Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن اگزمینر گزارش داد که فرستاده دونالد ترامپ به آلمان باعث اعمال تحریم از سوی دولت آلمان بر ماهان‌ایر شده است. آفتاب‌‌نیوز : واشنگتن اگزمینر گزارش داد که سفیر ارشد آمریکا دولت آلمان را قانع کرده است که ماهان‌ایر را به اتهام آنچه که "حمل تسلیحات به سوریه" خوانده شد، تحریم کند.
این وبسایت به نقل از برخی مقامات نوشت که ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان نقش کلیدی را در اعمال تحریم این کشور علیه هواپیمایی ایرانی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفته است: از زمانی سفیر گرنل به برلین رسیده است، به انجام اولویت‌های رئیس‌جمهور (ترامپ) پرداخته است. گرنل می‌بایست اطمینان حاصل می‌کرد که اروپایی‌ها از رئیس‌جمهور ترامپ بر سر مسئله ایران سرپیچی نمی‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به تحریم برلین علیه ماهان‌ایر گفت: امروز رئیس‌جمهور ترامپ به پیروزی بزرگی دست یافت. به دلیل پشتکار سفیر گرنل، این هواپیمایی دیگر نمی‌تواند به بزرگترین اقتصاد اروپا پرواز کند.
ریچارد گرنل با استقبال از تحریم ماهان ایر توسط آلمان به تازگی مدعی شده است: ماهان ایر برای حمایت از نیروهای ایرانی، نیرو، تسلیحات، تجهیزات و بودجه به دیگر نقاط جهان حمل کرده است.
یک مقام ارشد در دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور حق فعالیت خطوط هوایی ماهان‌ایر ایران را به بهانه موضوعات ایمنی و ظن به کارگیری آنها در مقاصد نظامی، لغو کرده است.
دولت آلمان نسبت به این شرکت هواپیمایی مشکوک و مدعی است که هواپیماهای آن برای مقاصد نظامی خارجی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماهان‌ایر از سال2011  در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارد.
مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا نیز با استقبال از این اقدام آلمان در پیامی توییتری نوشت: آمریکا از تصمیم آلمان مبنی بر لغو حق فرود ماهان‌ایر ایران استقبال می‌کند.
صفحه‌ رسمی وزارت امورخارجه آلمان در توئیتر نیز به نقل از هایکو ماس، وزیر امورخارجه آلمان نوشت: این تصمیم ضروری بر اساس منافع امنیتی ما اتخاذ شده است. این شرکت هواپیمایی تجهیزات و اشخاصی را به مناطق جنگی، بیش از همه سوریه منتقل می‌کند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ماهان ایر تحریم های ایران آلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۴۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دولت آلمان، از آمریکا خواسته تا یک سامانه پاتریوت دیگر در اختیار اوکراین قرار دهد.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد که آلمان، آمریکا را تحت فشار قرار داده تا دست کم یک سامانه پاتریوت دیگر را به اوکراین ارسال کند.

بنا به نوشته بلومبرگ، این اقدام برلین به عنوان بخشی از تلاش هماهنگ برای افزایش کمک های دفاع هوایی به کی یف صورت می گیرد.

این رسانه غربی همچنین گزارش داد که آلمان این هفته از متحدان اروپایی کی یف، از جمله فرانسه و ایتالیا، خواسته است تا ارزیابی درباره ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین صورت دهند.

پیش از این «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد که برلین باردیگر از متحدان خود می خواهد تا ارسال سامانه های دفاع هوایی، که می توانند به ارسال کنند، را مورد بررسی قرار دهند.

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز پیشتر گفته بود که «دیمیترو کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، از او خواسته تا اروپا هفت سامانه پاتریوت دراختیار اوکراین قرار دهد.

کد خبر 6086905

دیگر خبرها

  • دستیار نماینده پارلمان اروپا به اتهام جاسوسی برای چین از کار تعلیق شد
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد
  • برگزاری اعتراضات ضد اسرائیلی در برلین
  • تحریم‌های آمریکا ممکن است شامل تیپ «گولانی» نیز بشود
  • بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد