Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان مجلس با تحقیق و تفحص از نحوه قیمت گذاری و واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان موافقت کردند.

به گزارش ایسنا، در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس، تحقیق و تفحص از نحوه قیمتگذاری و واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با ۱۳۴ رای موافق ۲۵ رای مخالف و یک رای ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محورهای تحقیق و تفحص به شرح زیر است:

۱- بررسی نحوه قیمت گذاری به تفکیک زمین، کارخانجات، ماشین آلات و ...

۲- بررسی اهلیت خریدار

۳- بررسی توان خریداران در اداره، افزایش سرمایه و آوردن تکنولوژی جدید

۴- بررسی اختلافات دیرینه عشایر بر سر مالکیت واگذاری مذکور

صدیف بدری نماینده اردبیل به عنوان یکی از متقاضیان این تحقیق و تفحص ضمن اشاره به وضعیت شرکت دامپروری مغان گفت: این شرکت تغییرات مهمی در نظام معیشتی مردم به وجود آورده است اما سازمان خصوصی سازی در نحوه واگذاری به مردم اجحاف و ظلم کرده است. به طوریکه بیم مردم مغان و استان اردبیل آن است که مبادا سرنوشت این شرکت به سرنوشت شرکت‌های هفت تپه، هپکو و ماشین سازی تبریز تبدیل شود که در این صورت بحران اقتصادی و اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی توضیح داد: طبق بررسی‌های کارشناسی قیمت گذاری انجام شده در این شرکت فاصله بسیاری از قیمت اصلی آن دارد. قیمت کارشناسی منطقه ۳۸۰۰ میلیارد تومان است که به نصف قیمت واقعی آن فروخته شده است. البته که رئیس سازمان خصوصی سازی واگذاری این شرکت را از افتخارات خود می‌داند.

بدری ادامه داد: بررسی‌های کارشناسی نشان می‌دهد که تنها ارزش این زمین بالغ بر ۳۰۰۰ میلیارد تومان است. شرکتی که ۱۰ تا ۱۳ هزار راس گاو، ۲۱۰ دستگاه وسایل نقلیه و ۲۴۰ میلیون متر مکعب حق‌آبه دارد. شرکتی با این وضعیت نباید در انحصار یک فرد خاص باشد بلکه باید در اختیار دولت بوده یا اینکه به مدیری توانمند داده شود تا در صورت واگذاری به مردم منطقه سپرده شود.

نماینده اردبیل در پایان گفت که این نحوه واگذاری شرکت مغان غارت و فاجعه ملی است. لذا قوه قضائیه و نمایندگان باید با عزم جدی مانع از به یغما رفتن ثروت ملی شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شرکت مغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس تقاضای اعمال دو فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست ایران مطرح شد که نمایندگان با آن موافقت کردند.

بعد از تصویب دو فوریت، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این دومین بار است که مجلس شورای اسلامی اساسنامه شرکت ملی پست را تمدید می‌کند، دولت اصل لایحه را ارائه دهد.

وی اضافه کرد: ما در برنامه هفتم توسعه نتوانستیم در صندوق کار را پیش ببریم، چون اساسنامه دچار اشکال است حداقل وزارت ارتباطات کار خودش را به درستی انجام دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • نوری قزلجه: ۳۰۰ تحقیق و تفحص؟! شورش را در آوردند
  • موافقت با دو فوریت لایحه تمدید مهلت اساسنامه شرکت پست
  • موافقت مجلس با ۲ فوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست
  • مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست موافقت کرد
  • موافقت مجلس با دوفوریت لایحه تمدید مهلت اجرای اساسنامه شرکت پست