند تمام مي‌شد و تا ماه مهر هيچ مسابقه اي نداشتيم. طولاني شدن مدت زمان ليگ، باشگاه ها را قوي تر و مشارکت استان ها و ورزشکاران را چند برابر مي کند.
او درباره مسابقات پيش روي بسکتبال ايران در سال آينده اظهار کرد: مسابقات زير 16 سال غرب آسيا اول تا سوم مارس در لبنان برگزار مي شود. قبل از سال جديد نيز مسابقات باشگاه هاي غرب آسيا برگزار خواهد شد. نامه نگاري هايي با انجمن بسکتبال غرب آسيا داشته ايم تا دو نماينده از ايران در اين رقابت ها حضور داشته باشد.
طباطبايي افزود: در بخش بانوان نيز ارديبهشت مسابقات غرب آسيا را خواهيم داشت. سعي مي کنيم دو باشگاه از ليگ برتر بانوان در اين رقابت ها حضور داشته باشند تا شاکله تيم ملي بزرگسالان بانوان نيز تشکيل شود. به دليل عملکرد قابل قبول بانوان در بسکتبال سه به سه، اين تيم براي حضور در مسابقات ساحلي آمريکا انتخاب شده است. براي اعزام تيم ملي بسکتبال سه به سه بانوان رايزني هايي با کميته ملي المپيک و وزارت ورزش و جوانان انجام داده ايم.
رييس فدراسيون بسکتبال درباره وضعيت بسکتبال در سمنان خاطر نشان کرد: سمنان در بخش بسکتبال پايه بسيار موفق بوده است. اميدوارم با توجه به هم جوار بودن اين شهر با تهران سطح بسکتبال اين منطقه ارتقا پيدا کند. هميشه به روساي هيات ها گفته ام که داشتن يک تيم در ليگ برتر بسيار ارزشمند است زيرا تحرک زيادي را در استان ايجاد مي کند، سطح بسکتبال را بالا مي برد و مي تواند بازيکن به تيم ملي معرفي کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بسکتبال طباطبايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم بانوان شطرنج ایران پس از تساوی برابر شطرنج‌بازان کشور مغولستان در مسابقات خانتی مانسیسک برابر حریف نپالی قرار گرفت.

آناهیتا زاهدی فر در این دور از مسابقات استراحت کرد و ایرانی‌ها با ترکیب میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف موفق به شکست سنگین نمایندگان کشور عراق شدند.

تیم شطرنج بانوان ایران با کسب نتیجه تساوی ۲-۲ برابر شطرنج‌بازان مغولستان و کسب پیروزی قاطعانه ۴ بر صفر برابر نپال هم‌اکنون در جایگاه چهارم جدول رده‌بندی مسابقات قرار دارند. جدول این رقابت‌ها با حضور ۱۵ تیم از ۱۱ کشور در حال برگزاری است.

کد خبر 6085861 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • آغاز رقابت کماندار کیش در مسابقات کاپ جهانی شانگهای
  • کادر فنی تیم‌های ملی کوراش آقایان و بانوان ایران معرفی شد
  • ‏ نپال مغلوب دختران شطرنج‌باز ایران شد
  • آغاز تور جهانی تنیس در مازندران
  • چگونگی همکاری مربی پُرمشغله یونانی با تیم ملی بسکتبال بانوان
  • پیروزی پرگل دختران فوتبال ایران برابر ازبکستان
  • پیروزی تیم فوتبال جوانان بانوان برابر ازبکستان
  • رقابت‌های جهانی تنیس در مازندران آغاز شد
  • آغاز به کار «النی» با بسکتبال بانوان در مسابقات دیویژن B آسیا
  • بررسی عملکرد کاله در لیگ بسکتبال/ پیش از آغاز فصل قافله را باخت